Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik moet je trouwens gelijk geven, dit onderwerp is veel te serieus voor Lifestyle. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En afgezien van dat ik heb een pesthekel aan biologisch.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Achja, veganisten. Prima wat ze doen, zolang ze mij er maar niet mee lastigvallen. En ja, onder lastigvallen versta ik ook het openen van vervelende topics waarin ze zogenaamd de discussie aan willen gaan met vleeseters, maar waarvan het werkelijke doen is te laten zien hoe ongelooflijk zij het gelijk aan hun zijde hebbenn.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Nouw.... wat een hoop onzin wordt er weer geluld hier. ik ben dit topic begonnen omdat ik serieus een poging doe om verganisten te begrijpen...... en niet omdat ik de discussie aan wil gaan met vleeseters, want ik ben een enorme vleeseter. Denk alleen de laatste tijd wat meer na bij wat ik eet en waarom en of er ook alternatieven zijn. Maar ja, bij paps en mams eet ik gewoon wat de pot schaft.
Terug naar het topic: stel dat je ergens in Afrika woont en je hebt gewoon wat schaapjes als 'huisdier'. Deze schaapjes lopen vrij rond en kunnen doen wat ze zelf willen. In de zomer krijgen ze een te dikke vacht. Wel of niet scheren?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
om ook een kromme vergelijking te maken.. Alsof de mensen die omgekomen zijn in concentratiekampen tijdens de tweede wereldoorlog allemaal dommer waren dan jij. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het gaat er mij om dat dit niet op te grote schaal gebeurt. Het grote probleem is dat er TE veel dieren worden gebruikt als grondstof voor producten. Deze dieren stoten allemaal hun afvalstoffen uit, waar wij een teveel aan hebben. En hebben ook nog eens gigantisch veel voedsel nodig. De behoefte naar die producten zou drastisch omlaag moeten gaan, mensen zouden bewuster moeten consumeren. Minder vlees eten, minder zuivelproducten, zuiniger op je spullen zijn, dingen tweedehands kopen. Het is dan geen modieus onderwerp, maar het is wel belangrijk imo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij komt dat de kleding die veganisten dragen meestal van katoen is, hoe natuurlijker kan je gaan ![]() Verder ben ik niet vegan of vega maar ik heb er absoluut niks op tegen. Alleen als ze je aan gaan vallen op dat jij wel vlees eet en je een moordenaar bent enzo, dat begint irritant te worden. Maar het is wel zo, vega/n's worden nog vaker geconfronteerd met vlees eten (reclames op tv, macdonalds op elke hoek) dan vlees eters met vega/n's. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Iemand aanvallen op zijn/haar eetgewoonten is gewoon fout, want er komt alleen maar ruzie van en een discussie van niveau kan op zo'n manier niet gevoerd worden. Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 10:17. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Koeien worden +/- 2/3 jaar in de bioindustrie. En moeten steeds kalveren om de melkproductie op gang te houden. De kalfjes mogen 1 of 2 weken bij de moeder blijven om daarna zelf melkkoe te gaan worden of gaan geslacht worden. Koeien kunnen van nature ongeveer 15 tot 20 jaar worden. Dus ze worden misschien maar 10% van hun natuurlijke leeftijd oud. Dat staat gelijk aan de mens 10 van +/- 70 jaar is 7 jaar. Dus dan zou je naar menselijke maatstaven dus kinderen doden. Citaat:
Over wol: http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2002.htm Over eieren: http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2001.htm
||
![]() |
Citaat:
Ook zitten ze nog gevangen, want de mens bepaald nog voor ze. Het kan alleen verantwoord zijn als de schapen echte wilde schapen zijn en waarbij deze in de natuur lopen en soms wat wol verliezen (in de bepaalde perioden) en dat men dit op de grond verzameld of in de struiken etc.
||
![]() |
Citaat:
Een mening zeggen betekent daarin ook meteen onderbouwen. Een mening zonder onderbouwing is geen goede manier in de discussie. Dus of je doet mee met de discussie of je doet niet mee met de discussie. Dit is namelijk geen chatroom/shoutbox/gastenboek.
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Vraag maar raak ![]() Citaat:
Een goed voorbeeld ziet men in de lijn van de geschiedenis. Zo waren er vroeger al vele slaven. En dat is er tot vandaag de dag nog steeds. Ook vrouwen werden afhankelijk gemaakt. En zo is het met dieren ook. Als veganist ga je natuurlijk tegen dit in. Ik werk niet mee aan het afhankelijk maken van dieren. Het probleem is niet wel of niet scheren. Het probleem is dat mensen alles toe-eigenen.
||
![]() |
Citaat:
"De mate van beschaving van een maatschappij is af te meten aan de wijze waarop die omgaat met dieren" (Ghandi)
||||
![]() |
Citaat:
Nog nooit zo een gezien of gesproken, maar die hebben vast geen internet? ![]() Ik ben voor harmonie. En die kan je ook wel vinden in de weg naar ontwikkeling. Citaat:
Citaat:
Dus niet opdringerig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ikzelf was echt een melk liefhebber, kon wel eens een heel pak wegdrinken, maar ben nu ook veganist. Ik heb er geen probleem mee om bepaalde dingen te laten staan die ik zeer lekker vind.
||
Citaat:
![]() Ik ben vegetarier, maar geen veganist, niet omdat ik het niet wil, maar ik eet ook al glutenvrij ( dat wil dus zeggen geen brood, geen koek en/of taart, geen paneermeel ( wat wel kut is omdat ik veel vega burgers ook niet kan eten dan ), geen snoep etc. Ik eet/drink geen melk en/of eieren omdat ik dat niet mag hebben, maar dat vind ik niet veganistisch, al leef ik eigenlijk wel zo. Het enige wat ik eet is schapenkaas, omdat dat het enige is wat ik kan eten, samen met pindakaas en jam. Zelf vind ik dat wel genoeg beperkingen, meer kan ik echt niet missen qua eten, omdat ik dan gewoon helemaal niks meer binnenkrijg ( voedingssupplementen kan ik ook bijna niet hebben.) Toch lukt het mij prima zo, dus ik snap niet wat mensen moeilijk doen over dat het zo lastig is vegetarisch of veganistisch te eten. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Gewoon vreten die hap, anders hebben al die mensen die hun leven gegeven hebben voor de wetenschap van het slachten voor niks geleefd...Daar zou je je ook schuldig over kunnen voelen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic #2 Verwijderd | 93 | 30-07-2006 15:02 | |
Eten & Drinken |
Vegetarisme -> veganisme? Ellesje | 66 | 24-03-2006 14:57 | |
Eten & Drinken |
Voor de mensen die een dieet volgen (vanwege ziekte of overtuiging (veganisme)) Miracle | 18 | 31-01-2006 08:11 | |
Eten & Drinken |
Veganisme/Vegetarisme-Topic Raakaap | 14 | 26-03-2004 18:31 | |
Lifestyle |
veganisme antigone | 39 | 06-02-2003 18:06 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
NL Betoog Dierdag/ Vegetarisme/ Veganisme/ Vermageringsdieten Passoa | 2 | 17-01-2002 18:45 |