Oud 26-04-2002, 18:27
The Wanderer
The Wanderer is offline
Op een bijeenkomst van de "American Heart Association" is een opmerkelijke studie gepresenteerd. Niet mannen met een drukke baan en een stressvol leven, maar juist mannen die hun carrière aan de wilgen hangen en huisman worden hebben een groter risico op een hartaanval.

Uit de studie blijkt dat het letten op de kinderen en het "multitasken" van een huisman een schadelijk effect op de gezondheid kan hebben. Daarnaast kunnen de mannen ook psychische stress ondervinden doordat ze een voor mannen ongebruikelijke rol vervullen en daar door mensen vreemd op aan gekeken worden.

In de 10 jaar durende studie bleken de huismannen 82% meer kans op sterfte te hebben dan de werkende mannen. De extra sterfgevallen bleken voor het overgrote deel te wijten aan hart- en vaatziekten.

bron
Oud 27-04-2002, 20:34
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
mannen kunnen de druk van het huishouden gewoon niet aan.
Waar gaat het heen met de wereld......*zucht*
Oud 28-04-2002, 09:40
Slither
Slither is offline
Da's nóg 'n reden om carriere te maken

Maarre, verschilt 't niet per persoon hoeveel je kan hebben en hoe stressbestendig je bent? Er zijn ook huismannen die er juist trots op zijn, en het niet kan schelen hoe de maatschappij tegen ze op kijkt.

Maar goed, 't is Amerikaans hè? Dus 't zal wel kloppen...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 11:09
Verwijderd
Citaat:
The Wanderer schreef:

In de 10 jaar durende studie bleken de huismannen 82% meer kans op sterfte te hebben dan de werkende mannen. De extra sterfgevallen bleken voor het overgrote deel te wijten aan hart- en vaatziekten.

bron
euhm? meer kans op sterfte? is het niet iets van meer kans op vroegtijdig dood gaan ofzow? Iedereen gaat namelijk toch dood, dus kans op sterfte is beetje raar verwoord..

Enneuh.. kdacht bij topictitel dat ut om Henny Huisman ging, hihihihi.. kvond ut al zo'n vreemd topic
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 09:25
tacidvs
tacidvs is offline
Geen zin om me hier in te verdiepen, maar kan me iets herinneren van een stukje biologieles:

Als personen die een hoge functie bekleden zich terugtrekken, dus een bezigheid zoeken waarbij ze niet zoveel macht/waardering/voldoening genereren, hebben ze een verhoogde kans op hartaanvallen. De theorie was ongeveer als volgt: Mensen die geen mogelijkheid hebben 'hun eigen lot te bepalen', krijgen meer hartaanvallen dan personen die wel die mogelijkheid hebben. Het immuunsysteem (hier niet alleen de chemisch-fysische kant) wordt beïnvloedt door het al dan niet kunnen bepalen van je eigen lot.

Er was ook sprake van een onderzoek, waarop deze uitspraak gebaseerd is, bij een enorm Amerikaans bedrijf, maar details daarvan heb ik niet gehoord en ik heb dus, als boven vermeld, geen zin het op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Geen zin om me hier in te verdiepen, maar kan me iets herinneren van een stukje biologieles:

Als personen die een hoge functie bekleden zich terugtrekken, dus een bezigheid zoeken waarbij ze niet zoveel macht/waardering/voldoening genereren, hebben ze een verhoogde kans op hartaanvallen. De theorie was ongeveer als volgt: Mensen die geen mogelijkheid hebben 'hun eigen lot te bepalen', krijgen meer hartaanvallen dan personen die wel die mogelijkheid hebben. Het immuunsysteem (hier niet alleen de chemisch-fysische kant) wordt beïnvloedt door het al dan niet kunnen bepalen van je eigen lot.

Er was ook sprake van een onderzoek, waarop deze uitspraak gebaseerd is, bij een enorm Amerikaans bedrijf, maar details daarvan heb ik niet gehoord en ik heb dus, als boven vermeld, geen zin het op te zoeken.
ik herriner me precies hetzelfde, alleen dan van National Geographic Channel, niet van een bio-les. ik heb wel vaker iets oortgelijks gezegd op s.com, o.a. een keer op dit forum toen ik Unexplained ervan probeerde te overtuigen dat het helemaal niet zo terecht is dat topmanagers zo'n belachelijk hoog salaris krijgen omdat ze zoegnaamd zoveel stress hebben.

terwijl idd juist de mensen die niet zoveel macht hebben als de topmanagers veel stress hebben ,en de mensen die weinig sociale contacten hebben hebben ook een verhoogde kans op hartaanval. vandaar dat huismannen dat misschien hebben, ze missen het contact met collega's op werk.
het beste is om in een hecht dorp te wonen. in een soort stamverband, een type dorp waar iedereen elkaar kent, is het beste voor je gelukspeil en je stresspeil.
dit is nog beter tegen hartaanvallen dan veel macht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 22:00
Marnin
Marnin is offline
aan al die mannen:
ga niet trouwen!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 22:03
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Marnin schreef:
aan al die mannen:
ga niet trouwen!

(das ook lang geleden )
Oud 03-05-2002, 21:54
scala
scala is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Enneuh.. kdacht bij topictitel dat ut om Henny Huisman ging, hihihihi.. kvond ut al zo'n vreemd topic
wah ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten