Oud 23-02-2004, 14:43
TheSeeker
TheSeeker is offline
Citaat:
De Vereniging van Brabantse Filmtheaters en het Nederlands Instituut voor Filmeducatie presenteren in samenwerking met Cultureel Centrum Fidei et Arti het Filmweekend “De Spelregels van het Genre”.

Bewegend beeld is zo verankerd in onze maatschappij dat het lijkt alsof het begrip ervan vanzelf gaat. Films zijn makkelijk want we groeien er mee op en we zijn er dus van jongs af aan aan gewend. Dat het zo makkelijk wordt gevonden komt bijvoorbeeld door de diverse filmgenres die vanaf het prilste begin van de film ontstonden. Genres vinden we over de hele wereld en helpen een
filmverhaal te begrijpen en te duiden. De genres in Hollywood zijn het bekendst. Dat een verhaal meestal een happy end heeft, is wat je leert als je met enige regelmaat naar de bioscoop gaat. Dit filmweekend gaat dieper in op wat een genre nu precies is. Na jaren verguisd te zijn en dus weggeweest uit de filmzalen is het genre weer helemaal terug. Het mag weer, het keurslijf van de diverse genres is gaan voelen als een vertrouwde jas die ruimte geeft om creatief binnen de regels
te zijn. Docenten Jan Salden en Wim Staat nemen u mee langs oude en nieuwe genres, oude en nieuwe films. Met prikkelende lezingen staan zij garant voor een levendig filmweekend!
Wie van jullie gaat hier heen? ik wil eigelijk wel gaan maar ik moet dus eerst nog even een vriend om gaan praten om mee te nemen want alleen lijkt het me dan weer minder leuk.

meer info http://www.brabantfilm.nl/filmfestiv...lmweekend2004/
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten