Oud 16-12-2003, 20:45
Verwijderd
Het ziet er nogal vreemd uit maar dat was de bedoeling

De tekening:

Zeg maar wat je ervan vind, ook als je het lelijk vind ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 21:03
klikorat
klikorat is offline
ik vind het niet mooi. Ookal zeg je dat het zo bedoeld is, dat het er zo raar uitziet. Het ziet er eerder uit als een mislukte tekening vind ik..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 21:06
Sherco
Sherco is offline
Ik vind het ook niet echt mooi, komt vooral door de kleuren en de dikke lijnen...
Oud 16-12-2003, 21:12
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hij heeft wel coole bakkebaarden
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 21:36
Qimm
Qimm is offline
Tja, lijken me standaard photoshop effecten, niet erg bijzonder.
Oud 16-12-2003, 22:09
Verwijderd
Vind het niet echt mooi, want het is een scheef gezicht, maar ook net weer geen Picasso.
Ook de kleurversie vind ik niks; de lijnen zijn te dik en het kleurgebruik te warrig...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 22:52
Captain N
Captain N is offline
Tja kritiek geven vind ik altijd lullig, maar je hebt er wel het meest aan.
Ik vind het niet geweldig, het is duidelijk een beginners tekening zeg maar...waar niets mis mee is overigens, iedereen moet ergens beginnen.
Ik weet niet of je serieus met tekenen door wil gaan, if so let dan goed op de crits die je krijgt en oefen veel dan komt het vanzelf

En NEVER USE FILTERS!!!!...They R teh evil.
Oud 16-12-2003, 23:04
Verwijderd
emboss of bevel ofzo ja
bah
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 23:05
Verwijderd
Hoi!
Jah, sorry, ik sluit me wel aan bij de rest. Echt mooi of kunstig is het niet. Maar misschien heb ik wel wat tips voor je:
Je kunt beter eerst heel veel oefenen met vooraangezichten. Dat is het makkelijkst, om alles eerst zo realistisch mogelijk te tekenen, ook de schaduw.
De gezichtsvorm is heel erg belangrijk, dus de jukbeenderen, een beetje een deuk bij de ogen, de kin, de wangen. (dit vooral bij zijaanzichten) Misschien kun je eerst wat anatomie bestuderen, waar precies welke botten zitten. De lijnen werken ook altijd wel goed: Het gezicht op delen over de helft daar weer de helft van enz., dat ken je waarschijnlijk wel.
En de ruimte tussen de twee ogen moet net zo groot zijn als 1 oog.
dat was het wel zo ongeveer, je moet wel doorgaan met portrettekenen want dat is echt superleuk als je het heel goed kan!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 13:31
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik vind 'm eigenlijk nog niet zo ontzettend vreselijk, helemaal als ik 'm vergelijk met de niet ge-edite tekening. Want je potloodtekening vind ik echt vreselijk...vooral die neus...al heeft ie idd wel vatsige bakkebaarden. Hij lijkt een beetje op zo'n keesje uit een Quintin Tarentino film...
De met photosjop aangespaste (nee, dat is geen spelfout ) tekening is een stuk beter, dr zit meer diepte in en ik vind de kleurkeuze ook niet onaardig...natuurlijk kloppen die verhoudingen in het gezicht nog steeds niet, maar ze vallen heel wat minder op. En leek die man bij de potloodtekening nog een beetje angstig te kijken, nu lijkt ie zich bij z'n lot te hebben neergelegd en kijkt ie teneergeslagen naar beneden: leuke toevallige verandering...
Oud 18-12-2003, 11:54
Verwijderd
Bedankt voor alle replies.
Ik ga nu een boek over gezichten lezen dus hopelijk helpt dat wat.

En ik gebruik geen photoshop maar gimp (niet dat dat veel uitmaakt)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten