Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou, vooruit dan maar. Ik studeer zelf geen Nederlands, maar vrienden van mij doen wel Nederlands aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Ik kan je alleen maar wat vertellen over het eerste jaar. In het eerste semester krijg je ongeveer 5 verschillende vakken. De nadruk ligt hier op de technische aspecten van het Nederlands, bijvoorbeeld zinsopbouw of analyseren van woorden. Ook wordt er veel aandacht besteedt aan het gebruik van het Nederlands in het dagelijks leven. Tevens volg je vakken als taalvaardigheid, waarbij je je mondelinge en schriftelijke vaardigheden ontwikkeld. En natuurlijk is er veel aandacht voor de literatuur, in het eerst jaar nog vooral literatuur uit de Middeleeuwen. Dit is alles wat ik weet, als je nog meer wilt weten pm je me maar en dan vraag ik nog wel meer informatie. Ik hoop dat je er wat mee kan ![]() |
![]() |
|
Ikzelf studeer Nederlands (leraaropleiding, maar er zijn gelukkig andere mogelijkheden ook
![]() Vakken die ik tot nu toe heb gehad zijn: * literatuurgeschiedenis * proza en poezieanalyse * leesvaardigheid * grammatica * taalwetenschap * schrijfvaardigheid * jeugdliteratuur En er komen er nog veel meer. Maar tot nu toe is die studie hartstikke leuk, dus... Voor de rest nog wat vakken die speciaal zijn bedoeld voor het leraarsschap dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan.. ![]() Hoop dak een beetje heb geholpen. |
![]() |
|
![]() |
Een vriendinnetje van mij studeert Nederlands, maar ik kan je er eigenlijk niet zoveel over zeggen. Ik weet alleen dat ze nu (1e jaar) veel bezig is met oude werken als Beatrijs, Karel ende Elegast etc. Natuurlijk is er nog veel meer, maar dat is het enige wat ik je nu kan vertellen.
|
Ik zat zelf ook een beetje na te denken over of dat wel of niet iets voor mij is.
Volgens mn leraar (Nederlands) is het niets voor mij omdat ik te slim ben (wtf?) en voortdurend geestelijke stimulatie nodig heb bla bla en dat uiteindelijk het vak me zou gaan vervelen. Ik trek me er niets van aan, maar ik vroeg me af wat je er mee kan worden. Leraar? Boekhouder :/? wat nog meer?
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands malaika | 5 | 28-09-2005 21:36 | |
Algemene schoolzaken |
Nederlands studeren? Verwijderd | 4 | 16-03-2004 22:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Psychologie |
Kan geen week meer met m'n ouders leven, wat nu? Rabbi Daniel | 44 | 16-06-2002 15:48 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |