Oud 23-06-2008, 19:42
hoihoihoihoihoi
hoihoihoihoihoi is offline
Ik zal het ff kort uitleggen
Ik ben 16 jaar en doe havo 3.
Ik deed 3 jaar vwo maar het ging vorig jaar slecht en ben toen blijven zitten.
In de helft van dit schooljaar besloot ik om naar de HAVO te gaan want deed liever een HBO opleiding van een Universiteit.
Vanwege teveel leerlingen was er geen plek op mijn toenmalige school dus moest ik naar een andere school maar wel als gastleerling(meestal is dat als je van school gestuurd bent)
Het schooljaar ging niet zo goed maar uiteindelijk veel cijfers opggehaald en ben nu een bespreekgeval maar ze hebben besloten dat ik niet over mag naar havo 4 dus moet ik van school zonder diploma.
Maar wat ik vandaag hoorde van mijn mentor is dat de leraren dachten dat ik van school was gestuurd vanwege gedrag dit weegt natuurlijk mee als je een bespreekgeval bent.
Hierdoor voel ik mij zwart gemaakt door de leraren en heb ik geen eerlijke kans op overgang verdiend.
Ik ben van plan dit besluit aan te gaan vechten bij mijn directrice.
Heeft iemand nog tips voor me hoe ik het moet aanpakken en zijn jullie het met me eens?
Want voel me behoorlijk zwart gemaakt door de leraren en andere kinderen uit de klas zijn met een slechter rapport als mij over.

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 23-06-2008 om 19:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2008, 20:08
Verwijderd
wat zijn jouw cijfers dan en wat zijn de regels daar over bij hun?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 20:24
hoihoihoihoihoi
een 4 voor wiskunde
en een 5 voor kunstzinnige vorming (wat ik ook ga aanvechten want zou een opdracht niet hebben ingeleverd en daardoor sta ik een 5 maar kan met bewijs aantonen van wel)

Ik mag een 5 staan om schoon over te gaan en 2 of 3 tekortpunten om een bespreekgeval te zijn (een 5=1 tekortpunt een 4=2)
Ik zou het profiel cm willen kiezen en dan wiskunde laten valllen dan heb ik voor de rest een prima rapport want ben heel goed in talen heb een 9 voor spaans 7 voor engels 8 voor frans en ja nederlands een 6je.

Ik heb het gevoel alsof de leraren mij willen tegenwerken op deze school en ben van plan dit morgen te gaan vertellen aan de directrice.

Maak ik een kans en hebben jullie nog tips ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 20:38
Verwijderd
Als je niet ben nagekomen(straf hebben gehad) en kan aantonen dat je echt ingeleverd heb, moet je het aanvechten bij de directie, een bezwaar aantekenen. Ik denk dat je als je goede agrumentatie komt dit wel lukt(vraag ook aan je verzorgers voor toestemming om het te mogen doen, want hun moeten wel achter je staan).

en zoek een andere school
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 20:54
hoihoihoihoihoi
Ik ben wel nagekomen maar zo een strenge school is het niet en was alleen maar omdat ik de bus heb gemist en omdat we met de hele klas telaat waren tijdens excursie.
Ik kan bewijzen dat ik het heb ingeleverd doormiddel van andere leerlingen en leerkrachten.
En doordat de leraren een fout beeld van mij vanaf het begin hadden ben ik in mijn nadeel beoordeeld.

IEMAND VERDER NOG ARGUMENTEN OF TIPS ??

Laatst gewijzigd op 23-06-2008 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 22:36
martijn1985
martijn1985 is offline
Denk om je houding. Als je bij de directie binnenkomt met een air die arrogantie en verbolgenheid uitstraalt kom je niet erg ver. Dus niet:

"IK BEN ONEERLIJK BEHANDELD, DE LERAAR WISKUNDE IS KUT EN IK MOET OVER GAAN!!!1!!!!!11!!",

maar:

"ik voel me niet eerlijk behandeld, de zaken liggen iets anders dan wat jullie lijken te denken en ik denk dat het redelijk is als er nog een keer naar gekeken wordt".
Oud 24-06-2008, 00:10
T_ID
T_ID is offline
Je hebt een positieve insteek nodig. Nu is het überhaupt van de gekken dat je kunt blijven zitten op een non-vak als kunstzinnige vorming, al helemaal als er negens en achten in je lijst zitten die bewijzen dat je het wel aan kunt. Verder kun je het gooien op negatieve beeldvorming. Apelleer aan je goede cijfers als bewijs dat je het niveau wel aankunt, en het feit dat je alle vakken die je nodig hebt wel goed kunt.
Oud 24-06-2008, 02:06
arPos
arPos is offline
bowling for culumbine
of als het een vrouw is...
of...

nee bovenstaande dus.
Oud 24-06-2008, 08:06
hoihoihoihoihoi
Juist negatiefe beeldvorming dat is het woord!
Meestal weet ik wel beter,maar het lijkt alsof ze me tegen proberen te werken,me mentor zegt dat het niet om me cijfers gaat maar om me houding en die was die 1e 4 weken slecht en daarna de laatste 6 weken goed maar ze vind het te laat.
Terwijl ik in die periode een lastige tijd had waardoor ik me niet zo goed kon concentreren en heb het bewijs dmv GGZ.

Ik ga zo naar de directrice ik laat wel ff weten hoe het afgelopen is.

Laatst gewijzigd op 24-06-2008 om 08:21.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Juist negatiefe beeldvorming dat is het woord!
Meestal weet ik wel beter,maar het lijkt alsof ze me tegen proberen te werken,me mentor zegt dat het niet om me cijfers gaat maar om me houding en die was die 1e 4 weken slecht en daarna de laatste 6 weken goed maar ze vind het te laat.
Terwijl ik in die periode een lastige tijd had waardoor ik me niet zo goed kon concentreren en heb het bewijs dmv GGZ.

Ik ga zo naar de directrice ik laat wel ff weten hoe het afgelopen is.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 12:39
hoihoihoihoihoi
Net naar school geweest en heb morgen een afspraak met de directrice en daarna met me afdelingsleider maar van die laatste verwacht ik niet veel.
Verder vond de secretaresse het ook van groot belang dat de afspraak snel gebeurde.
We zien het morgen wel verder,en als het dan niet lukt ga ik naar de inspectie.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 11:48
hoihoihoihoihoi
Heb het gesprek gehad en moet naar het mbo
De leraren ontkennen dat ze dachten dat ik van school gestuurd was en heb mijn mentor niet kunnen bereiken.
Verder heeft de lerares van kunstzinnige vorming gezegd dat het een misverstand was dat ik het wel heb ingeleverd maar dat het niet goed genoeg was.
Ik geloof hier niks van want je geeft altijd een cijfer ook als het niet goed genoeg was en toen vond ze het nog een voldoende waard!
Oftewel ik word hier echt GENAAIT gewoon!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 12:01
Verwijderd
bezwaar aantekenen. dat lijkt mij de laatste mogelijkheid, of een andere school zoeken!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 12:18
hoihoihoihoihoi
Waar moet ik een bezwaar indienen?
Andere school moet ik nu zowiezo zoeken ..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Waar moet ik een bezwaar indienen?
Andere school moet ik nu zowiezo zoeken ..
Ja, dat staat op de site van je school.
Als het goed is, bij de leerplichtambtenaar/inspectie!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 21:54
hoihoihoihoihoi
Ben ermee bezig maar er is nog maar weinig tijd.
Moet nu waarschijnlijk naar het MBO en heb geen diploma
Ga nog een klacht indienen bij leerplichtambtenaar en bij de inspectie,verder ga ik nog proberen of ik wel over kan met dit rapport bij een andere school.
Zie het somber in
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 13:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als mensen met slechtere cijfers over zijn, lijkt het me niet helemaal fris dat ze jou laten zakken. Misschien kun je bij je vorige school een soort verklaring van goed gedrag krijgen?

Misschien is het trouwens een idee om contact op te nemen met het LAKS? Die zullen wel weten wat je het beste kan doen.
Oud 28-06-2008, 14:32
hoihoihoihoihoi
Ja klopt het LAKS ga ik maandag bellen en dan ook gelijk mijn mentor mag zij is mooi gaan uitleggen van wie die verhalen kwamen
Ik laat het hier niet bij zitten maar moet alvast een MBO school gaan zoeken voor als het niet lukt.
Iedereen bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 14:49
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Ja klopt het LAKS ga ik maandag bellen en dan ook gelijk mijn mentor mag zij is mooi gaan uitleggen van wie die verhalen kwamen
Ik laat het hier niet bij zitten maar moet alvast een MBO school gaan zoeken voor als het niet lukt.
Iedereen bedankt voor de hulp
Maak er wel vaart achter, hoe eerder je dit regelt hoe eerder je misschien naar 4 havo mag.
Oud 28-06-2008, 18:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als mensen met slechtere cijfers over zijn, lijkt het me niet helemaal fris dat ze jou laten zakken.
Sterkt bovendien de overtuiging dat het door negatieve beeldvorming komt, want op cijfers zijn mensen met slechter over gegaan, en dan moet het dus per definitie aan de emotie liggen.

Ontkennen ze dat, dan is er dus sprake van discriminatie van de TS omdat die zonder reden (niet op cijfers, en volgens hen niet op beeld) geweigerd werd. Ook altijd een leuke term om in de groep te gooien.
Oud 30-06-2008, 23:10
m!ke
m!ke is offline
Ik heb identiek hetzelfde meegemaakt.
Ik weet hoe je jou voelt en wat een naaistreek het is van jou school..
Ik heb het proberen aanklagen want ik had echt heel goede examens gemaakt, een keer 45/100 en 37/100 ( volgens belgische normen moet je 50/100 hebben om er door te zijn ) en meestal delibereren ze je gewoon als je 47 hebt ( Gewoon, door laten gaan ) maar bij mij hebben ze dit niet gedaan. Ze hebben zelfs geen vakantietaak gegeven en er stond als motivatie voor mijn C-attest ( Dat ik zoiezo mijn jaar moet overdoen ) dat ik duidelijk niets van de leerstof had meegekregen dit jaar ..

Kortom dit is een beslissing die op 5 minuten is gemaakt, men heeft niet naar me omgezien omdat ze mij haten.. Waarom weet ik niet.. Maar dit is jou topic

Ik maak je gewoon duidelijk dat andere scholen je ook naaien en je niet alleen hoeft te zijn.
Maak er alsnog een leuke zomer van
Oud 03-07-2008, 15:01
Pater Noster
Pater Noster is offline
En hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 13:50
hoihoihoihoihoi
Nou ik ben over op mijn oude school maar ik krijg geen overgangsbewijs omdat het onder voorwaarde is.
En omdat ik in CM moet ga ik liever naar het mbo en via daar naar het hbo want tekenen als examenvak is niks voor mij
En nu ga ik nivo 3 doen 1 jaar en dan nivo 4 THBO 2 jaar en dan HBO ik zou graag die nivo 3 weglaten omdat ik weet dat ik nivo 4 aankan maar daar ben ik mee bezig.
Ga bij de intake gesprekken duidelijk maken wat ik wil.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 14:02
Verwijderd
Een vriend van mij is ook niet helemaal populair bij leraren, mentor(en), afdelingsleiders en directie. Hij werd geadviseerd om "volgend jaar op een andere school te beginnen". Dat wil dus zeggen dat hij dit jaar af mocht maken en ze liever hadden dat hij in de zomervakantie een andere school zou zoeken. Maar hij dat zou dan zijn derde middelbare school zijn en hij had het nu juist naar zijn zin (het eerste jaar bij ons werd hij een beetje gepest, nu heeft hij goede vrienden) dus hij heeft besloten om gewoon op deze school te blijven. De school heeft geen poot om op te staan omdat hij een uitstekend rapport heeft, dus ze kunnen hem niet wegsturen.
We zullen zien wat het volgend jaar met hem wordt, maar misschien is het beter als hij wel naar een andere school zou gaan, om een 'nieuwe start' te maken. Netzoals jij nu doet, weg van de school die jou 'naait' en gewoon via MBO naar het HBO.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Nou ik ben over op mijn oude school maar ik krijg geen overgangsbewijs omdat het onder voorwaarde is.
En omdat ik in CM moet ga ik liever naar het mbo en via daar naar het hbo want tekenen als examenvak is niks voor mij
En nu ga ik nivo 3 doen 1 jaar en dan nivo 4 THBO 2 jaar en dan HBO ik zou graag die nivo 3 weglaten omdat ik weet dat ik nivo 4 aankan maar daar ben ik mee bezig.
Ga bij de intake gesprekken duidelijk maken wat ik wil.
onder voorwaarde? geen overgangsbewijs? wtf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2008, 21:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
onder voorwaarde? geen overgangsbewijs? wtf?
Wat hij bedoelde te zeggen is dat hij zich met een kluitje in het riet heeft laten sturen. Het heet overgaan, maar is van school gezet worden zonder diploma.
Oud 08-07-2008, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Wat hij bedoelde te zeggen is dat hij zich met een kluitje in het riet heeft laten sturen. Het heet overgaan, maar is van school gezet worden zonder diploma.
Ow, ik dacht al. Jammer, helaas dat het zo moet lopen. Ik had alsnog korte metten mee gemaakt met die school en niet opgegeven!
maar je hebt een plan van aanpak en misschien lukt het alsnog?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 12:30
hoihoihoihoihoi
Citaat:
Nee ik mag over op mijn echte school dus niet waar ik gastleerling was maar het is onder voorwaarde dat ik bij kerst op ''over'' sta enzo.
Maar overgansbewijs geven ze me niet
Echt raar volgends mij kan dit niet want als ik in havo 4 zit ben ik al over
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten