Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je al gekeken op de homepage van PureFTPd http://www.pureftpd.org daar staat een uitleg mbt de commando's, Howto's, FAQ's en er staan ook GUI frontends mocht je daar interesse in hebben.
|
![]() |
Bedankt voor je reactie, maar ik probeerde visuele users aan te maken, en da lukt me niet. Dus heb ik maar echte gebruikers aangemaakt. En dat werkt nu wel.. Alleen de default root weet ik nog niet in te stellen voor elke gebruiker en ook dat jailen ben ik nog niet uit, maar dat komt denk ik wel
![]() iig bedankt voor de reacties Grtz |
![]() |
|
Als je gebruiker pietje wilt toevoegen en je wilt dat deze in de directory /var/www/pietje gaat uploaden:
Op het systeem: adduser pietje Dan om deze te defaultrooten in /var/www/pietje: pure-pw useradd pietje -u pietje -d /var/www/pietje En als je nu het proces pureftpd herstart, zal je naar alle waarschijnlijkheid als je met pietje inlogt in /var/www/pietje terecht komen. Zet wel ff je anyonous uit, anders kan iedereen van je server downen als ze je ip hebben. Dit kun je in /etc/pure-ftp.conf regelen. Ook hier geldt: na de wijzigingen het proces opnieuw starten. Samengevat: pure-pw is het commando om gebruikers toe te voegen aan pureftp useradd geeft aan welke gebruiker toegevoegd moet worden de optie -u geeft aan, van welke groep de gebruiker lid is -d geeft aan, in welke directory pietje in terecht komt.
|
![]() |
Ik heb gedaan wat jij zei, alleen het lukt nog steeds niet.
Als ik met een ftp programma inlogt met een echte gebruiker, dan kan ik nog steeds naar bovenliggende mappen... En dat is niet de bedoeling. Stom is ook dit: Ik probeer in te loggen met een virtual user (q) en die heb ik niet aangemaakt (hij staat niet in het passwd bestandje) en dan zegt het ftp programma: 331 User q OK. Password required PASS (hidden) 530 Authentication failed, sorry Toch raar dat hij zegt dat user q OK is.... Weet iemand wat hiervan het probleem is? Verder aanmaken van virtuele gebruikers gaat goed, als ik ze aanmaak staan ze in passwd. Alleen ik kan er niet mee inloggen op de ftp server ![]() Weet iemand soms wat ik fout doe? |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|