Oud 12-02-2004, 07:25
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
ik heb nu een contradct voor 4uur per week, maar hoorde dat ik, als ik over langere tijd meer dan 4 uur per week maak ik een nieuw contract kan krijgen voor meer uur per week.

nou werk ik al 18uur per week standaard met een 4uren contract. Wat is het voordeel als ik nu een 18uren contract ga eisen(waar is dus recht op heb)

thanx
Oud 12-02-2004, 10:16
Auntie M
Auntie M is offline
Het is precies wat je zelf zegt. Je werkt die dagen structureel 18 uur. (enige probleem is wat wordt aangemerkt als structureel)
Stel dat je hiervoor een contract krijgt dan veranderen je rechten ook. Je hebt bijvoorbeeld recht op meer vakantie-uren. Ze zijn verplicht om de uren te betalen, dus geen gezeik van we hebben nu even geen geld dus neem maar vrije tijd op ipv dat we de meer gewerkte uren uitbetalen.

Natuurlijk moet het wel zo zijn dat je echt structureel 18 uur wilt werken. Er zijn mensen die die uren wel eens in de zoveel tijd kunnen draaien maar niet altijd vanwege een studie of zo. Jij hebt dus eigenlijk als verplichting dat je elke week 18 uur werkt.
Oud 12-02-2004, 14:41
Balance
Balance is offline
Als je ziek bent krijg je dan 18 uur uitbetaald ipv 4 uur.
Oud 12-02-2004, 22:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Bij ziekte krijg je 18 uur inplaats van 4 uur.

Bij ons is het wel zo dat als jed boven je contract werkt het overwerk is waardoor je een dubbel adv en vakantieuren opbouw krijgt en je gewone uren natuurlijk doorbetaald
Oud 13-02-2004, 06:34
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
ik werk bij de mac en daar hebben ze bij ziekte een andere regeling. Als ik ziek ben dan krijg ik per week het aantal uren dat ik gemiddeld de afgelopen 13 weken heb gewerkt. Dus daarvoor heb ik geen meer uren contract nodig...

Dus verder heb ik dan dus eigenlijk alleen maar meer plichten omdat ik dat altijd die bv 18 uur per week moet werken terwijl ik nu met mijn 4uren contract eigenlijk ook altijd 18uur ingeroosterd sta...
Oud 13-02-2004, 08:57
Auntie M
Auntie M is offline
Je kunt je natuurlijk afvragen wat er gebeurd als je maar echt 4 uur per week komt ook al sta je 18 uur ingeroosterd. Ontslaan ze je dan omdat je je minder flexibel zou opstellen?

Of bekijk het eens andersom, jij bent nu gewend om loon te krijgen over 18 uur omdat je bijna standaard zo staat ingeroosterd. Wat als ze zeggen: vanaf nu ga je weer netjes 4 uur werken en geen overwerk meer. Ik weet niet hoe jij je vrije tijd verder indeelt en ik kan niet in jouw portemonnee kijken en ik weet ook niet of je veel uitgaven hebt of spaart of weet ik veel wat, maar als je het geld goed kan gebruiken zou ik proberen om een 18-uren contract te krijgen.
Zoals ik al eerder zei heb je recht op meer vakantie, maar wordt bijvoorbeeld je vakantiegeld ook meer omdat dat over je normale salaris wordt berekend en niet over eventueel gemaakte overuren.
Oud 13-02-2004, 09:00
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-02-2004 @ 23:55:
Bij ziekte krijg je 18 uur inplaats van 4 uur.

Bij ons is het wel zo dat als jed boven je contract werkt het overwerk is waardoor je een dubbel adv en vakantieuren opbouw krijgt en je gewone uren natuurlijk doorbetaald
Hoe kan je nu 18 uur uitbetaald krijgen als je maar een contract voor 4 uur hebt?

En is het zo dat je die overuren ook uitbetaald krijgt, of is het alleen maar tijd voor dubbele (in jouw geval) tijd?
Oud 13-02-2004, 10:10
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 13-02-2004 @ 10:00:
Hoe kan je nu 18 uur uitbetaald krijgen als je maar een contract voor 4 uur hebt?

En is het zo dat je die overuren ook uitbetaald krijgt, of is het alleen maar tijd voor dubbele (in jouw geval) tijd?
ik krijg gewoon de uren die ik werk uitbetaald ( a 3,49)

En ik weet ook niet waarom ik met ziekte niet die 4uur krijg. Ik las het toevallig in het "regelement" van de mac.

zal het thuis nog eens opzoeken en dan hier posten wat er letterlijk staat
Oud 13-02-2004, 10:25
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Bob_de_bouwer schreef op 13-02-2004 @ 11:10:
ik krijg gewoon de uren die ik werk uitbetaald ( a 3,49)

En ik weet ook niet waarom ik met ziekte niet die 4uur krijg. Ik las het toevallig in het "regelement" van de mac.

zal het thuis nog eens opzoeken en dan hier posten wat er letterlijk staat
Ow dat was niet voor jou bedoelt, was voor ikbenschipper.
Het klonk me een beetje te mooi in de oren of ik begrijp het niet helemaal.

Maar het kan best dat de mac zo'n regeling vwb ziekte heeft, daar ben je als werkgever tot op zekere hoogte vrij in. Maar voor meer uren uitbetaald krijgen dan in je contract vermeld staat dat lijkt me een beetje sterk.
Oud 13-02-2004, 10:32
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 13-02-2004 @ 11:25:
Maar voor meer uren uitbetaald krijgen dan in je contract vermeld staat dat lijkt me een beetje sterk.
sorry, kan er ook niks aan doen. Maar toch is het zo.

Maar iedereen die daar begint krijgt een 4uren contract. ongeacht je beschikbaarheid(dagen dat je kunt werken)
Oud 13-02-2004, 10:35
Auntie M
Auntie M is offline
ahum sorry ik bedoelde: Maar voor meer uren uitbetaald krijgen dan in je contract vermeld bij ziekte staat dat lijkt me een beetje sterk.
Oud 13-02-2004, 11:14
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 13-02-2004 @ 11:35:
ahum sorry ik bedoelde: Maar voor meer uren uitbetaald krijgen dan in je contract vermeld bij ziekte staat dat lijkt me een beetje sterk.
ja maar dat doen ze dus ook. Ze kijken gewoon wat ik de afgelopen 13weken heb gewerkt, optellen, delen door 13 en dat krijg ik dan per week. Vage regeling maar in dit geval voor mij wel gunstig...

denk ik
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten