Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
T lijkt me toch sterk dat Depp de actor in leading role krijgt toebedeeld, als je t mij vraagt wordt dat Sean Penn, die was ijzersterk in Mystic River
![]() ![]() en als lord of the rings niet beste regie en film wint dan zijn voor mij de oscars afgedaan ![]()
|||
Mijn voorspellingen:
Citaat:
Citaat:
|
ACTOR IN A LEADING ROLE
Bill Murray - LOST IN TRANSLATION ACTOR IN A SUPPORTING ROLE Benicio Del Toro - 21 GRAMS ACTRESS IN A LEADING ROLE Naomi Watts - 21 GRAMS ANIMATED FEATURE FILM THE TRIPLETS OF BELLEVILLE ART DIRECTION THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING CINEMATOGRAPHY CITY OF GOD COSTUME DESIGN THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING DIRECTING CITY OF GOD DOCUMENTARY FEATURE CAPTURING THE FRIEDMANS FILM EDITING CITY OF GOD MAKEUP THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING BEST PICTURE LOST IN TRANSLATION SHORT FILM (ANIMATED) GONE NUTTY SOUND THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING VISUAL EFFECTS THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING WRITING (ADAPTED SCREENPLAY) CITY OF GOD WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY) LOST IN TRANSLATION Mijn verwachtingen Niet bijzonder goede films dit jaar, mijn inziens. Cicade de Deus, Lost in translation, 21 gram, Lord of the rings uitgezonderd.
Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 23:48. |
![]() |
|
De regisseur van De Tweeling is de vader van een klasgenoot van mij... das de enige reden dat ik dit jaar nog wel enigszins geďnteresseerd ben in die Oscars.
Verder is het gewoon een totaal niet serieus te nemen prijs.
||
Citaat:
||
Citaat:
De nominaties worden voor een te groot gedeelte bepaald door marketing en het genre van de film.
|
De oscars zijn eigenlijk al sinds het einde van de jaren 70 al niet echt serieus meer te nemen. Het is nog steeds leuk om te weten wie genomineerd zijn en wie winnen, maar de echte waardevolle filmprijzen moeten tegenwoordig uit het buitenland komen. De academy awards zijn té zeer beinvloed door hollywood en leggen dus té zeer de nadruk op hollywood-achtige elementen en hollywood-normen en waarden.
Maar het is wel gewoon een leuke show om te zien, al vind ik al die sterren die zogenaamd vriendelijk lachen en poseren wel een beetje misselijkmakend.
|
Tering hebben jullie al die films al gezien ofzo?
Peter Jackson moét gewoon de Oscar voor Best Director krijgen, hij heeft er 7 jaar aan gewerkt! Ben benieuwd of ROTK de Oscar voor Best Picture gaat krijgen, ik denk het wel, of het verdiend is of niet. Johnny Depp was erg goed in POTC en hij had van mij de Golden Globe mogen winnen (hoewel, ik heb het werk van de andere genomineerden niet gezien), maar een Oscar is overdreven. Sean Penn verdiende de Oscar voor I Am Sam een aantal jaar geleden, ik weet niet of hij die van MR ook verdient. Jammer dat Sean Astin niet genomineerd is... |
![]() |
||
Citaat:
|
even wat meningen van Daangerous
- De Tweeling wint nooit van Goodbye Lenin of Osama. - Mystic River is echt een kutfilm, wil iemand mij uitleggen wat er zo goed aan is - Lord of the Rings heeft wel zat nominaties zo, de acteurs zijn al eerder genomineerd - een van the matrix sequels had minstens een nominatie voor de visual en sound moeten krijgen - johnny depp heeft veel betere rollen gespeeld - cidade de deus had idd genomineerd moeten worden voor foreign - Als Finding Nemo geen animated oscar wint eet ik mn houd op - de visuele en geluidsffecten van the matrix zijn beter als die van Master & Commander en PotC bij elkaar |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dat is mijn mening ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Nee maar je begrijpt wel wat ik bedoel neem ik aan.. Hij heeft er echt veel werk in gestopt en het resultaat was ook erg goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Spoiler
||
Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
PJ moet winnen voor regisseur, verdient dit meer dan ieder ander, en RotK moet een oscar krijgen voor beste film, zou ook verdient zijn omdat de hele trilogie brikjant is. Sean penn, verdient de oscar voor beste hoofdrol het mees, hij was vorig jaar ook al briljant in I am Sam, maar een vraagje: waarom is Russel Crowe (master and commander) niet genomineerd? is voor mij nl. onbegrijpelijk.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
daarom weet ik ook niet of Peter J gaat winnen, dat zou namelijk een prijs zijn voor alle 3 de films, en niet alleen voor RotK
|
![]() |
dan zou je bijna een soort oeuvre-prijs krijgen.
de tien uur durende LotR-trilogie is op zich oneerlijke concurrentie tov de andere genomineerden. Mocht Jackson beste film of regie winnen, dan wint hij dat mi automatisch voor alledrie de films. Het kan misschien wel, maar het is op zn minst een aparte situatie
||
Citaat:
Daarbij moet ik zeggen dat ik de oscars zoizo een op hollywoodfilms georienteert zooitje vind. Zonde, maar ja.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor filmmakers is het dus wel degelijk een belangrijke prijs, het maakt dat je je voet tussen de deur krijgt op plekken. Dan kan het allemaal nog zo glamour en glitter zijn, respect krijg je er wel mee. En wel tweede jaar achtereen dat een nederlandse film een nominatie te pakken heeft, dat gaat toch lekker ![]() Verder vind ik de oscars ook niet bijster interessant, wel interessant dat The Last Samurai toch niet zo gigantisch veel nominaties heeft. Cruise iig niet voor beste acteur. Dat werd aan vele kanten toch wel voorspeld. |
![]() |
||
Citaat:
Over dat boek: dat zie ik eigenlijk niet als verschillende delen, aangezien Tolkien het als één boek heeft geschreven en de uitgever het vervolgens tegen Tolkien's wil in stukken heeft gedeeld en rare namen heeft gegeven (The Two Towers; welke twee torens? Tolkien is het zelf nooit te weten gekomen)
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
zou Star Wars (1977) in 1997 met terugwerkende kracht de Oscar van 'Annie Hall' hebben moeten afpakken als de special edition (zoals de regisseur het wilde) beter was? Het gaat om de film zoals die in de bioscopen te zien was; er zijn ook genoeg dvd-awards waar de uitgebreide versie kan winnen. en nogmaals: ik vind het niet erg als Jackson voor 3 films in een keer n Oscar krijgt hoor ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ieder geval zag ik Orthanc als 1 van de twee torens. Dat is toch een werkelijke toren en die heeft in dat deel een belangrijke rol. Sowieso, die strijd. Er zijn twee punten waarvandaan een groot gevaar dreigt en dat zijn die twee torens. Die doemen op in dat deel in al hun grootsheid en bouwen hun strijd en legers op. Nou ja, die andere associatie heb ik gewoon nooit gehad. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Oscar nominaties PV | 6 | 23-01-2009 12:38 | |
Films, TV & Radio |
Oscar nominaties Verwijderd | 212 | 07-03-2006 21:22 | |
Films, TV & Radio |
Gouden Kalf Verwijderd | 6 | 05-10-2003 13:27 | |
Films, TV & Radio |
Wat is het nou? Spirit? spirited away? Sen to Chihiro no kamikakushi ? G.T.C. | 7 | 25-06-2003 15:32 | |
Films, TV & Radio |
Jack Wouterse speelt hoofdrol in actiekomedie VET HARD! Simon | 1 | 10-06-2003 20:19 | |
Films, TV & Radio |
PRE oscar madness BillyFish | 6 | 18-12-2001 15:42 |