Oud 29-12-2003, 23:03
phmpruim
phmpruim is offline
kroonprins Willem-Alexander heeft gezegd dat het best mogelijk is om de olympische winterspelen in Nederland te organiseren. Je mag namelijk gebruik maken van een buurland. Dus dan kun je de skie-onderdelen in de Duitse alpen houden.

Wat vinden we hiervan???

zelf ben ik niet heel enthousiast. In theorie is het misschien allemaal mogelijk, maar in de praktijk lijkt het me erg moeilijk. Er moet namelijk HEEL VEEL gebouwd worden (accomodaties voor bobslee, ijshockey, ...), terwijl de Nederlandse afvaardiging voor de olympische winterspelen bijna altijd uit bijna alleen maar schaatsers bestaat. Dus zal ook het enthousiasme onder het publiek voor bijvoorbeeld bobsleeën niet groot zijn denk ik. In theorie dus een leuk plan, maar in de praktijk niet geschikt.
Oud 29-12-2003, 23:44
Verwijderd
Nederland lijkt me absoluut niet geschikt voor de spelen. Alleen voor schaatsen hebben we goede accomodaties. Voor ijshockey ed. hebben we dan veel grotere stadions nodig.

En helemaal vreemd omdat het zo slecht met de economie gaat. Willen ze eerst superveel bezuinigen op de sport en nu willen ze er zeker opeens miljoenen (miljarden?) in pompen klopt niet helemaal...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 10:35
houn
houn is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 30-12-2003 @ 00:44:
Nederland lijkt me absoluut niet geschikt voor de spelen. Alleen voor schaatsen hebben we goede accomodaties. Voor ijshockey ed. hebben we dan veel grotere stadions nodig.

En helemaal vreemd omdat het zo slecht met de economie gaat. Willen ze eerst superveel bezuinigen op de sport en nu willen ze er zeker opeens miljoenen (miljarden?) in pompen klopt niet helemaal...

voor IJshockey hoef je niet een compleet stadion te bouwen, dat zou je in principe zelfs in Ahoy kunnen houden, net zo als tennis, maar ik ben het er mee eens dat dit geen goed idee is, volgens mij zou de sfeer dan ook belabbert zijn.
Oud 30-12-2003, 10:39
Ketjing
Ketjing is offline
Ijshockey in Gelredome
Oud 30-12-2003, 10:44
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
De spelen moeten toch in een bepaalde stad plaats vinden niet in een heel land
Oud 30-12-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
houn schreef op 30-12-2003 @ 11:35:
voor IJshockey hoef je niet een compleet stadion te bouwen, dat zou je in principe zelfs in Ahoy kunnen houden, net zo als tennis, maar ik ben het er mee eens dat dit geen goed idee is, volgens mij zou de sfeer dan ook belabbert zijn.
maar ook voor andere sporten zijn andere faciliteiten nodig, ijshockey was slechts een voorbeeldje.

En als je kijkt naar welke sporten er allemaal in Nederland kunnen... volgens mij moet meer dan de helft naar Duitsland toe.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 10:53
Ketjing
Ketjing is offline
Waar moeten de mensen Curling spelen ???
Oud 30-12-2003, 10:58
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
In Nederland zijn wel curling banen hoor
Oud 30-12-2003, 10:58
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 30-12-2003 @ 11:58:
In Nederland zijn wel curling banen hoor
gelukkig maar
Oud 30-12-2003, 12:23
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
IJshockeystadions zijn er wel natuurlijk, er wordt ook competitie gespeelt.
Verder denk ik dat er niet extreem veel hoeft gebouwd te worden, je mag namelijk uitwijken naar het buitenland, skieën zal in Duitsland worden gehouden.

Verder vind ik het een belachelijk idee, we hebben in Nederland totaal niks met wintersport.
Zomerspelen lijkt me realtister en ook haalbaar voor Nederland.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten