Oud 08-03-2004, 00:14
Belle
Belle is offline
Is er iemand hier die zelf ook een dierenopvang heeft of in het asiel werkt? Zo ja, welke dieren vang je op, en waarom heb je er voor gekozen om het te doen?

Wij zelf vangen tamme ratten op, en proberen ze weer te herplaatsen. Sommige ratten, die vanwege gezondheids of gedragsproblemen niet bij andere terecht kunnen blijven hier wonen.
Voor ons was dit een logische stap nadat we zelf veel opvangers in huis namen, en niet herplaatste, om nu ook ratten op te nemen en dan wel te herplaatsen, anders zit je zo snel vol, en ja we kunnen er wel nog een voliere bijzetten, maar eens houdt het op
Oud 08-03-2004, 08:01
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb stage gelopen in een asiel. Wij vingen daar katten/honden/knaagers op. Ook waren er pension honden en katten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:04
duifeltje
duifeltje is offline
Ik heb geen opvang ofzo maar het lijkt me wel heel leuk. Ik vind het ook wel jammer dat er geen dierenasiel heel dicht in de buurt zit want ik zou daar wel willen werken.
Oud 08-03-2004, 20:15
fib
fib is offline
Ik werk in het weekend bij Ecomare. Dat is een centrum voor Wadden en Noordzee, ligt op Texel. Wij vangen vogels op, eigenlijk allen soorten en maten. Op het moment hebben we veel olie vogels (zeekoeten en alken).

Verder staan we natuurlijk bekend om de zeehonden. Er verblijven nu 13 huilers in de opvang dit zijn grijze zeehonden. De gewone zeehond werpt zijn jongen namelijk in de zomer maanden.

Ik werk hier omdat ik het werk leuk vind, verder voel ik me wel vereerd dat ik hier mag werken (je stapt deze wereld niet makkelijk in) en de ervaring + kennis die je op doet is top. Voor het geld hoef je het niet het niet te doen, waarom zal zo'n instelling je meer betalen dan het minimum loon? (ik werk daar in het weekend zaterdag en zondag zijn geen normale werkdag dus krijg ik toeslag )
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten