Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Fender maakt geen echte zooi, al zou je voor prijs van een USA strat ook een mooie handmade strat kunnen laten bouwen bij bijv Erik vd Haar. Maar goed, Fender is ook wel lekker, alleen tis net waar je hem voor wilt gebruiken, voor een slipknotcoverband zou ik persoonlijk een andere gitaar nemen
![]() |
![]() |
|
![]() |
Fender is fantastisch als je van de glassy cleane tot overstuurde toon houdt natuurlijk. Het heeft niet het strakke laag van een gibson les paul/SG, of een goeie Ibanez. Blijf iig af van de jaren 70 stratocasters van Fender, deze zijn over het algemeen in verhouding te duur, zwaar, en hebben die kl"te 3-puntsbevestiging bij de hals/body en ook niet de meest flitsende elementen. Wil je het geluid van Hendrix,Stevie Ray Vaughan, tot Mark Knopfler, dan is dit je ding. Ze zijn erg betrouwbaar (stratocasters), weinig kans op headcrack of halsbreuk.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelf een Squier Telecaster (het 'nepmerk' van Fender), maar mijn vader heeft een 'echte' Fender (Stratocaster). Ik moet zeggen, ik vind het een fantastisch ding, hij klinkt mooi, hij ziet er mooi uit, maar wel standaard
![]() Het is echter niet echt een metalgitaar. Dus dan kun je beter een gothic Ibanez kopen ofzo. Trouwens, akoustische Fenders zijn bagger, dan kun je beter een Yamaha kopen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en owja voor metal istie idd niet echt geschikt
|
![]() |
hmm, ik heb een Squier strat..pas nog 'n humbucker ingebouwd en single coil vervangen, daardoor klinkt hij 'n stuk beter. Ongetwijfeld dat een echte Fender beter klinkt dan 'n Squier, maar voor 'n beetje goede riffs zou ik voor 'n gitaar gaan met at least 1 dikke humbucker (LP, SG, Ibanez and so on). Er zijn dus ook cheap-ass alternatieven (Stagg, Epiphone(wat duurder), Richmond etc.) Daar heb je ook al goede gitaren mee.
Ik heb ook nog 'n Jazz Bass(voor opnames alleen) geweldig ding ![]() dit is me aangepaste strat: ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is kopen en verkopen en de beste bewaren ![]() Zijn hele huis in Wijchen staat al vol zodat hij daar al niet kan wonen, woont nu bij z'n vriendin, en bij m'n oma staat de hele zolder al vol. Je mag zelf gaan kijken als je wilt.
|
Koop gewoon een Squier:
Zietter het zelfde uit als een Fender, maar zijn alleen veel goedkoper, uit ervaring kan ik je vertellen dat een Squier net zo heerlijk speelt als een Fender en dat het verschil niet zo heel erg groot is. Ik zou sowiesow 2x dubbele humbuckers erop kiezen want dat scheurt toch wel erg lekker ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik speel alleen op gitaren, geen idee hoe ik dr verder aan moet sleutelen ofzo dusseh... hoe doe ik dat? ![]() en dat squier even goed is als fender is hondepoep
||
Citaat:
daar ken ik m ook van ![]() maar dan moet ik m nog wel ff erges vinden
||
Citaat:
je kunt m namelijk behoorlijk verneuken. als je t toch zelf wil doen moet je t echt heel rustig doen. =D en voor de topic starter: Fenders zijn over het algemeen toppie gitaren. alleen de akoestische worden wel eens afgekraakt maar daar heb ik geen ervaring mee. en squier is net zo goed als een fender bullshit is gewoon bullshit. ik weet niet wat je wil spelen maar een fender (stratocaster) is een erg veelzijdig gitaar. van blues tot hard rock. metal en dergelijke is idd niet echt geschikt. maar dat is ook kutmuziek ![]() ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Akoestische vs. Elektrische gitaar Southtown | 7 | 08-07-2007 12:26 | |
Muziek |
Waarde 2e hands gitaar Afwezig | 15 | 18-03-2007 16:32 | |