Oud 31-01-2004, 16:15
Verwijderd
Is er ook een manier om een wachtwoord op dat ding te zetten, zodat niet iedereen alles zomaar files van de pc kan verwijderen (ik wordt heel erg ziek van vriendjes van mn zusjes die op de pc zitten te kloten en van alles downloaden en deleten)
en kan ik ook bv een bepaalde schijf met een wachtwoord beveiligen oid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2004, 17:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ehh als je niet wilt dat je bestanden in de prullenbak verwijderd worden, dan moet je geen dingen in de prullenbak zetten.

Als je niet wilt dat iemand jouw bestanden in de prullen kan zetten, installeer je Windows XP en maak je een eigen account aan en maak je jouw account 'private', en bescherm je met password. Je kunt dan ook een limited account aanmaken voor die vriendjes, die kunnen dan niet met je PC "kutten".
Oud 31-01-2004, 17:16
Verwijderd
Ik kan geen xp installeren (dat kan dit bakkie niet an )
en ik zet geen dingen in de prullebak maar ik vind er regelmatig dingen in die er NIET inhoren, met gewoon ME kan je toch ook andere accounts aanmaken>? maar kan ik het ook zo doen dat dan 1 bepaalde schijf niet toegankelijk is voor hen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:28
Nuryk
Nuryk is offline
Volgens mij kan je op Windows 95/98/ME alleen verschillende gebruikers profielen aanmaken, waarmee je wel een aparte login en persoonlijke informatie, wallpaper e.d. hebt, maar dan is er nog niet eigen map gemaakt denk ik.

Hoe dat te doen staat hier een tutorial over : klik

Dan zijn er wel programma's waarmee je folders enzo kan beveiligen, misschien is dat wat voor je en moet je eens op download of tucows gaan rondneuzen...

Iets als Folderguard misschien iets voor je ?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Windows 95,98 en ME kennen geen 'security'. Iedereen mag alles, is de standaard policy. Security en veiligheid kun je vergeten op deze besturingssystemen, of je moet met dure en omslachtige third party software gaan werken.

Windows 2000 kent ook meerdere accounts met gescheiden priviledges, maar kent geen Fast User Switching. Dat is wel zo handig.

XP kan vanaf 128MB geheugen. Dus beter wat geheugen erbij zetten (kost €20 ofzo) en een goed besturingssysteem installeren (XP dus).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten