Oud 21-12-2003, 21:03
boerenl*l
boerenl*l is offline
Heeft iemand hier een idee hoe ik beeld van de computer via de S-VHS ingang van de televisie (MX 400 en Beovision1) in kleur kan krijgen?
Ik ben ervan overtuigd dat het wel kan, want we hebben het al eens voor elkaar gehad... maar we weten niet meer hoe

Ik krijg wél beeld, maar dit is in zwart-wit. En we willen natuurlijk allemaal kleur hè

Ik ken nog iemand met bang & olufsen en die heeft hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 21:09
Orion16
Orion16 is offline
Ligt niet aan jouw B&O hoor, ik heb een el-cheapo Provision-televisie van de Blokker en die doet het prima op de TV-out in kleur.

Het enigste wat je moet doen is PAL selecteren ipv. NTSC!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 21:31
boerenl*l
boerenl*l is offline
Is dat een instelling op de televisie? Want daar kan ik 't niet vinden in elk geval. En als het een instelling op de computer is, dan is dat het probleem niet, want hij doet het nl wel probleemloos op een andere TV...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 21:56
Verwijderd
Dat kan aan heel veel dingen liggen - brakke S-Video ingang die geen composite-signaal ondersteunt, brakke S-Video uitgang op je kaart die een afwijkende pinlayout gebruikt, stomme kabel, brak SCART-blok, etcera. Wil je serieus advies kijk dan even De Grote TV-Out FAQ op GoT in (http://gathering.tweakers.net/)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 22:26
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
boerenl*l schreef op 21-12-2003 @ 22:31:
Is dat een instelling op de televisie? Want daar kan ik 't niet vinden in elk geval. En als het een instelling op de computer is, dan is dat het probleem niet, want hij doet het nl wel probleemloos op een andere TV...
Nope, een instelling op je PC.. maar als-ie het goed doet op een andere TV.. Zou ik toch eens naar de reply van nare man kijken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 23:27
]{ing
]{ing is offline
de oplossing ligt voor de hand; gebruik de Composite uitgang ipv S-Video en je hebt kleurtjes

als de TV enkel een S-Video of Scart heeft gebruik je hiervoor een verloopje
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 10:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat heb ik ook, maar dan heb ik de verkeerde input op de TV geselecteerd. Ga eens door met zoeken naar andere externals, dan kom je vanzelf de goeie tegen, als het goed is.
Oud 22-12-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 22-12-2003 @ 00:27:
de oplossing ligt voor de hand; gebruik de Composite uitgang ipv S-Video en je hebt kleurtjes

als de TV enkel een S-Video of Scart heeft gebruik je hiervoor een verloopje
Composite-ingang bedoel je, zo'n videokaart heeft maar éen uitgang het nare daarvan is dat je dus vaak niet weet of die composite of S-Video is. Vooral resellers waar het personeel niet echt vakkundig is noemen alles met een extra uitgang 'S-Video TV-out' zodat je in de praktijk nogal eens met verkeerde kabels en zwart/wit beeld komt te zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten