Oud 30-04-2002, 18:35
Frida
Frida is offline
De laatste tijd lees ik meer en meer dat er uit onderzoek gebleken is dat het ene en het andere product kanker zou gaan verwekken...Als je deze allemaal op een rijtje zet ga je je nog ongerust maken.Brood zou bv kanker verwekken ...

Vinden jullie ook dat deze dingen de laatste tijd zovaak in de media opduiken.Het komt er een beetje op neer dat je van alles kanker kan krijgen.Deze meldingen blijven echter komen.Hoe denken jullie erover?Vergezocht allemaal?Vaak nutteloze informatie??

En letten jullie op de dingen waarvan gemeld is kanker verwekkend te zijn, ga je ze minder/niet meer gebruiken ofzo?
Oud 30-04-2002, 18:51
Verwijderd
ik let er niet op hoor, een paar jaar geleden kon je al kanker krijgen van melk drinken, dan ga ik er echt niet op letten dan krijg je het van alles wat je doet/eet/drinkt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 19:19
koelkastje
koelkastje is offline
Doordat het een erge ziekte is proberen ze er een goede verklaring voor te geven waardoor een gezwel optreed, bij sommige stoffen is het echt duidelijk bewezen, bij de andere gokken ze alleen maar en is niet berust op feiten, het maakt mij niet banger ofzo, er zijn genoeg andere gevaren, in het verkeer komen honderden mensen om, en die kans is groter omdat je er vaker mee te maken hebt. Zo zijn er nog meer voorbeelden, je moet je er niet door laten lijden, zo wordt je alleen maar banger terwijl het nergens voor boven is. (het begin kan trouwens een beetje fout zijn, maar zo denk ik maar, anders word je gewoon gek)
Oud 30-04-2002, 23:08
PV
PV is offline
Dat van brood lijkt me echt zo'n onzin.. hoeveel mensen eten nu dagelijks brood in Nederland, 99% toch wel ofzo. Dan zou Nederland (en de rest van de wereld) allang uitgestorven moeten zijn onderhand.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 00:07
Verwijderd
Wat een ongelooflijke onzin.

Luister: Je krijgt overal kanker van. Dat is een bekend feit. Elke stof die je kunt innemen (en zelfs niet-stoffelijke dingen zoals zonlicht) veroorzaakt kanker. Alcohol veroorzaakt keel- of slokdarmkanker, zonlicht veroorzaakt huidkanker, en zelfs zuurstof veroorzaakt op den duur longkanker. Je leeft als mens alleen nooit lang genoeg om dat mee te maken (voor die tijd ben je al een 'natuurlijke' dood gestorven, dwz door orgaanslijtage).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 08:48
tacidvs
tacidvs is offline
Je krijgt niet overal kanker van, maar je kan overal kanker van krijgen. Bij alles wat je doet raken cellen van je lichaam beschadigt, die gaan dan door de beschadiging dood of worden door het lichaam gedood. Het lichaam doodt die cellen om kanker te voorkomen, de kans bestaat namelijk dat het DNA beschadigt raakt. Meestal is zo'n beschadiging óf niet 'zichtbaar', omdat het DNA betreft dat die cel niet nodig heeft. Vaak gaat de cel dood door dat beschadigde DNA, hetzij uit zichzelf, hetzij door preventief optreden van het lichaam. Maar... soms kan het DNA beschadigt raken en er wordt niets aan gedaan, de cel gaat zich ongecontroleerd vermenigvuldigen, in hoog of laag tempo. Dat noemen we dan 'kanker', of beter nog': een 'tumor'. Dan rest nog de vraag of de tumor 'kwaadaardig' is of niet. Als het 'goedaardig' is, is er geen direct gevaar voor het lichaam, de omgekeerde situatie laat zich raden. Je kan overigens verscheidene tumoren hebben zonder er ooit last van te hebben.

Het verhaal is een beetje overdreven en gehypt, maar er zit een kern van waarheid in.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 08:50
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
koelkastje schreef:
zie boven ergens
Als je een hekel hebt aan celleer is dit ook een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 12:36
Verwijderd
ik let altijd op de zonnebrandprodukten

octyl methoxycinnamate
4-methylbenzilidene camphor
benzophenon-3 / oxybenzone

die 3 stoffen zijn kankerverwekkend, volgens een Zwitsers onderzoek.
Naja, als je je dmv zonnebrandcreme probeert te beschermen tégen kanker, is het wel handig om er eentje te nemen die niet juist kanker "veroorzaakt".
Naja, misschien is het overdreven, misschien ook niet.
Verder let ik niet echt op produkten.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:27
Oen
Oen is offline
Weet je wat pas kut is, die valmvertragende middelen die in de tv toestellen en de monitoren etc etc. worden gebruikt, daar ga je pas dood van.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:26
ekki
ekki is offline
Tsja, een tijdje geleden was er een onderzoek waaruit bleek dat komkommers kanker veroorzaakten als je er 10 of meer per dag at.

Dat vind ik dan dus weer een beetje onzin. Welke 'debiel' eet er nou weer 10 komkommers per dag? Ik vrees dat er weinig van dat soort mensen op deze wereldbol rondlopen.
En zo is dat met zo veel dingen. Als je het overmatig gebruikt krijg je kanker ofzo. Eén keer een sigaretje roken is ook niet megaschadelijk, maar rook je veel, dan heb je meer kans op kanker.
Oud 01-05-2002, 19:00
lakyie
lakyie is offline
Citaat:
Oen schreef:
Weet je wat pas kut is, die valmvertragende middelen die in de tv toestellen en de monitoren etc etc. worden gebruikt, daar ga je pas dood van.
Wat is een valm?

Bovendien, alles is giftig, het ligt alleen aan de dosis. Wanneer je teveel water drinkt ga je ook dood.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Je kunt ook van je stoel vallen op je stuitje en blind worden als je staartbeentje afbreekt.

Kijk je moet niet overal zo zwaar aan tillen. Er bestaat gewoon niks dat 100% clean is.
Oud 01-05-2002, 19:11
ESCO
ESCO is offline
Joh wisten jullie dat niet dan.
Van water kan je kanker krijgen van Vitamientjes kan je kanker van brood,pizza's,drop,wiet,coke,koekjes.
Welk zielig figuur gaat dit nou geloven shit sommige sporen hier echt niet.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:15
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Joh wisten jullie dat niet dan.
Van water kan je kanker krijgen van Vitamientjes kan je kanker van brood,pizza's,drop,wiet,coke,koekjes.
Welk zielig figuur gaat dit nou geloven shit sommige sporen hier echt niet.
Ja tuurlijk geloof je dat, het is toch bewezen. Je bedoelt vast: wie gaat zich daar aan storen?
Oud 01-05-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
Van water kan je kanker krijgen
ja hoor, tuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:47
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

ja hoor, tuurlijk
Las vandaag in de krant dat een of ander hotel in Zwitserland waar vaak beroemdheden komen water aftapte van een bassin waar ze kunstsneeuw van maakten. Zwaar vuil water dus.

Is maar net wat er in dat water zit.
Oud 01-05-2002, 20:08
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Las vandaag in de krant dat een of ander hotel in Zwitserland waar vaak beroemdheden komen water aftapte van een bassin waar ze kunstsneeuw van maakten. Zwaar vuil water dus.

Is maar net wat er in dat water zit.
jah hoe krijgen ze dát nou weer voor elkaar..?

Denk je: ik ga naar Zwitserland, krijg ik schoon bergwater, krijg je zowiets....

maarjaaah das iets heel anders dan dat je van onvervuild water kanker zou kunnen krijgen. Dat kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

jah hoe krijgen ze dát nou weer voor elkaar..?

Denk je: ik ga naar Zwitserland, krijg ik schoon bergwater, krijg je zowiets....

maarjaaah das iets heel anders dan dat je van onvervuild water kanker zou kunnen krijgen. Dat kan gewoon niet.
Je weet nooit waar ze jouw grondwater vandaan hebben gehaald. Maar goed, die dingen worden steeds gecontroleerd lijkt me.

Hoe dat kan? Gewoon met een pijpleiding die laatst toevallig ontdekt werd. Bleek dat er mensen als Michael Schumacher in dat hotel kwamen en enkele filmsterren kwamen ook wel eens over de vloer.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten