Oud 30-04-2002, 16:25
Frida
Frida is offline
In hoeverre bepalen relaties geluk volgens jou?

Over welke relaties spreek je dan?Vriendschapsrelaties?Relaties waarin een sterke band van vertrouwen is?

Kan je gelukkig zijn zonder enige van deze relaties?
Oud 30-04-2002, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Frida schreef:
Kan je gelukkig zijn zonder enige van deze relaties?
Nee.

Wat voor soort relaties heb ik die mijn psychisch welzijn beinvloeden? Het meeste contact dat ik onderhou, is dat met mijn familie. Vanochtend nog zat ik bijvoorbeeld langer dan een uur met mijn zusje te praten

Vriendschapsrelatie? Ben ik grotendeels kwijt, ik heb geen echte vrienden meer, alleen een paar kennissen. Liefde-relatie? Heb ik nooit gehad.

Heeft het invloed? Wel degelijk. Vooral het gebrek aan liefde toornt aan mijn geluk. Ik had nog nooit echt behoefte aan vrienden enzo, dat mis ik dan ook niet zo erg, maar het feit dat ik meestal helemaal alleen ben, heeft duidelijk invloed op mijn 'geluk'..

Ik denk niet dat je zonder enige vorm van relatie gelukkig kunt zijn. Niet op de lange termijn in ieder geval..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:37
lady_x
lady_x is offline
elk bepaalt zelf zijn geluk voor een bepaald deel. je kiest zelf of je vrienden wil of niet, de liefde overkomt je. maar iedereen heeft behoefte aan vienden, mensen om mee te praten. sommigen zijn liever alleen en zoeken de eenzaamheid op maar in het diepe van onszelf kan niemand alleen, we hebben elkaar nodig en een eenzaam leven maakt je zelf kapot.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 22:05
Kat
Kat is offline
Ik denk dat de meeste mensen zonder vriendschap niet gelukkig zijn, en zonder liefde ook niet echt. Het lijkt mij geen prettig leven als niemand van je houd.
Oud 30-04-2002, 23:09
brent
brent is offline
tja, relaties hebben nou eenmaal met geluk te maken in die zin dat ze met hechtingsproblematiek te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 09:24
Frida
Frida is offline
Een "kluisenaars" persoontje kan dus niet gelukkkig zijn?
Oud 01-05-2002, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Frida schreef:
Over het algemeen niet.

Misschien op latere leeftijd, als je alles al een keer gehad hebt en de behoefte er niet meer is .. dan kun je misschien prima in rust ergens leven zonder enige vorm van contact. Maar vooral in de jongere jaren lijkt me het erg..

Ik ben dan wel geen kluizenaar, maar vrienden en / of een vriendin heb ik niet en dat ga je missen, vooral als je je verveelt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 09:59
DaDude
DaDude is offline
Citaat:
******** schreef:
Over het algemeen niet.

Misschien op latere leeftijd, als je alles al een keer gehad hebt en de behoefte er niet meer is .. dan kun je misschien prima in rust ergens leven zonder enige vorm van contact. Maar vooral in de jongere jaren lijkt me het erg..

Ik ben dan wel geen kluizenaar, maar vrienden en / of een vriendin heb ik niet en dat ga je missen, vooral als je je verveelt.
Het ligt er gewoon aan hoe je in elkaar zit, als jij er sociaal ingesteld bent dan wil je gewoon zoveel mogelijk vrienden maar als jij gewoon veel alleen WILT zijn dat heb jij geen behoefte aan vrienden. Het ligt gewoon bij iedere persoon anders.
Ik wil gewoon veel vrienden om me heen hebben

Oud 01-05-2002, 10:20
Kat
Kat is offline
Citaat:
Frida schreef:
misschien wel, zo iemadn kiest er zelf voor om alleen te zijn. Maar ik denk dat mensen over het algemeen gelukkiger zijn met anderen (vrienden) om zich heen dan zonder. Maar er zijn altijd uitzonderingen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten