Advertentie | |
|
![]() |
|
Het hangt ervan denk ik hoe gezond de magnetron is. Want die geeft natuurlijk straling aan je eten. Ik vraag me af of we daar later niet allemaal kanker van krijgen. Maar er is weinig over bekend.
Maar of boterhammen met kaas uit de magnetron nou ongezonder zijn dan iets anders uit de magnetron zou ik niet weten.
|
euh.. volgens mij is t even slecht of goed als een normale boterham met kaas.. meer dan kaas doe je er toch niet? t smelt alleen dr komt niet ineens meer vet in te zitten ofzo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit zijn overigens alleen microgolven die voornamelijk temperatuurverhoging veroorzaken in contact met een vaste stof. Straling blijft dus niet in je eten zitten, straling kan sowieso nooit erges in blijven zitten... dus gevaarlijk is het zkr nie. Verder zijn 2-4 boterhammen gewoon gezond, of ze nu verwarmd zijn of nie, maar het gaat erom wat je ernaast nog eet... Overigens kun je bij een magnetron niet spreken over gezondheid... hoogstens over de kwaliteit van het onderhoud, maar dat is zkr nie wa je bedoelde Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 15:50. |
![]() |
|
Een boterham met normale kaas (48+) is niet echt gezond als je er daar 2-4 van eet per dag want kaas is behoorlijk vet. Bovendien is het gezonder om wat meer variatie in je voeding aan te brengen.
|
![]() |
ja, in gesmolten kaas zitten maffe vetten waar je vet van wordt (wat een uitleg weer) gesmolten kaas is ongezonder dan gewone kaas. en heel veel kaas is ook ongezond, is dierlijk vet enzo. (roeiersinfo, die moeten op gewicht blijven)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() dr kan toch niet eens meer of andere vetten inzitten?
|
Verwijderd
|
Volgens mij zou het wel kunnen dat bepaalde vitaminen vernietigd worden door de straling, wat m.i. sterk afhankelijk is van de temperatuur waartoe de desbetreffende boterham met kaas gebracht wordt. Er vanuit gaande dat je het verwarmt tot een graad of 50, is het volgens mij niet ongezonder dan een 'onverwarmde' boterham met kaas.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Misschien komt het vet dan meer aan de buitenkant te zitten, waardoor die slechte vetten juist te makkelijk worden opgenomen. Ik brabbel ook maar wat in de vorige 2 voorbeelden, maar erg onrealistisch zijn ze volgens mij niet, dus zomaar zeggen dat er hetzelfde in zit, is volgens mij een beetje te kort door de bocht ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |