Oud 19-01-2004, 12:54
tja...
tja... is offline
Ik eet iedere dag 2-4 boterhammen met kaas die ik in de magnetron heb gedaan(soort tosti), is dit ongezond?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2004, 13:36
Fenji
Fenji is offline
Citaat:
tja... schreef op 19-01-2004 @ 13:54:
Ik eet iedere dag 2-4 boterhammen met kaas die ik in de magnetron heb gedaan(soort tosti), is dit ongezond?
Ik weet 't niet echt mja.. ligt aan de kaas en bruin of wit brood..

Hoe magerdere kaas hoe beter, en bruin brood is volgens mij beter(en lekkerder vind ik) dan wit brood
Oud 19-01-2004, 15:01
Divina Flor
Divina Flor is offline
Het hangt ervan denk ik hoe gezond de magnetron is. Want die geeft natuurlijk straling aan je eten. Ik vraag me af of we daar later niet allemaal kanker van krijgen. Maar er is weinig over bekend.

Maar of boterhammen met kaas uit de magnetron nou ongezonder zijn dan iets anders uit de magnetron zou ik niet weten.
Oud 19-01-2004, 15:18
blackfairy
blackfairy is offline
euh.. volgens mij is t even slecht of goed als een normale boterham met kaas.. meer dan kaas doe je er toch niet? t smelt alleen dr komt niet ineens meer vet in te zitten ofzo
Oud 20-01-2004, 13:20
Verwijderd
Niet gezonder of ongezonder dan een gewone boterham met kaas....

En de straling gaat niet in het brood zitten hoor . Je eten wordt niet radio-actief als je het opwarmt in de magnetron.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:26
frizzle
frizzle is offline
De kaas wordt er ook niet vetter van ofzo.
Oud 20-01-2004, 15:11
tja...
tja... is offline
Okej
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 19-01-2004 @ 16:01:
Het hangt ervan denk ik hoe gezond de magnetron is. Want die geeft natuurlijk straling aan je eten. Ik vraag me af of we daar later niet allemaal kanker van krijgen. Maar er is weinig over bekend.

Maar of boterhammen met kaas uit de magnetron nou ongezonder zijn dan iets anders uit de magnetron zou ik niet weten.
straling is alleen schadelijk als je er zelf aan bloot staat, dat veroorzaakt namelijk mutaties in je cellen.
Dit zijn overigens alleen microgolven die voornamelijk temperatuurverhoging veroorzaken in contact met een vaste stof. Straling blijft dus niet in je eten zitten, straling kan sowieso nooit erges in blijven zitten... dus gevaarlijk is het zkr nie.
Verder zijn 2-4 boterhammen gewoon gezond, of ze nu verwarmd zijn of nie, maar het gaat erom wat je ernaast nog eet...
Overigens kun je bij een magnetron niet spreken over gezondheid... hoogstens over de kwaliteit van het onderhoud, maar dat is zkr nie wa je bedoelde

Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:09
Wawl
Wawl is offline
Lijkt me niet echt gezond, maar ik heb er dan ook geen verstand van.
Oud 20-01-2004, 18:47
floortje bloem
floortje bloem is offline
lijkt me niet echt lekker ook, maar of het nou echt ongezond is? nou ja, ieder zijn ding zullen we maar zeggen
Oud 20-01-2004, 20:21
Dolores
Dolores is offline
Ik geloof niet dat het verschil maakt met een gewone boterham met kaas.. maar als je er elke dag 2-4 boterhammen van eet, lijkt me dat niet zo gezond.. niet echt veel variatie enzo bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 12:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een boterham met normale kaas (48+) is niet echt gezond als je er daar 2-4 van eet per dag want kaas is behoorlijk vet. Bovendien is het gezonder om wat meer variatie in je voeding aan te brengen.
Oud 23-01-2004, 12:28
Ninnoc
Ninnoc is offline
ja, in gesmolten kaas zitten maffe vetten waar je vet van wordt (wat een uitleg weer) gesmolten kaas is ongezonder dan gewone kaas. en heel veel kaas is ook ongezond, is dierlijk vet enzo. (roeiersinfo, die moeten op gewicht blijven)
Oud 23-01-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef op 23-01-2004 @ 13:28:
ja, in gesmolten kaas zitten maffe vetten waar je vet van wordt (wat een uitleg weer) gesmolten kaas is ongezonder dan gewone kaas. en heel veel kaas is ook ongezond, is dierlijk vet enzo. (roeiersinfo, die moeten op gewicht blijven)
Onzin, gesmolten kaas is niet ongezonder dan gewone kaas, er zit namelijk helemaal precies hetzelfde in.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:37
MashiMaro
MashiMaro is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-01-2004 @ 14:20:
Niet gezonder of ongezonder dan een gewone boterham met kaas....

En de straling gaat niet in het brood zitten hoor . Je eten wordt niet radio-actief als je het opwarmt in de magnetron.
Gelukkig maar. Ik was al bang dat het zou weglopen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:06
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 23-01-2004 @ 13:28:
dus de magnetron is een erg kwaaddaarig apparaat?? die veranderd gewoon even de ingredienten van een boterham met kaas?? gaaf zeg
dr kan toch niet eens meer of andere vetten inzitten?
Oud 23-01-2004, 22:30
Verwijderd
Volgens mij zou het wel kunnen dat bepaalde vitaminen vernietigd worden door de straling, wat m.i. sterk afhankelijk is van de temperatuur waartoe de desbetreffende boterham met kaas gebracht wordt. Er vanuit gaande dat je het verwarmt tot een graad of 50, is het volgens mij niet ongezonder dan een 'onverwarmde' boterham met kaas.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-01-2004 @ 17:23:
Onzin, gesmolten kaas is niet ongezonder dan gewone kaas, er zit namelijk helemaal precies hetzelfde in.
Doch, daar hoeft het niet alleen aan te liggen! Vloeibaar kan het mogelijk sneller opgelost worden en door de maagwand e.d. gaan (en weet ik veel wat er allemaal bij komt kijken ) dan als het niet gesmolten zou zijn. denk ik
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-01-2004 @ 23:56:
Doch, daar hoeft het niet alleen aan te liggen! Vloeibaar kan het mogelijk sneller opgelost worden en door de maagwand e.d. gaan (en weet ik veel wat er allemaal bij komt kijken ) dan als het niet gesmolten zou zijn. denk ik
Ik weet niet bij welke temperatuur kaas precies begint te stollen, maar brood met kaas, die zo warm is dat het nog vloeibaar is, eten lijkt me sowieso niet echt gezond.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-01-2004 @ 00:05:
Ik weet niet bij welke temperatuur kaas precies begint te stollen, maar brood met kaas, die zo warm is dat het nog vloeibaar is, eten lijkt me sowieso niet echt gezond.
ik eet zo vaak de kaas als het nog 'stroperig tot vloeibaar' is, maargoed waar het om ging is dat er met meerdere dingen rekening gehouden moet worden.

Misschien komt het vet dan meer aan de buitenkant te zitten, waardoor die slechte vetten juist te makkelijk worden opgenomen.

Ik brabbel ook maar wat in de vorige 2 voorbeelden, maar erg onrealistisch zijn ze volgens mij niet, dus zomaar zeggen dat er hetzelfde in zit, is volgens mij een beetje te kort door de bocht
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:18
Verwijderd
Voor wie op zijn eten kauwt, maakt het ook niet uit of het vet aan de buitenkant zit of niet, en voor wie darmen van normale lengte heeft maakt het ook niet uit of het sneller door de darmwand gaat (eten gaat niet door de maagwand).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 21:04
REIE
REIE is offline
't Is een slechte gewoonte, een broodje met kaas eten kan ook zonder electriciteit.
Oud 25-01-2004, 09:32
Miracle
Miracle is offline
als je het zonder boter eet, is het zelfs beter
Oud 25-01-2004, 13:12
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
dreen schreef op 25-01-2004 @ 10:32:
als je het zonder boter eet, is het zelfs beter
ja, en als je het ver wat boven op komt te liggen eraf haalt, is het nog gezonder
Oud 25-01-2004, 14:11
[CP]Grinttegel
[CP]Grinttegel is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 19-01-2004 @ 16:01:

Wanneer je je vreten in de magnetron smijt zit er nadat je het er weer uithaalt geen straling meer aan ofzo. Weet niet wie je dat wijsgemaakt heeft, maar hij/zij had het vast uit de fabeltjeskrant
Oud 26-01-2004, 13:55
Liss
Liss is offline
Gesmolten kaas is precies hetzelfde als gewone kaas, alleen dan warm maar niet ongezonder ofzo, het blijft hetzelfde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten