Oud 12-04-2003, 15:59
knivesout
knivesout is offline
Kent iemand deze boeken? Zijn ze de moeite waard om te lezen?
Oud 12-04-2003, 16:16
Verwijderd
Zeer de moeite waard.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:58
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Zijn idd absoluut de moeite waard.
Oud 14-04-2003, 15:56
knivesout
knivesout is offline
Ik heb vandaag in de bieb eens rondgekeken. Heeft zijn zoon soms nog meer boeken geschreven?(over duin?)

Hebben jullie de film ook gezien? Is die ook goed?
Maar ik ga natuurlijk eerst maar eens aan het boek beginnen. Is dik zat zag ik.
Oud 14-04-2003, 20:52
Verwijderd
Ja, zijn zoon, Brian Herbert, heeft samen met Kevin J. Anderson ook nog een aantal boeken in de Dune-wereld geschreven. Ze hebben drie 'preludes' geschreven die je zogenaamd voor de serie van zijn pa zou moeten lezen, maar ik persoonlijk raad je dat af omdat:

-Brian Herbert en Kevin J. Anderson niet goed kunnen schrijven. Althans, niets zo goed als Frank Herbert. Als ze geen Dune-wereld hadden om verder in te werken, waren hun boeken waarschijnlijk nieteens uitgegeven.

-Omdat het plot verschrikkelijk flauw is en de karakters flinterdun. De slechterikken zijn puur slecht, zonder nuances en de goeien zijn van die flauwe eikels die nooit iets verkeerd doen.

-Er worden enorm veel dingen in 'verraden' die je eigenlijk langzaam moet leren kennen als je de zes boeken van zijn vader leest.

-Ze zijn incosequent en soms in tegenspraak met de boeken van zijn vader.

Je kan ze altijd nog achteraf lezen, maar geloof me wanneer ik zeg dat je Dune-ervaring een stuk beter is als je eerst de gewone, zesdelige serie leest en daarna eventueel nog de boeken van zijn zoon.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 22:50
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 12-04-2003 @ 17:16:
Zeer de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:33
Carn
Carn is offline
ZEER de moeite waard.

De film van David Lynch vind ik behoorlijk tegenvallend, Sci-Fi channel heeft wel 2 miniseries, Dune en Children of Dune, de laatste heb ik op DVD aangeschaft laatst, en is voor een mini-serie erg goed gedaan.

Verder:

he last DUNE novel Frank Herbert wrote before his death, CHAPTERHOUSE: DUNE, ends on a cliffhanger, the story obviously unfinished. In the notes left behind at his death, Frank Herbert provided a complete outline for the grand climax of the "Dune Chronicles," a story he had not titled other than "Dune 7."

A great deal of vital information has been set up in the first two prequel trilogies, and now a large readership -- who had never before finished reading HERETICS OF DUNE and CHAPTERHOUSE: DUNE -- is ready for the rest of the story after the end of CHAPTERHOUSE.

During their recent lengthy tour for THE MACHINE CRUSADE, Brian and Kevin spent a great deal of time brainstorming and adding details to the outline Frank Herbert had left in a safety deposit box. The story is so large it is best told in two volumes, which are tentatively titled HUNTERS OF DUNE and SANDWORMS OF DUNE. Having already delivered the manuscript for the third book in their "Legends of Dune" trilogy, THE BATTLE OF CORRIN, they plan to begin full-fledged work on DUNE 7 early in 2004. If all goes as planned, the first half of the story could be published as early as September 2005, a year after THE BATTLE OF CORRIN is released.

wordt nog even wachten dus voor deel 7
Oud 06-01-2004, 22:30
Ender
Ender is offline
En nog even als de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd > Ja, de boeken zijn zeker de moeite waard
Maar heeft de TS ze nu gelezen? Na al die maanden

En Carn, ik hoop maar niet dat z'n zoon de semi-af-zijnde delen nu net zo poep schrijft als de preludes Ik vond het extreem jammer dat het stopte met deel 6, net
Spoiler
Ik zeg expres niets voor de mensen die het nog lezen gaan, zelfs al lees je de spoiler :+
Ik heb de preludes wel met plezier gelezen, hoor, maar ze vallen in het niet bij de andere 6 boeken (waarvan ik deel 2 het minst vind).

Ik vind de film van Lynch btw wel koel, maarja, kwestie van smaak, dat

Legends of Dune btw nog niet bekeken

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 22:43.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:45
Verwijderd
Ik heb geprobeerd de preludes te lezen, maar ik kon er niet doorheen komen. Alles wat ik mooi vond aan de Dune-serie wordt daar door het slijk gehaald door zijn zoon en die Star Wars-knakker die duidelijk minder (of geen) talent hebben.

Als ze ooit een deel 7 schrijven zal ik het misschien lezen, maar ik denk van niet. Ik zou liever hebben dat men die notities van Herbert zelf uitgeeft, zoals men ze zogenaamd in een kluis ergens zou hebben gevonden. Ik denk dat dat fijner is dat het gekloot van die twee lui.

Ik heb uit pure wanhoop andere boeken van Herbert gelezen. De Pandora-trilogy is goed wat betreft de twee delen die ik las (The Jesus Incident en The Lazerus Effect), de derde (The Ascension Factor) heb ik wel in bezit, maar helaas nog niet gelezen. Ze zijn vrij moeilijk te vinden, vooral de laatste, en ik heb me tevreden moeten stellen met Nederlandse vertalingen.
Zijn debuut, Dragon In The Sea (Ook bekend onder andere namen) vond ik ook verassend goed. Handelt over een psycholoog die op een onderzeeër in een uit de hand gelopen koude oorlog moet onderzoeken of een kapitein waanzinnig is of niet.
The White Plague is ook erg tof. Een bio-chemicus ontwikkeld uit gramschap (nadat zijn vrouw en kinderen omkomen bij een IRA-bom) een virus waardoor vrouwen onvruchtbaar worden en bedreigt zo het voortbestaan van het menselijk ras. Het feit dat het in Ierland speelt, maakt alles alleen maar mooier.
Andere boeken van hem zijn alleen leuk als je van Herbert en van jaren zestig pulp-sciencefiction houdt. Geen van allen halen ze het bij Dune.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 11:25
tacidvs
tacidvs is offline
En van de Frank is het eerste deel veruit het best. De latere delen zijn te gelikt, ik weet het niet. Die dingen van z'n zoon en die andere zork zijn inderdaad minder dan waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 12:36
knivesout
knivesout is offline
Ik moet er nog steeds aan beginnen. (die boeken zijn echt dik)
Ik denk dat het de zomervakantie wordt.
Oud 11-01-2004, 12:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Geweldige boeken! Ik heb ze alle zes gelezen en behoren m.i. tot boeken die elke sci-fi fan moet hebben gelezen. De preludes van zijn zoon zijn waardeloos en moet je dan ook eigenlijk niet lezen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 12:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
knivesout schreef op 11-01-2004 @ 13:36:
Ik moet er nog steeds aan beginnen. (die boeken zijn echt dik)
Dat valt toch wel mee, het zullen er niet veel meer dan zeshonderd zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 12:50
knivesout
knivesout is offline
600? ow das idd nog wel te doen ja.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten