Oud 27-01-2004, 16:24
Verwijderd
Ik heb sinds ik begonnen ben met mn vwo ongeveer 3 boeken helemaal uitgelezen. Voor de duidelijkheid: ik zit nu in vwo6 en zou zo'n beetje het tienvoud gelezen moeten hebben.
Anyhow, dat examen verneuk ik toch. Ik vroeg me af of er mensen zijn die boeken kennen die ik leuk zou vinden. Er moet iig spanning in zitten en over de hele lengte zo zijn opgebouwd dat ik niet halverwege ophoud. Als het kan nog wat geweld en 'zieke' beschrijvingen, houd ik wel van. Degene die mij weer aan het lezen krijgt zal ik aanbidden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 17:20
Viking84
Viking84 is offline
Citaat:
mrdebos schreef op 27-01-2004 @ 17:24:
Ik heb sinds ik begonnen ben met mn vwo ongeveer 3 boeken helemaal uitgelezen. Voor de duidelijkheid: ik zit nu in vwo6 en zou zo'n beetje het tienvoud gelezen moeten hebben.
Anyhow, dat examen verneuk ik toch. Ik vroeg me af of er mensen zijn die boeken kennen die ik leuk zou vinden. Er moet iig spanning in zitten en over de hele lengte zo zijn opgebouwd dat ik niet halverwege ophoud. Als het kan nog wat geweld en 'zieke' beschrijvingen, houd ik wel van. Degene die mij weer aan het lezen krijgt zal ik aanbidden.
dit boek heb je vast al gelezen, maar ik zou je 'het gouden ei' van tim krabbé aanraden.
Niet moeilijk en veel voor iemand die nooit leest én spannend.

Isabelle van Tessa de Loo is ook mooi (en ook een beetje 'ziek')
Oud 27-01-2004, 18:18
Verwijderd
Stephen King, maar ik weet niet of dat voor je examen mag. In ieder geval zit in het meerendeel van zijn boeken spanning en geweld.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:24
Liss
Liss is offline
Citaat:
Viking84 schreef op 27-01-2004 @ 18:20:
dit boek heb je vast al gelezen, maar ik zou je 'het gouden ei' van tim krabbé aanraden.
Niet moeilijk en veel voor iemand die nooit leest én spannend.

Isabelle van Tessa de Loo is ook mooi (en ook een beetje 'ziek')
Het gouden ei wilde ik ook net zeggen toen ik de titel zag, maar die mogen wij op de havo al niet eens meer lezen, laat staan op vwo. Maar het is inderdaad een spannend en niet moeilijk boek.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
Isabelle vonden mijn docenten een te simpel boek... maar goed

Ehhm, het welbekende 'De Passievrucht' - Karel Glastra van Loon(heb je mij weer) Ik vind het spannend, goed, makkelijk, wat dan ook. Gewoon geweldig

Vals Licht - Joost Zwagerman
Spannend absoluut en het meisje lijdt aan pseudologica fantastica, maar ook voordat dat bekend wordt is ze eigenlijk al hardstikke 'ziek' en 'gek'

De Elementen - Harry Mulisch
Nee, ik ben over het algemeen ook niet zo'n fan van die man, maar dit was wel een leuk dun en spannend boekje!
geen ziektes alleen

Het Behouden Huis - W F Hermans
Ook dun trouwens, absoluut spannend. Over de chaos die er altijd is, maar dat mensen altijd opzoek willen naar orde en geborgenheid...

En dan nog een boek waarvan ik niet weet of je het wel lezen mag, omdat het op het randje van de literatuur ligt:
Het Verotte Leven van Floortje Bloem - Yvonne Keuls
Het meisje is absoluut ziek, psychisch in elk geval.
Het is echt zo'n doorlees boek, heb je zo uit, maar goed, weet dus niet of het wel mag....

Verder weet ik het eigenlijk ook niet zo goed..
Oud 27-01-2004, 20:04
rare kwast
rare kwast is offline
het gouden ei simpel??!?!
snapte er de balluh niet van (dook er ook niet in waarschijnlijk )
Oud 28-01-2004, 12:20
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
gouden ei is simpel ja..maar toch ook wel weer mooi vond ik.

Vraag anders of je wat van Herman Brusselmans mag lezen, die is pas echt ziek . Vooral verhalen over Guggenheimer (de terugkeer van Bonanza/Guggenheimer wast witter) zijn wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:05
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Kaas van Willem Elsschot
gaat over een klerk en hij wordt kaasverkoper, maar houd zich met geheel nutteloze dingen bezig en dat loopt dus allemaal niet echt goed. Is wel grappig boekje, ook niet zo dik
Oud 29-01-2004, 18:44
Open_up_your_skull
Open_up_your_skull is offline
Boeken die je aan het lezen krijgen:

probeer eerst maar eens:

Ik Jan Cremer--- Jan Cremer
Oud 29-01-2004, 19:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik heb nou juist begrepen dat Ik Jan Cremer een verschrikkelijk boek was om door te komen....
Oud 30-01-2004, 09:39
Open_up_your_skull
Open_up_your_skull is offline
Ik heb me er in ieder geval altijd prima mee kunnen vermaken.

Het boek heeft rond 1965 wel wat opschudding veroorzaakt omdat er verhandeld werd over 'neuken' en zaken van die strekking.

Tegenwoordig zijn we gelukkig wat coulanter.

Het is wel een echt 'jongensboek', dus misschien heeft dat ermee maken dat je het boek afgeraden werd.

Ik zou zeggen; ik zou 't gewoon eens proberen.

Andere tips:
Remco Campert----------Liesje in Luiletterland
Willem Elsschot----------Lijmen / Het been
Nescio---------------------De Uitvreter
WFHermans--------------Paranoia
Anton Koolhaas---------De geluiden van de eerste dag

Deze boeken hebben zo ongeveer allemaal verschillende genres en stijlen. Dus dat moet toch wel voldoende zijn zo.....

Groente
Oud 30-01-2004, 19:33
Rian-x-
Rian-x- is offline
Gala, van Ronald Giphart...
Het is nie zown bijster origineel boek, maar tog wel grappig en vooral... dun
Oud 30-01-2004, 20:45
Charlottetje
Charlottetje is offline
Limen/Het Been vond ik rampzalig. Echt verschrikkelijk, na 3 hoofdstukken ofzo ben ik er toch echt mee gekapt.
Een ontgoocheling was wel goed, vind ik!
Oud 30-01-2004, 22:16
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-01-2004 @ 19:18:
Stephen King, maar ik weet niet of dat voor je examen mag. In ieder geval zit in het meerendeel van zijn boeken spanning en geweld.

LUH-3417
Nee je mag geen vertaalde boeken voor je lijst lezen. Je mag alleen nederlandse literatuur lezen.

'Isabelle' en 'het gouden ei' mogen bij ons wel.. (zit in 6vwo) En Isabelle is idd een ziek boek.
'De passievrucht' heb ik ook gelezen.. maar vond het juist niet zo bijzonder.. beetje saai eigenlijk. Terwijl iedereen het zo goed vindt. Heb verder niet echt tips voor je.. denk dat jij een andere smaak hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 22:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
misschien vallen boeken juist tegen als je er al veel over gehoord hebt en mensen je enthousiast gemaakt hebben. Dan kan het ook bijna alleen nog maar tegenvallen...
Oud 30-01-2004, 22:43
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 30-01-2004 @ 23:20:
misschien vallen boeken juist tegen als je er al veel over gehoord hebt en mensen je enthousiast gemaakt hebben. Dan kan het ook bijna alleen nog maar tegenvallen...
@..??
Als het voor mij bedoeld was: ik had nog geen verhalen over het boek gehoord. Hoorde ik pas later. Maar tis idd zo dat het dan zowat alleen maar kan tegenvallen. Of je moet het boek zó ontzettend bijzonder vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:01
Flshman
Flshman is offline
Citaat:
Shadina schreef op 30-01-2004 @ 23:43:
@..??
Als het voor mij bedoeld was: ik had nog geen verhalen over het boek gehoord. Hoorde ik pas later. Maar tis idd zo dat het dan zowat alleen maar kan tegenvallen. Of je moet het boek zó ontzettend bijzonder vinden.
Ik denk dat ze het hier over had:

Citaat:
'De passievrucht' heb ik ook gelezen.. maar vond het juist niet zo bijzonder.. beetje saai eigenlijk. Terwijl iedereen het zo goed vindt.
En daar deel ik haar mening in, ik heb hem gelezen, maar ik ben nu al weer vergeten waar het over ging. Toen ik er in begon had ik redelijk hoge verwachtingen, omdat 'iedereen' het een goed boek vond. Ik deelde die mening niet, wat het alleen nog maar erger deed tegenvallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten