Oud 22-03-2004, 16:28
patrick2528
patrick2528 is offline
heej mensen ik had een vraagjuh.....ik heb veel moedervlekken over mijn hele lichaam verspreidt. Ik ben nu van plan de meeste ervan weg te laten .Heeft iemand hier ervaring mee?En gebeurt dit onder narcose?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Krijg je wel littekens van toch?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:40
patrick2528
patrick2528 is offline
dat zal wel, maar is denk ik wel mooier dan allemaal van die grote moedervlekken
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een paar jaar geleden twee moedervlekken weg laten halen. Dit gebeurd onder plaatselijke verdoving maar je houdt er wel flinke littekens aan over dus denk er goed over na!

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel!
Oud 22-03-2004, 16:42
patrick2528
patrick2528 is offline
ja, maar een aantal zijn echt vies.Daarom wil ik ze echt weg en t liefst allemaal tegelijk zou dit ook kunnen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:44
Verwijderd
heb 1 hele grote moedervlek, en mn moeder wou m laten weghalen, maar no way dat ik dat laat doen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
patrick2528 schreef op 22-03-2004 @ 17:42:
ja, maar een aantal zijn echt vies.Daarom wil ik ze echt weg en t liefst allemaal tegelijk zou dit ook kunnen?
Ik weet niet hoeveel er tegelijk kunnen, ik had er toen vier tegelijk. Bedenk wel dat die verdovingsspuitjes vrij pijnlijk zijn en het lijkt me dus niet zo lekker om over je hele lichaam verdooft te zijn. Naderhand heb ik er niet zo heel veel pijn van gehad en de pijn die ik had was met een paracetamolletje goed op te vangen.

Ik had toen ook zo'n hele dikke moedervlek en ik ben blij dat ik die heb weg laten halen maar het litteken is wel twee keer zo groot als de moedervlek was.
Oud 22-03-2004, 16:46
Mafferd!
Mafferd! is offline
Hallo! Ik had twee moedervlekken in mijngezicht, op den duur was ik daar wel flauw van en heb ik ze weg latenhalen. Nee dat gebeurde niet onder narcose maar met een verdoving en ja, die verdoving deed fucking zeer maar daarna voel je er niets meer van! Ligt eraan waar je ze hebt dan, maar plekken zoals bij de mond kunnen lastig zijn! En nu zie je dr al haast niets meer van, van de zomer goed in de zon en niemand zal meer weten dat ik ze ooit gehad heb! Succes ermee!
Oud 22-03-2004, 16:47
patrick2528
patrick2528 is offline
ja ik heb ook drie van die dikke. Duurt zoiets weghalen lang en waar doen ze dat?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:49
borrel
borrel is offline
Ik heb 2 jaar geleden een moedervlek weg laten halen en daar heb ik wel een litteken aan over gehouden ja.
Het litteken is ongeveer 1 cm lang en valt een beetje op als ik geen T-shirt aanheb, maar het valt lang niet zoveel op als die lelijke moedervlek.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
patrick2528 schreef op 22-03-2004 @ 17:47:
ja ik heb ook drie van die dikke. Duurt zoiets weghalen lang en waar doen ze dat?
Ik heb het bij de dermatoloog (huidarts) laten doen in het ziekenhuis. Je moet dan wel eerst naar de huisarts voor een verwijsbrief. In sommige gevallen doet de huisarts het ook zelf en soms wordt je doorverwezen naar een plastisch chirurg.

Ik vond het niet zo heel lang duren, hoe lang het precies allemaal duurde weet ik niet maar toch zeker een half uur (allevier).
Oud 22-03-2004, 16:50
borrel
borrel is offline
Citaat:
patrick2528 schreef op 22-03-2004 @ 17:47:
Dat doe je bij de huisarts en ik heb daar geloof ik iets van 10 minuten gezeten.
De verdoving deed bij mij niet zoveel pijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:53
patrick2528
patrick2528 is offline
ik denk dat ik het toch binnenkort laat doen, vooral de dikke wil ik weghebben.ik kan dan t beste t maar laten doen int ziekenhuis denk ik.Zie je eigenlijk als ze dat wegsnijden of doen ze dat in een operatiekamer?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:57
borrel
borrel is offline
Citaat:
patrick2528 schreef op 22-03-2004 @ 17:53:
ik denk dat ik het toch binnenkort laat doen, vooral de dikke wil ik weghebben.ik kan dan t beste t maar laten doen int ziekenhuis denk ik.Zie je eigenlijk als ze dat wegsnijden of doen ze dat in een operatiekamer?
Ik had ook zo'n dikke
De huisarst deed het gewoon op zo'n speciaal bedje dat hij ook gebruikt voor gewone onderzoeken.
En ik heb wel gekeken ja! vond ik reuze interessant
Maar als je niet wilt kijken blijf je natuurlijk gewoon liggen, want ik had wel pijn in mn net van het kijken.
(je ligt gewoon op je rug.. kijk dan maar eens 10 minuten naar je buik zonder hoofdsteun. )

succes!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:01
Briseïs
Briseïs is offline
Ik had een hele dikke op mn buik, met een doorsnee van anderhalve centimeter. Heb m afgelopen november weg laten halen, maar heb nu een drie centimeter lang opvallend paars litteken... Ben ik dus ook niet zo blij mee. De ingreep ze+f is een fluitje van een cent, maar toen de hechtingen eruit gingen deed het echt verschrikkelijk veel pijn.
Oud 22-03-2004, 17:01
patrick2528
patrick2528 is offline
dankje,
maar omdat ik er meerdere dikke heb denk ik niet dat de huisarts dat doet
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:02
Mafferd!
Mafferd! is offline
Bij mij is het in het ziekenhuis gedaan, twee tegelijk, duurde ongeveer een kwartier
Oud 22-03-2004, 17:04
borrel
borrel is offline
Citaat:
patrick2528 schreef op 22-03-2004 @ 18:01:
dankje,
maar omdat ik er meerdere dikke heb denk ik niet dat de huisarts dat doet
Ligt denk ik aan je huisarts.
Mijn huisarts deed niets liever dan dingen wegsnijden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:05
patrick2528
patrick2528 is offline
doen ze dat gewoon zo of moet je daarvoor echt naar een operatiekamer?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:10
borrel
borrel is offline
Citaat:
patrick2528 schreef op 22-03-2004 @ 18:05:
doen ze dat gewoon zo of moet je daarvoor echt naar een operatiekamer?
Mijn huisarts heeft een soort kantoortje, waar hij de patiënten ontvangt en met ze praat. En een kamertje ernaast waar hij onderzoekt en behandelt, hier heeft hij dat ding weggehaalt.
Ik lag op een tafel/bed/iets ongeveer 2 meter lang waarbij het hoofdeinde iets omhoog stond.
Ook lag er zo'n rol papier op die elke keer als de tafel gebruikt is doorgeschoven wordt, dit zal voor de hygiëne zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:13
borrel
borrel is offline
De ingreep valt echt reuze mee.
De verdoving voelde ik nauwelijks.(maar ik ben qua naalden wel wat gewend)
Het weghalen voelde ik dankzij de verdoving helemaal niets van.
Ook van het weghalen van de hechtingen voelde ik niets van, dat had ik zelf wel kunnen doen.. gewoon 2 draadjes doorknippen en eruit halen.. zo kan ik ook wel huisarts spelen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:13
yael
yael is offline
k heb gehoord dat ze m gaan verbranden en dan word ie helemaal zwart en daarna valt ie er vanzelf af...

met verdoving natuurlijk..

Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:24
borrel
borrel is offline
Citaat:
yael schreef op 22-03-2004 @ 18:13:
k heb gehoord dat ze m gaan verbranden en dan word ie helemaal zwart en daarna valt ie er vanzelf af...

met verdoving natuurlijk..
verbranden?
nog nooit van gehoord.

weet je zeker dat je geen wratten bedoelt die "bevroren" worden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:54
Qamra
Qamra is offline
Moedervlekken kun je ook weg laten laseren. Dat heeft tenminste een klasgenoot gedaan, die had een hele grote naast d'r neus.

Maar waar zitten ze dan???
Oud 22-03-2004, 18:38
Verwijderd
veel ervaring mee.. heb dr 5 laten weghalen 2 gebrand 3 gesneden. gebranden hebben grotere littekens achter gelaten dan de gesneden.
Prikje doet ff pijn maar het is het wel waard!!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 23:13
borrel
borrel is offline
ok, branden bestaat dus wel.
Maar hoe gaat dat dan precies in z'n werk?
Ik neem toch aan dat ze je niet met een gasbrander te lijf gaan?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 10:45
Southraider
Southraider is offline
stelt allemaal niks voor, je maakt een afspraak bij de dokter en die doet je verdoven op de plek waar ze zitten en dan snijdt hij ze weg en hecht ze dicht. binnen een half uur ben je weer buiten en een week later mag je de hechtingen eruit laten halen en je bent er van af. Als je pech hebt heb je een duidelijk litteken en als de zon erop schijnt zie je er minder van.
Oud 24-03-2004, 13:31
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb ook twee moedervlekken weg laten halen (bij de dermatholoog)
Eentje zat naast mijn neus, die is in twee keer weg'gebrand', dat doet geen pijn het reukt alleen wel heel vies(met een plaatselijke verdoving). En ik had er 1 op mijn sleutelbeen, die is gewoon eraf geschraapt met een soort lepelte. Dat was verdooft met een soort spuitbus met koud-iets erin.
maar je ik er wel twee lelijke moedervlekken van.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 14:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
roosjemarijn schreef op 24-03-2004 @ 14:31:
Ik heb ook twee moedervlekken weg laten halen (bij de dermatholoog)
Eentje zat naast mijn neus, die is in twee keer weg'gebrand', dat doet geen pijn het reukt alleen wel heel vies(met een plaatselijke verdoving). En ik had er 1 op mijn sleutelbeen, die is gewoon eraf geschraapt met een soort lepelte. Dat was verdooft met een soort spuitbus met koud-iets erin.
maar je ik er wel twee lelijke moedervlekken van.
moedervlekken = littekens?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 15:13
Verwijderd
Ik heb nog niet zo lang geleden een tamelijk grote moedervlek in mijn nek laten weghalen. Werd gewoon verdoofd bij de huisarts. Heb er niet echt een litteken aan overgehouden. Een heel klein verschil van huidskleur, maar dat trekt langzaam bij. Mijn moeder had twee hele grote op haar wang, die zijn ook weggehaald, bij een cosmetisch chirurg, omdat die daar net even beter in zijn, omdat zij er ook voor zorgen dat het er mooi uitziet zegmaar. Anders zou je daar eens moeten informeren?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 15:42
Verwijderd
wegbranden stinkt idd erg.. en ik vind persoonlijk dat het gesneden mooier wordt, minder litteken vorming bij mij.

Ik zou ook eerder naar een dermatholoog gaan of een plastisch chirurg.. ik liet er 2 weghalen bij de huisarts en daar heb ik veel grotere littekens aan over gehouden. bij de andere veel minder.

Littekens trekken geleidelijk weg.. 1 van mij is in 1 zomer weg getrokken.. andere pas na 4 jaar.

maar ik heb er nooit spijt van gehad.. als ik moet kiezen tussen een litteken of en groter moedervlek kies ik toch voor het eerste!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 09:58
Verwijderd
bedoelen jullie met moedervlekken van die grote platte bruine 'schijven' of van die ... mja hoe zal ik ze noemen... van die bruine bolletjes, propjes, dotjes... van die dikke ronde bolle dingen

m'n vriend heeft er zo ongeveer een miljoen denk ik en hij wil er minstens vier weg hebben, omdat hij zich er erg aan stoort (zelf vind ik ze wel lief ). hij heeft eens geïnformeerd of hij ze kon laten weghalen, maar hij mocht niet van zijn dokter omdat ze niet kwaadaardig waren oid...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten