Oud 04-12-2003, 13:30
Sublime85
Sublime85 is offline
Beste Mensen,

3 weken heb ik een digitale camera gekocht, maar om nu meer dan 10 foto's te nemen op 2 batterijen heb je zeer degelijke batterijen nodig. Nu heb ik zelf al wat research gedaan en winkels langsgegaan.

Nu heb ik gezien dat ik kan kiezen tussen de GP 2100 NiMH 4 batterijen met lader die binnen 2-5 uur laadt speciaal voor fototoestel en die kost 42 euro nogwat. Dan kan je ook nog een lader die in een uur laadt of zoiets voor 70 euro !!!! en dat is dan toch veels te duur voor wat batterijen en een lader.

Nu heb je ook batterijen bij de hema, daar zal ik ongeveer uitkomen op 30 euro voor dezelfde batterijen alleen ander merk

Dus wat kan ik beter doen, gaan voor het A merk dus de GP of welke merken er nog meer zijn
of het 'b' merk zoals HEMA of iets dergelijks.

Greetz

PS andere opties zijn ook welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 14:28
Verwijderd
Ik zou voor de GP's gaan,
die zijn over het algemeen altijd goed

Ze zijn idd duur, maar koop eens een accu voor een digicam, net zo duur..

We hebben er zelf ook een
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:03
Koen
Koen is offline
Je hebt dus 2 zaken; niet-merk, en wel merk.

Eerst de lader: Je kan een eigen merk kopen van bijvb de Hema, of een 'echte' GP Powerbank. Testen hebben uitgewezen dat de GP welliswaar wat meer functionaliteit beschikt, maar beiden laden ze verder ongeveer gelijk. Aangezien een lader van de hema (we hebben 't dan wel over de hema snellader die ook hoge capactiteits batterijen kan laden) nog geen fractie kost van de GP powerbank kan je in principe net zo goed de Hema lader kopen. Deze kwam ook bij een recente test van de consumentenbond erg goed naar voren.

Dan de batterijen. Sowieso zou ik ervoor kiezen om een paar batterijen te nemen van minimaal 1800 mAh. Een digicam vréét batterijen, dus capaciteit is altijd mooi mee genomen. Wederom gaat dan ene GP iets langer mee dan een 'eigen' merk batterij, maar ik betwijfel ten zeerste of dat het prijsverschil daartussen ook waar maakt.

Ik zou gewoon een paar 'eigen' merk batterijen kopen met een hoge capaciteit + een goede oplader, maar alles van GP is IMHO een beetje overdreven.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:07
Verwijderd
Even een toevoegeing over het gebruik,
de battarijen gaan niet op door het maken van de foto's..
Maar doior gebrui van je LCD schermpje, dit vreet nl stroom..

Dus als je geen foto maakt, dat ding uitzetten...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 00:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Die GP Powerbank is troep.
Net zoals de meeste andere laders.
Ze kunnen vaak niet een hoog genoeg voltage leveren om de accu echt goed vol te krijgen. Ook iets waarmee je het geheugeneffect in de kaart speelt natuurlijk.
Oud 05-12-2003, 08:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
GP zijn supergoede laders. Maar ik kan zo'n lader kopen voor €5. Dat is natuurlijk geen superlader. Daarvoor heb je de nieuwe PowerBank III laders nodig, die een setje batterijen in een half uur vol persen. Die zijn wel duurder, maar mijn idee is dat ze de supergoedkope GP laders voor €30 aanbieden. Ja doei..
Oud 05-12-2003, 09:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-12-2003 @ 01:25:
Ook iets waarmee je het geheugeneffect in de kaart speelt natuurlijk.
Geheugeneffect en NiMH accu's ->
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 10:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-12-2003 @ 10:17:
Geheugeneffect en NiMH accu's ->
Dat is wel degelijk aanwezig.
Het is alleen minder aanwezig dan in NiCd accu's.
LiOn accu's hebben er ook een klein beetje last van.

Als ik een ontlader zou hebben die de capaciteit van een accu zou meten dan zou ik een paar testjes voor jullie doen..
Oud 05-12-2003, 11:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 05-12-2003 @ 11:56:
Dat is wel degelijk aanwezig.
Nee hoor, zelfs moderne NiCD accu's hebben er geen last meer van. Met gebruik gaat de capaciteit inderdaad achteruit, maar dat is wat anders dan het geheugeneffect van accu's. Dat werd veroorzaakt doordat de stoffen in de accu gingen kristalliseren wat niet ongedaan gemaakt kon worden, waardoor de capaciteit achteruit ging. Bij NiMH en LiIon accu's heeft dat effect nooit bestaan.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:12
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-12-2003 @ 12:25:
Nee hoor, zelfs moderne NiCD accu's hebben er geen last meer van. Met gebruik gaat de capaciteit inderdaad achteruit, maar dat is wat anders dan het geheugeneffect van accu's. Dat werd veroorzaakt doordat de stoffen in de accu gingen kristalliseren wat niet ongedaan gemaakt kon worden, waardoor de capaciteit achteruit ging. Bij NiMH en LiIon accu's heeft dat effect nooit bestaan.
Waarom wordt het dan aangeraden om NiMH accu's pas op te laden als ze helemaal leeg zijn? Ik dacht altijd dat dat juist met het geheugeneffect te maken had...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten