Oud 06-01-2004, 16:08
Verwijderd
Hallo!
Ik zou graag bij verschillende universiteiten een college meemaken, dat heeft op elke uni een andere naam bij de ene heet het 'meeloopcollege' bij de andere 1 dag student of dagje studeren bij....
Nu is mijn vraag: is het de bedoeling dat je bij zo'n dagje in je 1tje komt (lijkt me wel logisch) maar het lijkt mij leuker om met iemand anders te gaan zoals mijn moeder, maar ik denk dus dat dat niet mag. Ook heb ik geen idee waar die universiteiten zich precies bevinden en daarom lijkt me ook niet leuk om in me 1tje te zijn als ik het niet kan vinden in zo'n vreemde stad.
Iemand advies/ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2004, 16:13
Verwijderd
Zo'n dag is meestal voor aankomende studenten en niet voor ouders. Je zou wel een vriendin mee kunnen nemen, natuurlijk. (En neem een kaart mee, dan vind je het vaak zo. Ze liggen ook vaak vrij dicht bij het openbaar vervoer, kun je op www.9292ov.nl uitzoeken en daar is ook een kaartje met route te vinden.)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:17
Verwijderd
Ik heb weleens een paar aankomende studentjes begeleid op zulke meeloopdagen. En je mag echt iedereen meenemen. Neem je moeder mee, zeg dat zij misschien ook volgend jaar misschien dat gaat studeren. Ik bedoel, het zijn niet alleen maar jongeren die studeren, er zitten genoeg 'ouderen' in mijn klas en opleiding. En het vinden van universiteiten is zo gepiept, iedereen in de stad weet waar het wel ligt. Dus wat houdt je tegen zou ik zeggen? Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:22
Verwijderd
Ik heb zelf wel eens meegedaan met zo'n dag (was wel hbo, maar goed) en daar was niemand met z'n vader of moeder...dat zegt natuurlijk niet dat het niet mag (er mag veel), maar goed, je snapt het waarschijnlijk wel. (Er waren ook geen oudere mensen (als in 30+) op die dag in mijn groep btw.)

Enneh...echt niet iedereen in de stad weet de universiteit te vinden. Ik denk dat veel Rotterdammers bv. echt niet alle vestigingen van het Erasmus weten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:28
Verwijderd
Ik heb dan geen ervaring op het hbo en ik weet dus ook niet precies hoe het daar helemaal in elkaar zit maar bij ons op de uni mag het wel en daar hebben de leraren geen problemen mee. Zolang je de les maar niet verstoort is er geen probleem. Ik zie vaak genoeg ouderen langskomen die gewoon even komen kijken wat er allemaal gebeurt. Ik bedoel waarom niet? Kan geen kwaad vind ik.

En buschaffeurs en tramconducteurs weten het vast wel waar het ligt. Lijkt me logisch dat je met het openbaar vervoer daar naar toe gaat ipv lopen. Ik bedoel als ik daar ooit eens naar toe moet, dan ga ik dat gewoon aan een info punt vragen of in de bus/tram zelf. Dus zo moeilijk zal het toch niet zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Jupiter schreef op 06-01-2004 @ 17:28:
En buschaffeurs en tramconducteurs weten het vast wel waar het ligt. Lijkt me logisch dat je met het openbaar vervoer daar naar toe gaat ipv lopen. Ik bedoel als ik daar ooit eens naar toe moet, dan ga ik dat gewoon aan een info punt vragen of in de bus/tram zelf. Dus zo moeilijk zal het toch niet zijn?
Ik heb het zeer zware vermoeden dat in Rotterdam ook lang niet alle buschauffeurs/tramconducteurs dat weten... Bij een infopunt zullen ze je iig kunnen vertellen hoe je er kunt komen (bus/metro/tram) en waar je uit moet stappen, denk ik. Hoe je dan verder moet lopen ed, dat zul je dan daar verder uit moeten zoeken.

Zelf kijk ik altijd eerst op 9292ov.nl en print daar ook een kaartje uit. Dan hoef je ook niet te vertrouwen op de kennis van buschauffeurs/tramconducteurs en mensen die er rondlopen ed, daar heb ik nl niet echt altijd vertrouwen in, plus dat als niemand het weet, je er met een kaartje ook komt.

Volgens mij hebben veel universiteiten ook wel een routebeschrijvingkje op hun site staan of niet? (Veel hbo-scholen wel iig, dus wie weet. )
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 17:40:
Bij een infopunt zullen ze je iig kunnen vertellen hoe je er kunt komen (bus/metro/tram) en waar je uit moet stappen, denk ik.
Valt tegen, ik kwam er pas een op station Schiedam Centrum tegen die zocht naar lijn 126. Die stopt daat al 2 weken niet meer, maar volgens dat infopunt stopte hij er nog wel.

Zorg er dus voor dat je zelf een kaartje uitprint. Op de site van de scholen staat vaak wel een adres, zoek het daarna op op 9292OV.nl en als je daarna nog ver moet lopen kan je op routenet.nl de rest wel vinden. Mensen op straat (en chauffeurs/conducteurs) kennen de uni's vaak wel aangezien het daar wemelt van de studenten
Oud 06-01-2004, 17:29
Verwijderd
Ik ben ook al wel een paar keer naar zo'n 'Meeloopdag' geweest (zowel hbo als uni) en dan ben ik iedere keer met één of meerdere vriendinnen gegaan Wel zo gezellig, en ik had ook geen zin om m'n ouders mee te nemen. Volgens mij is dat namelijk ook niet echt de bedoeling. Het was dan wel toevallig zo dat die vriendinnen ook naar hetzelfde wilden kijken, maar als dat niet zo was, dan was ik net zo goed in m'n eentje gegaan. Vorige keer dat ik geweest ben, waren er ook genoeg mensen alleen gekomen.
De instelling zelf heeft meestal wel wat geregeld voor zo'n meeloopdag. Je krijgt meestal een routebeschrijving. En het wijst zichzelf meestal wel
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 06-01-2004 @ 18:19:
Valt tegen, ik kwam er pas een op station Schiedam Centrum tegen die zocht naar lijn 126. Die stopt daat al 2 weken niet meer, maar volgens dat infopunt stopte hij er nog wel.
Volgens mensen bij het infopunt...? (Stelletje sukkels dan.)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:20
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 18:50:
Volgens mensen bij het infopunt...? (Stelletje sukkels dan.)
Ja, ik vond het ook een beetje achterlijk, maar ja euh.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten