Oud 03-03-2004, 16:38
Verwijderd
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik uitgesloten word van het examen als ik mijn praktische opdrachten morgen niet inlever.
Nu is het zo dat ik voor zover ik weet de enige op school ben die ze mórgen al moet inleveren.

Mogen ze me dit überhaupt wel aandoen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 16:44
Balance
Balance is offline
praktische opdrachten staan gewoon op een datum die je school zelf mag bepalen. Wij hebben ze het hele jaar door.
En de school mag er idd een consequentie aan verbinden, wanneer je een PO niet op tijd inlevert. Maar uitsluiten van deelname aan het examen lijkt me erg overdreven. Dat is wél het geval als je aan het eind van het jaar (ergens in mei als alles moet worden opgestuurd) je PO's nog niet afgerond hebt.
Oud 03-03-2004, 16:50
Verwijderd
Ze mogen dat gewoon doen op deze manier, ik had op mijn middelbare school hele strenge regels voor ckv, hadden we daar een po's niet ingeleverd, ook geen eind-examen. En dat was ook in maart, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:00
Verwijderd
Mag het dan ook zo zijn dat ze aparte regels opstellen voor individuele leerlingen ?
Ik zit er niet echt mee, maar het feit dat ze me 24 uur geven om alles in orde te hebben (ze wisten dat ik nog niks gedaan had) staat me gewoon niet aan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 03-03-2004 @ 18:00:
Mag het dan ook zo zijn dat ze aparte regels opstellen voor individuele leerlingen ?
Ik zit er niet echt mee, maar het feit dat ze me 24 uur geven om alles in orde te hebben (ze wisten dat ik nog niks gedaan had) staat me gewoon niet aan.
Ja hoor, dat mogen ze doen. Als ze weten dat jij nooit ene zak uitvreet, is dit een mooie manier om dat uit te testen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:03
Verwijderd
je school heeft zeker gelijk. je wist deze datum al maanden geleden. je moet het gewoon inleveren, het is niet voor niets een examenonderdeel.
Bij mij op school is het ook zo. te laat= door naar de examencommisie. netzoals met Handelings Delen. geldt hetzelfde voor.
dus ik zou maar snel beginnen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:06
Verwijderd
Ze mogen het doen, maar hoe het precies zit verschilt per school. Bij mij op school moet je volgens mij ook al je PO's maken voordat je eindexamen mag doen, net als je PWS. Voor herkansingen is dezelfde regeling ingevoerd, geen handelingsdeel ingeleverd? Herkansing kwijt. Natuurlijk kan je praktische opdracht niet inleveren, meestal worden er dan punten afgetrokken voor het aantal dagen dat je het te laat inlevert, maar de school kan jou de mogelijkheid tot het maken van een eindexamen ontnemen. Maar zoals eerder gezegd verschilt het per school.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 03-03-2004 @ 18:03:
je school heeft zeker gelijk. je wist deze datum al maanden geleden. je moet het gewoon inleveren, het is niet voor niets een examenonderdeel.
Bij mij op school is het ook zo. te laat= door naar de examencommisie. netzoals met Handelings Delen. geldt hetzelfde voor.
Dat probeer ik dus duidelijk te maken. Ja, ik wist de datum al maanden geleden. Die datum was 9 april.

Maar goed, mijn vragen zijn beantwoord
bedankt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 03-03-2004 @ 18:03:
wat houdt die examencommissie dan in waar je naar toe moet?
Oud 04-03-2004, 13:14
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-03-2004 @ 17:44:
praktische opdrachten staan gewoon op een datum die je school zelf mag bepalen. Wij hebben ze het hele jaar door.
En de school mag er idd een consequentie aan verbinden, wanneer je een PO niet op tijd inlevert. Maar uitsluiten van deelname aan het examen lijkt me erg overdreven. Dat is wél het geval als je aan het eind van het jaar (ergens in mei als alles moet worden opgestuurd) je PO's nog niet afgerond hebt.
bij ons is dat zo met het pws, als je die niet op tijd hebt afgerond mag je wel deelnemen aan het examen maar ben je bij voorbaat niet geslaagd (erg zinvol dan dus )
Oud 04-03-2004, 13:23
Stefanie
Stefanie is offline
Bij ons nemen ze een herkansing in als je een PO niet inleverd. Als je je profielwerstuk niet inlevert of te laat dan mag je niet meedoen aan het examen en ben je zowieso ook al niet geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 03-03-2004 @ 18:25:
wat houdt die examencommissie dan in waar je naar toe moet?
owh een paar mensen diedie dingen in behandling nemen. kijken voor een oplossing en een gepaste straf bedenken. ze leven erg via het examenregelement valt mij op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten