Oud 26-01-2005, 21:21
Alistar
Alistar is offline
Heej allemaal.
Ik ben van plan om ongeveer begin zomer naar Canada te gaan, op vakantie. Omdat Canada natuurlijk vrij groot is, lijkt t mij t verstandigst om een bepaald gebied uit te kiezen en daarbinnen zoveel mogelijk te bekijken. Ik heb alleen geen idee waar ik heen moet. Op internet vind ik echt ee'n 'overload' aan informatie. Kunnen jullie mij misschien helpen met info over een bepaald gebied of een handige site waar ik kan vinden wat ik zoek?
Ik reis alleen, en ik wil het liefst gewoon op een vaste plek logeren en vanuit daar dingen gaan bezichtigen, tenzij ik iets leuks vind over rondtrekken.
Ik wil vooral veel natuur zien, dus ook evt. wildparken enzo, mooie bossen etc. Ik ben van plan om ongeveer 2 weken te gaan, en ik wil graag naar de westkant, dus British Columbia ofzo, en het liefst de bergen in. Overnachting mag zo simpel mogelijk (spaart ook weer geld uit enzo), als ik maar kan slapen en douchen, dan vind ik t al best.
Als jullie mij kunnen helpen zou dat super zijn. Hoeft ook niet veel info, alle beetjes helpen. Ik wil me zoveel mogelijk orienteren, om te zorgen dat ik ook echt datgene kan zien wat ik wil zien.
Alvast onwijs bedankt!!
Oud 26-01-2005, 23:16
Ieke
Ieke is offline
---> Verre bestemmingen
Oud 27-01-2005, 09:42
Alistar
Alistar is offline
Ja sorry
Oud 28-01-2005, 10:18
Parabola
Parabola is offline
Er was hier volgens mij een topic over Canada. Daar zullen denk ik wel wat interessante dingen voor je instaan. Ik ben zelf alleen aan de oostkant geweest, dus ik kan je niet helpen
Oud 31-01-2005, 10:34
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik denk dat je aan deze site iets meer hebt: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1011

(een prikbord over Canada)
Oud 31-01-2005, 13:13
miekmuis
miekmuis is offline
Rocky mountains
Oud 08-02-2005, 15:24
Simon
Simon is offline
British Columbia is mooi. Ga zeker naar Vancouver Island, vanuit Victoria kan je mooie wandelingen maken langs de westkust. En ga zeker naar de regenwouden in Tofino, het dorpje halverwege de westkust van Vancouver Island met pittoreske strandjes, prachtige boswandelingen en walvissen die je vanaf de kust kan spotten.
Whistler is ook mooi, in de winter het grootste skigebied ter wereld, maar in de zomer prachtig wandelen.

De provincie naast BC heet Alberta en daar vind je de Rocky Mountains, erg mooi. Maar vergis je niet: van Vancouver naar Calgary is een uur of 15 met de bus.

Viel spass! Ik was er een half jaar in 2000/2001 en vond het fantastisch. Oostkust is trouwens ook prachtig hoor.
Oud 08-02-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Simon schreef op 08-02-2005 @ 16:24 :
British Columbia is mooi. Ga zeker naar Vancouver Island, vanuit Victoria kan je mooie wandelingen maken langs de westkust. En ga zeker naar de regenwouden in Tofino, het dorpje halverwege de westkust van Vancouver Island met pittoreske strandjes, prachtige boswandelingen en walvissen die je vanaf de kust kan spotten.
Whistler is ook mooi, in de winter het grootste skigebied ter wereld, maar in de zomer prachtig wandelen.

De provincie naast BC heet Alberta en daar vind je de Rocky Mountains, erg mooi. Maar vergis je niet: van Vancouver naar Calgary is een uur of 15 met de bus.

Viel spass! Ik was er een half jaar in 2000/2001 en vond het fantastisch. Oostkust is trouwens ook prachtig hoor.
Mee eens.

Ben 2 jaar geleden vanuit Vancouver naar Whistler geweest. Langs Banf en Jasper geloof ik. Erg mooi allemaal
Oud 08-03-2005, 21:09
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Ik weet niet of het zin heeft hier nog op te reageren (is al n maand geleden) maar iedereen heeft t bij Canada automatisch over de Rockies en de westkant, Vancouver, nou ja de standaard cliche dingen. Maar er is veel meer. Zelf ben ik afgelopen jaar naar het Franstalige Quebec geweest, de grootste staat van Canada, waar alleen langs de St. Laurent veel mensen wonen maar ga je echt landinwaarts dan word het steeds ongerepter en wilder en de nationale parken zijn hier super.
Het is overigens de enige plek in heel (noord) amerika waar nog post-middeleeuwse fortificaties te zien zijn, nl. in Quebec Ville zelf.
OOk Montreal is een erg toffe stad.
Daarnaast kan je t ook combineren door middel naar Newfoundland te gaan, wat ook heel cool schijnt te zijn.
quebec =
Oud 07-04-2005, 18:43
mainetje
mainetje is offline
heey

ik ben zelf 2 keer in canada geweest
je moet vooral in bc(british columbia) en ab(alberta) zitten en nog liefst tussen in in de rockys heel erg aan te raden is erg leuk
ik ga zelf er over 2 jaar wonen in calgary in ab ik heb er erg zin in.
ben er alleen tijdje niet geweest en weet er niet al te veel meer van was toen rond de 10/11 nu ben ik 14.
maar dat gebied is zeker aan te raden.

groetjes jermain
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten