Oud 12-01-2004, 21:42
Koning
Koning is offline
Ik ben pas begonnen met D&D en ik vroeg me iets af, ik zal het proberen uit te leggen,

Ik vraag me af hoe vaak je een skill mag gebruiken, als je bijvoorbeeld "search" gebruikt mag je (correct me if i'm wrong) 1D20 + skill total gebruiken,

Stel je bent in een kamer, zonder monsters, hoe vaak mag je dan je "search" skill gebruiken, mij lijkt namelijk dat je gewoon net zo vaak rolt tot je 20 hebt, dus kun je dan niet net zo goed
meteen 20 er bij op tellen of zit er een limiet aan het gebuik van skills?

Alvast bedankt,
Oud 12-01-2004, 22:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sync schreef op 12-01-2004 @ 22:42:
Ik ben pas begonnen met D&D en ik vroeg me iets af, ik zal het proberen uit te leggen,

Ik vraag me af hoe vaak je een skill mag gebruiken, als je bijvoorbeeld "search" gebruikt mag je (correct me if i'm wrong) 1D20 + skill total gebruiken,

Stel je bent in een kamer, zonder monsters, hoe vaak mag je dan je "search" skill gebruiken, mij lijkt namelijk dat je gewoon net zo vaak rolt tot je 20 hebt, dus kun je dan niet net zo goed
meteen 20 er bij op tellen of zit er een limiet aan het gebuik van skills?

Alvast bedankt,
mij lijkt dat je dit zo vaak mag doen als je wilt. Je verveelt je alleen te pletter, en je characters weten vaak nou eenmaal niet of ze een twee of een twintig hebben gerold. Je speelt een character, je probeert dus realistisch te doen en niet zo vaak door te gaan tot je een 20 rolt.

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 00:08.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 09:22
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-01-2004 @ 23:04:
mij lijkt dat je dit zo vaak mag doen als je wilt. Je verveelt je alleen te pletter, en je characters weten vaak nou eenmaal niet of ze een twee of een twintig hebben gerold. Je speelt een character, je probeert dus realistisch te doen en niet zo vaak door te gaan tot je een 20 rolt.
Of zet een 'round' timer neer. Zodat je buiten combat rondes die Turn Bases zijn toch een soort van idee hebt hoe lang een ronde duurt
(en dan mag je iedere ronde een keer je skill gebruike)
Oud 13-01-2004, 12:06
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
In principe is het zo dat je een search uitvoert op een bepaald gebied, en dat je daar dan 1 roll voor maakt, je character weet immers niet hoe goed of hoe slecht ie gezocht heeft, hij weet alleen dat ie gezocht heeft en niets gevonden heeft. Als je ergens naar zoekt waarvan je weet dat het er moet zijn en je vindt niks, zou ik als dm het wel okee vinden om meerdere rolls te maken (tot een keer of 4-5 max) omdat je dan weet dat je niet goed gezocht hebt, maar ook dat geef je een keer op.

Maar uiteindelijk beslist de DM wat mag en wat niet mag .
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten