Oud 09-12-2003, 10:27
shut*up
shut*up is offline
een tijdje terug heb ik hier iets gelezen over iemand die een pil slikte tegen een koortslip, 6 maanden lang deze pil slikken en dan 2 jaar zeer waarschijnlijk geen koortslip krijgen..! Kan iemand mij misschien hier wat meer over vertellen ( zoals naam product, eventuele bijwerkingen, persoonlijke ervaringen )? Thanx
Oud 09-12-2003, 11:09
Verwijderd
Volgens mij krijg je dan gewoon hetzelfde middel als in die zalfjes zit, die je erop smeert. In Zovirax, wat je waarschijnlijk wel kent, zit aciclovir. Aciclovir wordt ook wel in tabletvorm gegeven, maar dat geven ze niet zomaar aan iedereen. Ze geven het aan mensen met een verzwakt immuunsysteem of mensen die ontzettend vaak (ernstige) infecties met het herpesvirus hebben.
Dus als je alleen af en toe van die blaasjes op je lippen hebt, dan denk ik niet dat je een half jaar zo'n medicijn moet gaan slikken. Het is ook echt niet gezond voor je ofzo.

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar dit was het enige wat ik erover kan vinden. Er stonden ook nog een paar andere middelen bij, maar daarvoor geldt in principe hetzelfde. Ik kon iig niet 1 of ander wonderpilletje vinden dat iedereen met een koortslip gewoon mag slikken en er dan een paar jaar vanaf is..

xx
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 11:51
shut*up
shut*up is offline
dat begrijp ik, dat het geen wondermiddel is... Maar ik heb zeker iedere maand last van een koortslip en vaak nog meerdere keren ook... Dat is dus niet zomaar af en toen een koortslip... Ik heb zelf ook wel wat info gezocht en ik geloof dat dat pilletje met aciclovir niet is wat ik bedoelde... Dat is meer ter vervanging van zovirax want het wordt vaak gegeven op het moment dat je een erge aanval hebt volgens mij.. en ik zoek juist iets ter voorkoming van... Nou ja, ik heb er iig een keertje hier iets over gelezen en verwacht ook geen wondermiddel maar ja... kweet het ook niet zo goed, ben gewoon een beetje wanhopig aan het worden...
Oud 09-12-2003, 12:22
Verwijderd
Ik weet het verder ook niet hoor, maar dat was het enige dat ik kon vinden.. het kan ook gebruikt worden om een koortslip te voorkomen, maar het wordt gewoon niet op die manier gebruikt volgens mij, tenzij je het heel erg hebt, of een verzwakt afweersysteem hebt.
Vraag het anders eens aan je huisarts ofzo.

xx
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:46
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-12-2003 @ 13:22:
Ik weet het verder ook niet hoor, maar dat was het enige dat ik kon vinden.. het kan ook gebruikt worden om een koortslip te voorkomen, maar het wordt gewoon niet op die manier gebruikt volgens mij, tenzij je het heel erg hebt, of een verzwakt afweersysteem hebt.
Vraag het anders eens aan je huisarts ofzo.

xx
kHeb het vanochtend aan de assistente van de huisarts gevraagd, en die heeft het weer aan de huisarts gevraagd, maar die weet van niets... Nou ja, ik heb net even de jongen ge-pmt die dat hier ooit vertelde van die pil, hopelijk komt daar wat uit... Maar iig bedankt voor je reactie! en als er nog mensen zijn die wat meer weten, ik hoor het graag!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten