Oud 16-02-2004, 12:20
merijn
merijn is offline
Normaal post ik hier alleen reacties... maar nu zit ik zelf ergens mee.

Mijn ouders zijn gescheiden. Ongeveer anderhalf jaar nu. Sindsdien woon ik bij mijn papa en dat gaat allemaal prima. Een paar keer in de week ben ik bij mijn mama en zo wisselt het lekker af.

Nu ben ik van plan om deze zomer in het buitenland te gaan werken. Ik heb een beetje op het internet rondgesnuffeld en kwam onder andere uit bij een hotel in Turkije. Mijn moeder was er toen bij en vond het helemaal geweldig. Nou vertelde ik dat gister tegen mijn vader en die vind het niet goed dat ik ga. Hij heeft het idee dat Turkije corrupt is en dat mensen daar onschuldig in de gevangenis komen. Verder mag ik overal ter wereld heen gaan, maar turkije wil hij absoluut niet. Dit vertelde ik tegen mijn moeder en nu is zij pissig omdat ik de wil van mijn vader respecteer.

Als ik dus wel ga, dan doe ik mijn vader verdriet en bezorg ik het heel veel slapeloze nachten. Verder zou het echt een teken zijn van geen respect hebben voor hem.

Als ik niet ga, is mijn moeder heel erg boos.

Wat moet ik daar nou mee??

(ik heb al besloten dat ik niet ga, maar mijn vraag is meer... wat zouden jullie doen en wat vinden jullie van de reacties van mijn oduers.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 12:27
XXtrust
XXtrust is offline
ik vind persoonlijk dat je zelf mag bepalen waar je heengaat , aangezien je 18 bent en waarschijnlijk al redelijk volwassen bent. En dat ''gezeur'' over dat turkije corrupt is , is eigelijk wel waar....... maar dat betekend niet dat je voor 1 klein dingetje word opgepakt. ..... ik vinnut een beetje vaag van je pa.......

en ach, wat maakt het eigelijk uit dat je niet naar turkije mag. Er zijn nog vele andere leuke plaatsen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:30
Verwijderd
Als ik al die meningsverschillen van mijn ouders moet aanhoren

gewoon doen wat je zelf wilt... Als ik jou was ging ik naar Turkije. en waarschijnlijk heeft je vader een enkel verhaal gehoord/gelezen waar zoiets gebeurde. onderneem is wat brutaals.

wat zul je trots op jezelf zijn als daar bent geweest
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:30
merijn
merijn is offline
Ik vind het ook niet erg om ergens anders heen te gaan... het is meer de reactie die mijn moeder hier op geeft.
En mijn vader verbiedt het me niet ofzo, hij zegt alleen wat hij vindt en als ik merk dat hij er zoveel problemen mee heeft, dan ga ik liever ergens anders naartoe. Probleem: reactie van mams.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:33
XXtrust
XXtrust is offline
tja....moeders ,(AKA vrouwen) goed in het manipuleren! maarja praat er nog over met je moeder...... en zeg wat je vind+ argumenten , misschien rolt er nog eens iets goeds uit
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:39
elledc
elledc is offline
Dat komt niet veel voor dat moeder toestemt en vader niet. Bij mij zou het andersom zijn, of mijn moeder zegt wat mijn vader zegt (van persoonlijkheid gesproken
Maar het is toch niet omdat je moeder per se wil dat je er heen gaat dat je dat moet doen. Trouwens wie weet wat voor rotzooi het daar is in Turkije, ben je er al geweest tenminste?

Ik zou gewoon doen waar IK zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 21:24
Gothic
Gothic is offline
zorg gewoon dat je nieuw werk vindt in een ander leuk land. Is je moeder ook weer blij...
Oud 16-02-2004, 21:28
Alistar
Alistar is offline
Vraag jezelf wat jij wilt. Wat je ook kiest, een van je ouders zal t waarschijnlijk niet met je eens zijn. Maar het is jouw leven, dat moeten ze maar accepteren. En als een van de 2 er iets over zegt, gewoon zeggen: Nou ik kies dit, en dat is nu toevallig wat pappa/mamma kiest, volgende keer wordt het weer iets wat jij kiest. Het is toch het belangrijkst wat ik wil?' Zoiets..
Oud 21-02-2004, 08:10
Verwijderd
Ik denk dat je, nu je je keuze hebt gemaakt, het beste gewoon maar tegen je ma kan zeggen dat je niet gaat, omdat je teveel practische bezwaren zag oid...(smoes maar oke)

En idd er zijn genoeg leuke andere landen, te denken aan Thailand, Singapore ( pas op!! dada= dead, wat zoveel betekend als heb je drugs bij je krijg je de doodstraf, of levenslange gevangenisstraf).

Mwaah ik denk idd dat het met Turkije wel meevalt, maar goed heel veel plezier in de verre landen waar je ongetwijffeld nog gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:52
ilse
ilse is offline
hoi hoi!

Ik heb zelf ook gescheiden ouders, en ik denk dat je toch gewoon moet kijken wat jij wil doen en het dan met allebei je ouders het erover hebben. maar laat ze je niet op jutten om wat anders te doen als jij eigelijk wil, want het blijft jou beslissing!!
xxx ilse
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten