Advertentie | |
|
![]() |
|
Denk dat het bezoek van de koningin daaraan bijgedragen heeft.
Maar die Kuijt zit nog vast :/ Hoorde ook dat vaak het probleem is dat de mensen wel liever de straf in Nederland willen uitzitten, maar dat ze dan niet in hoger beroep kunnen gaan. Terwijl ze dus in Thailand hoger beroep zouden krijgen. Dat geeft hen (althans de onschuldigen) het gevoel van: word ik nog gestraft voor iets wat ik niet gedaan heb; terwijl in hoger beroep mijn onschuld bewezen was. Best een dilemma dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(lastig, maar toch)
|
Dat lijkt mij een heel goede zaak. Het moge duidelijk zijn dat deze Nederlandse burgers daar een naar onze mening onrechtvaardige behandeling krijgen. Natuurlijk is het punt van discussie altijd het paradigma waarmee wij de rechtvaardigheid bezien. Ik denk evenwel dat het altijd goed is mensen in hun eigen land te berechten en eventueel vast te zetten. Hiermee zetten we een eerste stap.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Als je naar landen reist waar ze zulke straffen hebben ( en ik weiger te geloven dat je dat niet van te voren weet ), vind ik dat je je moet voegen naar de straf die ze daar op een dergelijk vergrijp hebben, pech dus als je betrapt wordt.
Heb ik dan wel weer mijn bedenkingen bij de bewijsvoering, en de rechtsgang, maar ook dat zou je van te voren kunnen weten. Mijn idee: eigen stomme schuld |
![]() |
||
Citaat:
![]() Moeilijke woorden om het echt te laten lijken, zal ik maar zeggen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
onze koningin is wel goed bezig in thailand:
* eerst kleineerd ze onze premier, door te zeggen dat ze helemaal niet lijd onder de satire. en nu krijgt ze de thailanders zo ver dat onze drugssmokkellaars ook nog eens eerder vrijkomen. leven oranje, hoera, hoera, hoera! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
On topic: heel leuk voor ze, en ik heb begrepen dat het uitleveringsverdrag nog een kwestie van tijd is. Helaas staat er niet bij of het nu ook de bedoeling is dat Nederland Thai gaat uitleveren aan Thailand. Iemand die dat wel weet? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat uitleveringsverdrag levert wel een aantal problemen op voor Nederlanders die daar berecht worden: als ze schuld bepleiten kunnen ze al na 4 jaar naar Nederland, als ze onschuldig pleiten dan kunnen ze de doodstraf krijgen of levenslang, mochten ze schuldig worden bevonden, en dan kunnen ze pas na 8 jaar naar Nederland. Maar je hebt ook de kans dat je wordt vrijgesproken. Het verdrag is alleen nog niet helemaal duidelijk dus het is zeer moeilijk voor Nederlanders om te kiezen wat ze moeten doen. Vier jaar gevangenis en dan naar Nederland, als dat in het verdrag staat, of het risico van 8 jaar nemen en dan worden vrijgesproken.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Gedurende de geschiedenis is de opiumhandel (en dus ook heroine) langzaam verplaatst van, ik dacht Pakistan en Afghanistan naar deze drie landen. Daarnaast is een ontzettend groot deel van de Thaise bevolking verslaafd aan een of meerdere drugs.... niet echt een goede ontwikkeling dus. Kortom: het is vrij logisch dat er keiharde straffen op drugssmokkel staan daar. Mijn mening? Onschuldige mensen, of mensen waar nog niet van is bewezen dat ze schuldig zijn, moeten op Nederlandse manieren worden behandeld. Schuldigen kunnen wat mij betreft lekker blijven zitten, eigen schuld dikke bult: Als jij in een ander land het gezag ondermijnd, het land kapot maakt (drugshandel en gebruik) en daar de wet mee overtreed, zul je ook de straffen DAAR moeten ondergaan. Thai's uit Nederland naar Thailand sturen, ook niet dus, die moeten HIER gestraft worden voor wat ze HIER gedaan hebben. |
![]() |
||
Citaat:
heb ik het daarover? nee. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze mogen wel straf krijgen en eigenlijk hoeft die straf niet aangepast te worden omdat het buitenlanders zijn.
Een straf tussen de Nederlandse en de Thaise strafmaat in lijkt mij het beste want de straffen zijn daar wel te hoog (onredelijk) Jammer dat de straffen daar zo hoog zijn, eigenlijk is het een goede zaak dat buitenlanders dezelfde straf krijgen als de eigen bevolking (eerlijker) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|