![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
maar komen de onderzoeken die je bij een andere arts laat uitvoeren dan niet in je dossier te staan?
als ik naar de huisarts ga heeft hij altijd in zijn computer staan wat voor medicijnen en onderzoeken ik heb gehad. dus als jij naar een andere arts bent geweest en vervolgens naar je eigen huisarts teruggaat, dan lijkt me dat hij gewoon in de computer kan lezen dat jij een hiv-test heb laten uitvoeren. of klopt dit niet?
|
IK heb wel eens gehoord dat je dat soort testen anoniem kunt laten doen. Dit is wat ik zo snel heb kunnen vinden:
Anoniem Je kunt je ook anoniem laten testen. Jij bent de enige die weet wat de uitslag is. Jij bepaalt dan zelf aan wie je het wel of niet vertelt. Als je je niet anoniem laat testen, bijvoorbeeld bij de huisarts, dan komt de uitslag bij je andere medische gegevens in jouw dossier te staan. Voor anoniem testen geldt vaak een eigen bijdrage. Gemiddeld is deze bijdrage € 35,-. Sommige testlocaties rekenen meer, andere minder. Waar? In Nederland kun je je op verschillende plaatsen laten testen op hiv. Via je huisarts, bij een soa-poli in grotere steden of bij de plaatselijke GGD. Bijna alle GGD-en bieden de mogelijkheid om je anoniem op hiv te laten testen. Verder is er een een hiv-sneltest plek. Meer info hierover vind je op Checkpoint. Bedenk of je het prettig vindt een afspraak te maken, vaak is dat geen probleem. Sommige poli’s hebben ook een inloopspreekuur. Je hoeft dan geen afspraak te maken, je kunt zoals de naam al zegt gewoon binnenlopen. Houdt er wel rekening mee dat er op sommige plekken in het land wachttijden zijn. Maar ja das dus in Nederland.
|
Dit is een link naar een belgische site :
http://www.sensoa.be/ShowPage.cfm?PageID=1419 misschien kun je als het echt goed wilt weten met de infolijn bellen die daar genoemd wordt
||
![]() |
Citaat:
Hopelijk vind ik binnenkort de moed om naar een arts te gaan, mijn probleem is dat ik overal risico's inzie en tamelijk snel begin te panikeren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De huisarts wilde me een keer medicijnen geven die niet samen gingen met andere medicijnen die ik heb. Hij kreeg toen een foutmelding in beeld die waarschuwde voor het feit dat die medicijnen niet samen mogen. Wat nou als zoiets niet in een computer staat?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En over die gebeurtenis met die medicijnen: dat was dus bij de huisarts (die had een jaar terug al een medicijn uitgeschreven en toen onlangs wéér een medicijn. Niet wetende dat ik dus al een medicijn had die niet samen kon met de andere). Maar moet je (ook bij een andere arts) niet je verzekering en sofinummer enzo doorgeven? Dan kunnen ze ook je huisarts zo achterhalen.. (ik weet dus niet of het mogelijk is dat te voorkomen)
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Nieuwe huisarts Verwijderd | 9 | 26-01-2012 12:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Naar de huisarts Verwijderd | 15 | 07-03-2011 21:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde Joostje | 500 | 23-02-2010 15:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
huisarts en internet Amoa | 31 | 24-02-2009 09:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Twee huisartsen, kan dat? Daantje_0705 | 8 | 19-06-2006 09:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Naar andere arts dan eigen huisarts? Missy1234567890 | 8 | 15-10-2003 08:55 |