Oud 18-02-2004, 16:05
D-sire
D-sire is offline
Vanmiddag belde mijn vriend op dat hij waarschijnlijk over moest werken en dus vanavond bijna zeker niet kon komen (iedere woensdag komt hij naar mij), het gekke was dat ik helemaal niet merkte of hij dat jammer vond ofzo. Verder er niet zo bij nagedacht. Toen belde ik hem net op of hij al wist of het zeker was dat hij niet kon komen en hij zei dat hij wel tot 19uur zou moeten werken en dan echt geen tijd meer had om naar mij te komen (terwijl hij zo vaak pas om een uur of acht komt..). Oke dacht ik, misschien kunnen we dan morgen iets afspreken? Nee zei hij, want dan moest ie een online-game spelen ofzo en dat was al afgesproken. Toen heb ik nog aangeboden om naar hem te komen maar daar zou ik nix aan hebben zei ie. Toen had ik het al best gehad, maar toen zei ie er ook nogeens bovenop dat ik maar blij moest zijn dat hij volgende week bij mij komt slapen (mijn ouders zijn al op vakantie) want hij zou ook gewoon thuis kunnen blijven. Nou ja zeg! Dat vond ik dus echt niet normaal en daarbij beweerde hij ook nog dat ik niet zo chagrijnig moest doen enzo Terwijl ik er dus echt verdrietig van werd.. Toen heeft ie opgehangen met het resultaat dat ik me best kl*te voel

Vinden jullie dat ik er anders (luchtiger) op zou moeten reageren? Of dat hij fout zit? Wil er graag even over praten...
Oud 18-02-2004, 16:08
Verwijderd
Ach, misschien had hij even een slechte bui, ruzie met ouders of vrienden, etc. Hij kan dan toevallig een keer geen zin hebben, maar omdat hij je niet wil kwetsen, zegt ie dat ie moet werken. Dan wil ie dus ook niet dat jij naar hem toekomt. En het kan natuurlijk heel goed dat ie morgen al een afspraak heeft. En als jij dan gaat lopen zeuren dat je toch wilt komen, dan raakt hij geïrriteerd en zegt ie dat soort dingen. Relaxed, kan gebeuren
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:12
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
FuSe schreef op 18-02-2004 @ 17:08:
Ach, misschien had hij even een slechte bui, ruzie met ouders of vrienden, etc. Hij kan dan toevallig een keer geen zin hebben, maar omdat hij je niet wil kwetsen, zegt ie dat ie moet werken. Dan wil ie dus ook niet dat jij naar hem toekomt. En het kan natuurlijk heel goed dat ie morgen al een afspraak heeft. En als jij dan gaat lopen zeuren dat je toch wilt komen, dan raakt hij geïrriteerd en zegt ie dat soort dingen. Relaxed, kan gebeuren
ik zou er idd nog niets achter zoeken!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:19
Dree
Dree is offline
Er zit waarschijnlijk wel iets achter, maar je weet niet wat het is.
Misschien vindt hij dat jullie elkaar te vaak zien, misschien heeft hij gewoon een slechte bui, misschien is hij verliefd op een ander of misschien is hij gewoon een beetje een vervelend mannetje.
Hoe dan ook, het heeft geen zin om hiernaar te gaan gissen. Wacht een dag, ga met elkaar praten en vraag om duidelijkheid.
Oud 18-02-2004, 16:22
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik vind het wel een beetje bot van hem ja. Ik zou ook zoals jij reageren in ieder geval.
Maar ja....ik heb het telefoon gesprek niet gehoord natuurlijk. Was je wel gewoon aardig tegen hem enzo? Begon je niet als een zeur over te komen om hem maar te kunnen zien?

Dat wat die gene boven mij zij dat er wat problemen zouden kunnen zijn met zijn ouders, of met vrienden vind ik maar onzin. Je bent zijn vriendin dus dan vertel je dat toch gewoon als er iets dwars zit . Het lijkt me niet dat dat het is.

Misschien is hij het een beetje als een verplichting gaan zien om elke woensdag avond te komen. Ik zou daar zelf ook niet van houden. Waarom kunnen jullie niet met elkaar afspraken wanneer jullie elkaar zien?
Ik vind in ieder geval niet dat je overdreven reageerd. Maar bel hem gewoon op om het er even over te hebben. Dat lucht echt onwijs op
Oud 18-02-2004, 16:40
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 18-02-2004 @ 17:22:
Ik vind het wel een beetje bot van hem ja. Ik zou ook zoals jij reageren in ieder geval.
Maar ja....ik heb het telefoon gesprek niet gehoord natuurlijk. Was je wel gewoon aardig tegen hem enzo? Begon je niet als een zeur over te komen om hem maar te kunnen zien?

Dat wat die gene boven mij zij dat er wat problemen zouden kunnen zijn met zijn ouders, of met vrienden vind ik maar onzin. Je bent zijn vriendin dus dan vertel je dat toch gewoon als er iets dwars zit . Het lijkt me niet dat dat het is.

Misschien is hij het een beetje als een verplichting gaan zien om elke woensdag avond te komen. Ik zou daar zelf ook niet van houden. Waarom kunnen jullie niet met elkaar afspraken wanneer jullie elkaar zien?
Ik vind in ieder geval niet dat je overdreven reageerd. Maar bel hem gewoon op om het er even over te hebben. Dat lucht echt onwijs op
Ik weet niet meer of ik echt heel aardig deed, maar klonk volgens mij wel redelijk normaal. Alleen zei ie wel meteen ga nou niet zo teleurgesteld reageren want dan krijg ik weer een schuldgevoel.. Problemen met ouders/vrienden zijn er niet, daar ben ik zeker van. Ik heb wel het idee dat als hij merkt dat ik gelijk heb, hij er des te meer tegenin gaat of gewoonweg boos wordt. Misschien is het inderdaad zo dat hij van die verplichting af wil, daar zal ik het met hem over hebben. Maar wel als hij hier vrijdagavond is en niet door de telefoon, dat gaat gewoon niet.
Oud 18-02-2004, 16:43
D-sire
D-sire is offline
Is het trouwens normaal dat ik me na zoiets heel erg opwind en ga trillen? Soms denk ik echt dat ik me dingen teveel aantrek, misschien heeft het daar ook iets mee te maken?
Oud 18-02-2004, 16:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 18-02-2004 @ 17:43:
Is het trouwens normaal dat ik me na zoiets heel erg opwind en ga trillen? Soms denk ik echt dat ik me dingen teveel aantrek, misschien heeft het daar ook iets mee te maken?
Ach, kan wel eens gebeuren he?
Ik zou er alleen niet teveel achter zoeken.
Denk eens na: kan het zijn dat hij moet overwerken? Ik weet niet waar hij werkt, maar het lijkt me niet iets dat persé gelogen moet zijn.
Een spelletje op de computer: mijn broer doet dat ook wel eens en dan spreek je met mensen van te voren een tijdstip af, zodat je allemaal tegelijk begint. Dat zou dus ook best kunnen.
Dat jij niet mag komen omdat er voor jou niks aan is. Vind ik wel goed bedacht van hem, want jij vindt het niet leuk als je geen aandacht kan krijgen omdat hij zonodig een spelletje moet spelen.
Tuurlijk kan er wat achter zitten, maar d'r kan ook net zo goed niets achter zitten. En dat jij misschien wat achterdochtig ging klinken (je zegt dat je het toen wel gehad had), kan er voor hebben gezorgd dat hij die botte opmerking terugmaakte.

Volgende keer even vragen hoe het nou zit en het zal vast wel goed komen
Oud 18-02-2004, 16:52
Cinamon
Cinamon is offline
Schat, zelfs jongens worden af en toe ongesteld.
Oud 18-02-2004, 16:56
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-02-2004 @ 17:50:
Ach, kan wel eens gebeuren he?
Ik zou er alleen niet teveel achter zoeken.
Denk eens na: kan het zijn dat hij moet overwerken? Ik weet niet waar hij werkt, maar het lijkt me niet iets dat persé gelogen moet zijn.
Een spelletje op de computer: mijn broer doet dat ook wel eens en dan spreek je met mensen van te voren een tijdstip af, zodat je allemaal tegelijk begint. Dat zou dus ook best kunnen.
Dat jij niet mag komen omdat er voor jou niks aan is. Vind ik wel goed bedacht van hem, want jij vindt het niet leuk als je geen aandacht kan krijgen omdat hij zonodig een spelletje moet spelen.
Tuurlijk kan er wat achter zitten, maar d'r kan ook net zo goed niets achter zitten. En dat jij misschien wat achterdochtig ging klinken (je zegt dat je het toen wel gehad had), kan er voor hebben gezorgd dat hij die botte opmerking terugmaakte.

Volgende keer even vragen hoe het nou zit en het zal vast wel goed komen
Waarom klinkt alles in deze post zo logisch? Maar toch vind ik dat hij soms wat subtieler kan zijn in het meedelen van zulke dingen, dan raak ik ook niet snel overstuur denk ik..
Oud 18-02-2004, 17:03
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 18-02-2004 @ 17:56:
Waarom klinkt alles in deze post zo logisch? Maar toch vind ik dat hij soms wat subtieler kan zijn in het meedelen van zulke dingen, dan raak ik ook niet snel overstuur denk ik..
Omdat jongens nou eenmaal goed zijn in bot doen zonder dat ze beseffen dat het kwetsend kan zijn.
Oud 18-02-2004, 17:30
D-sire
D-sire is offline
Hmm nieuwtje, hij belde net en zei dattie eerder wegmocht van zn werk en dus toch naar mij toe kwam. Wel zei hij dat hij had gezeurd om eerder weg te mogen vanwege dat schuldgevoel dat hij had.. Op zich ben ik wel blij dattie komt, ook omdat we er dan even over kunnen praten. Weet alleen nog niet goed hoe ik dat aan ga pakken.. Wil het namelijk echt goed uitleggen en ook van hem weten waarom hij zo kan reageren en of hij dat dan ook meent.
Oud 18-02-2004, 17:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 18-02-2004 @ 18:30:
Hmm nieuwtje, hij belde net en zei dattie eerder wegmocht van zn werk en dus toch naar mij toe kwam. Wel zei hij dat hij had gezeurd om eerder weg te mogen vanwege dat schuldgevoel dat hij had.. Op zich ben ik wel blij dattie komt, ook omdat we er dan even over kunnen praten. Weet alleen nog niet goed hoe ik dat aan ga pakken.. Wil het namelijk echt goed uitleggen en ook van hem weten waarom hij zo kan reageren en of hij dat dan ook meent.
nou, het is in ieder geval al positief
en het feit dat hij een schuldgevoel had en heeft gezeurd of ie eerder weg mag, dat betekent toch al dat ie het blijkbaar niet meende en dat het er dus botter uit kwam dan hij wilde.
maar idd, praat er over. Ook over hoe jij op zulke dingen reageert.
Oud 18-02-2004, 17:37
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 18-02-2004 @ 18:30:
Dat is toch schattig van hem? Ik zou het maar laten rusten als ik jou was, beetje zeikerig als je nog gaat praten met m terwijl hij eerder weggegaan is uit zn werk voor jou, lijkt me.
Als ie zoiets vaker doet dan zou ik hem er wel op aanspreken, maar als zoiets gewoon een keer voorkomt, is dat in mijn ogen gewoon normaal...Iedereen heeft wel s een kutbui.
Oud 19-02-2004, 08:50
D-sire
D-sire is offline
Vond het inderdaad wel lief dat hij eerder van zijn werk is weggegaan voor mij We hebben er nog wel even over gepraat en ik heb hem ook gezegd dat ik dacht dat hij misschien gewoon geen zin had om te komen en daarom zei dat hij over moest werken. Toen werd hij best wel boos omdat ik hem moest vertrouwen enzo en misschien heeft ie ook wel gelijk.. Nou ja het is iig weer goed en ben blij!
Oud 19-02-2004, 10:34
Verwijderd
Je moet 'm iig duidelijk maken dat hij het best mag zeggen als ie niet zo'n zin heeft om naar jou toe te komen, of als ie een keer geen tijd heeft. Hij moet niet naar jou toe komen vanwege een schuldgevoel, maar omdat ie jou dolgraag wil zien!

Probeer er voortaan anders gewoon niets van te zeggen als hij het over overwerken heeft, enz. Want nu kwam hij waarschijnlijk naar jou toe omdat er een probleem ontstond.. anders was hij denk ik niet gekomen. Tuurlijk denk jij dan van "huh, waarom komt ie nou niet, het kan toch nog makkelijk?" En dan denk je dat het een smoesje is en wil je een verklaring. Maar ipv die verklaring te geven kwam hij toch... dus hij ontweek het antwoord een beetje.

Ik denk dat hij moeite heeft om minder met je af te spreken, bang dat hij dan ruzie met je krijgt enzo. Ik ken het wel een beetje, volgens mij is mijn vriendje ook zo.
Ik verwacht dan gewoon dat ie me ziet omdat ie me dolgraag wil zien en belt omdat ie me dolgraag wil spreken, want dat lijkt mij normaal. En niet omdat het een verplichting is of omdat ik anders misschien boos zou worden. Maar toch heb ik soms weleens het gevoel dat hij wel zo denkt.. echt vervelend.

En waarom zou jij blij moeten zijn dat hij bij jou komt slapen? Daar moet ie zelf toch ook hartstikke blij om zijn! Onthoud dat in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:15
Avondel
Avondel is offline
Ik kan het me van allebei de kanten goed voorstellen.

Ik ben net zoals jij. Ik ga dan ook heel snel twijfelen van vind hij me nog wel leuk? wil hij me nog wel zien? Maar idd jongens uiten dat op een andere manier en kunnen soms erg bot over komen daardoor.

Ik zou ook zo reageren als jij ook al weet ik zeker dat hij de eerste paar keer geen smoesjes aan het verzinnen was. Misschien had hij het nu wat drukker met school dat hij geen tijd had ook al was het pas 19.00.

Misschien ligt het ook een beetje aan je eigen onzekerheid. DAt had ik in ieder geval. Als je wat zekerder over jezelf bent ga je minder twijfelen bij zo'n dingen.

Maar idd ik krijg ook zo'n naar gevoel van binnen bij zo'n dingen.

Jij bent gewoon wat gevoeliger.. en bent het allemaal wat tactvoller gewend.

tip: boek van John Gray bijv. mannen komen van mars en vrouwen van venus. Je leert dan dat mannen anders reageren op bepaalde dingen.
Heeft mij erg geholpen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:19
L4dy_c
L4dy_c is offline
Zo ik zou me ook verdrietig voelen , je moet gewoon zegge tgn hem dat je GEEN verplichting voor hem wil zijn.
en als die geen zin meer in je heb dat die dat dan gewoon moet zeggen.
en als die zoiets zegt van dat die alleen maar bij je komt slapen omdat jy dat wil dan zeg je:' nou dan kom je toch niet'.
het is misschien wel hard maar zo maak je het hem wel duidelijk.
nou en als die dan niet komt slapen weet jij wat die nou eigelijk met je wil...

Su6

Kizz
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten