Oud 01-03-2004, 19:25
V-hals
V-hals is offline
Ik moest voor school "ik omhels je met duizend armen" lezen. Wat vonden jullie van dit boek? Onze lerares was heel enthousiast en vond het echt een super goed boek. Maar bijna al mn klasgenoten kwamen er met moeite doorheen.
Hoe zat dat bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 19:30
Charlottetje
Charlottetje is offline
MOETEN lezen? een boek van Giphart MOETEN lezen?
haha, oke, grappig!
ehhm, het staat nog in mijn kast. Wil eerst Giph nog lezen (ik omhels je met 1000 armen schijnt daar een vervolg op te zijn)
en er zijn nu nog 4 boeken die ik voor Giph wil lezen (ik heb altijd gelijk, de houdgreep, woman in black, het leukste jaar uit de geschiedenis van de mensheid)

Charlotte
Oud 01-03-2004, 19:33
Mindfields
Mindfields is offline
Lees dan liever Gimmick! van Joost Zwagerman..
Oud 01-03-2004, 19:47
Giph
Giph is offline
Nee! Geen Gimmick lezen want dat boek is ongelooflijk saai en behoorlijk slecht....
Ga zeker IOJMDA lezen want dat boek is grappig, interessant en heel reeel. Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt als je dit boek leest
Oud 01-03-2004, 20:31
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Giph schreef op 01-03-2004 @ 20:47:
Nee! Geen Gimmick lezen want dat boek is ongelooflijk saai en behoorlijk slecht....
Ga zeker IOJMDA lezen want dat boek is grappig, interessant en heel reeel. Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt als je dit boek leest
IOJMDA is gewoon een slechte cover van Gimmick! imo.
Oud 01-03-2004, 20:45
Masquerade
Masquerade is offline
Ik vond Gimmick het meest afschuwelijke boek van Joost Zwagerman. En zo geniaal is Ik omhels je met duizend armen ook weer niet. Ik vond vooral het eind vervelend en al dat overbodige geseks. Die orgie bijvoorbeeld vond ik zo overdreven en onnodig.

Trouwens, ik vind Ik omhels je met duizend armen niet een Gimmick-naäper. Die twee boeken verschillen behoorlijk van elkaar, mijns inziens.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 01-03-2004 @ 21:45:
Ik vond Gimmick het meest afschuwelijke boek van Joost Zwagerman. En zo geniaal is Ik omhels je met duizend armen ook weer niet. Ik vond vooral het eind vervelend en al dat overbodige geseks. Die orgie bijvoorbeeld vond ik zo overdreven en onnodig.

Trouwens, ik vind Ik omhels je met duizend armen niet een Gimmick-naäper. Die twee boeken verschillen behoorlijk van elkaar, mijns inziens.
Mwah, ze hebben behoorlijk veel overeenkomsten.

En je hebt helemaal gelijk wat betreft die orgie, maar: sex sells.
Maar de boeken van Giphart zitten gewoon vol met gena-aap van andere schrijvers, zoals Brouwers en Zwagerman, en dat stoort me behoorlijk.
Ik vind Phileine zegt sorry een stuk beter iig.
Oud 01-03-2004, 20:51
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Parallel schreef op 01-03-2004 @ 21:49:
Mwah, ze hebben behoorlijk veel overeenkomsten.

En je hebt helemaal gelijk wat betreft die orgie, maar: sex sells.
Maar de boeken van Giphart zitten gewoon vol met gena-aap van andere schrijvers, zoals Brouwers en Zwagerman, en dat stoort me behoorlijk.
Ik vind Phileine zegt sorry een stuk beter iig.
Ja, maar op zich is het ook logisch dat je geinspireerd wordt door andere auteurs. De kunst is je eigen stijl te creëren, en dat kan soms moeilijk zijn. Vooral omdat er al zoveel schrijvers zijn. Het is erg makkelijk om 'onorigineel' te schrijven.

En Phileine zegt sorry vind ik ook een stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:27
sublime
sublime is offline
ik vind iojmda een van de betere boeken van giph - wellicht zelfs het beste, al heb ik nog niet alles gelezen.

wat masquerade aanvoert over het te veel aan sex, dat is m.i. een terugkomend verschijnsel in alle boeken van giph. ik omhels je heeft juist een leuk evenwicht van aan de ene kant een boel geilheid en aan de andere kant een diepere gedachte over het leven en de dood. dat zie ik er tenminste in. mijn precieze kijk op de diepre bodem van dit boek zou ik kunnen quoten; heb t boven in mn leesdossier zitten

iig vind ík het een goed boek, goed leesbaar ook, absoluut. maar ind eerst giph lezen en af en toe een korreltje zout innemen om de overdaad aan ik-ben-geil-en-ben-extreem-mooi-en-heb-extreem-veel-sex-en-ben-dus-heel-hip-en-stoer aan te kunnen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:27
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
sublime schreef op 02-03-2004 @ 15:27:
ik vind iojmda een van de betere boeken van giph - wellicht zelfs het beste, al heb ik nog niet alles gelezen.

wat masquerade aanvoert over het te veel aan sex, dat is m.i. een terugkomend verschijnsel in alle boeken van giph. ik omhels je heeft juist een leuk evenwicht van aan de ene kant een boel geilheid en aan de andere kant een diepere gedachte over het leven en de dood. dat zie ik er tenminste in. mijn precieze kijk op de diepre bodem van dit boek zou ik kunnen quoten; heb t boven in mn leesdossier zitten

iig vind ík het een goed boek, goed leesbaar ook, absoluut. maar ind eerst giph lezen en af en toe een korreltje zout innemen om de overdaad aan ik-ben-geil-en-ben-extreem-mooi-en-heb-extreem-veel-sex-en-ben-dus-heel-hip-en-stoer aan te kunnen
Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook best dat het zijn stijl is. Ik vind het ook wel leuk om te lezen zo af en toe, alleen is het niet mijn favoriete genre. Ik vind functionele sex goed, maar ik vraag me af wat de functie ervan is in de boeken van Giphart. (En dan bedoel ik de iets serieuzere als Ik omhels je met duizend armen.) Kwestie van smaak.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 00:08
Charlottetje
Charlottetje is offline
het staat dus op mijn 'to read list'
Gimmick was bagger, echt ongelooflijk bagger.
Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Niet dat chaos en rumoer beter was hoor, trouwens, maar vals licht en de houdgreep in elk geval wel.
zes sterren staat ook nog ergens op mijn lijstje
(al zit dat lijstje nu nog in mijn hoofd, misschien moet ik het eens op papier gaan zetten en goed bewaren...)

Charlotte
Oud 03-03-2004, 15:19
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 03-03-2004 @ 01:08:

zes sterren staat ook nog ergens op mijn lijstje
(al zit dat lijstje nu nog in mijn hoofd, misschien moet ik het eens op papier gaan zetten en goed bewaren...)

Charlotte
Slim idee. Zo weet je altijd wat je nog wilt lezen. Je wilt niet weten hoeveel titels inmiddels op mijn lijstje staan!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 16:23
load_harmony
load_harmony is offline
ik ben dr mee bezig! ik vind de schrijfstijl van Giphart erg tof... grappig... verder altijd beetje net iets te grof wat me irriteerd (ik ben een heilig boontje heh)
Oud 03-03-2004, 17:00
Verwijderd
Ik vond het een van de betere boeken die ik van Giphart heb gelezen. De seksverhaallijn vond ik niet zo bezwaarlijk, ik ben niet vies van een beetje seks. De orgie vond ik wel erg voorspelbaar, dus die mag er wat mij betreft uit.

Giphart schrijft geweldig over Lotti, jammer dat hij geen afscheid kan nemen van zijn geneuk-voor-de-verkoopcijfers. Maar ach, dat kan je die man ook niet kwalijk nemen, iedereen wil brood op de plank.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:09
Verwijderd
giphart is leuk als je 14 bent
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:23
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 03-03-2004 @ 16:19:
Slim idee. Zo weet je altijd wat je nog wilt lezen. Je wilt niet weten hoeveel titels inmiddels op mijn lijstje staan!
Inderdaad.
Ik zeg nu ook tegen zo veel mensen dat ik een boek nog wel eens zal lezen, maar ja, weet ze je nog maar eens te herinneren!
(Heb nu ook nog 40 euro, zou ik aan boeken uit kunnen geven, maar ja, er zijn nog zo veel boeken die ik, mijn ouders, of andere familieleden nog hebben die ik moet lezen...
Boeken hebben is erg leuk hoor, geweldig, ze kopen ook, maar ik wil ze ook lezen, ik zou alleen niet weten wanneer?!)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten