Oud 27-02-2004, 16:20
summer1986
summer1986 is offline
Ik ben bijna 18, woon op kamers maar moet in het weekend met uitgaan voor 3.00 thuis zijn van m'n ouders. Meestal lukt dit me niet, omdat ik meerij met oudere jongens/meisjes die pas om 3.00/4.00 bij een discotheek weggaan.

Hoe oud ben jij, en hoe zit het bij jou? En vind jij de regel die bij mij thuis geldt ok?
Advertentie
Oud 27-02-2004, 16:22
legatus
legatus is offline
Schappelijke tijd, toch?

Ik mocht op mijn 18e pas naar de echte discotheek. Zo bijzonder vond ik het eigenlijk niet eens toen ik daar heen kon.
Oud 27-02-2004, 16:24
Mindfields
Mindfields is offline
Ik logeer als ik uitga altijd bij iemand anders. En de moeder van diegene maakt het niet uit...
Oud 27-02-2004, 16:32
Verwijderd
Zo die tijden zijn echt niet normaal. Je woont op kamers man, dan ben je ook verantwoordelijk genoeg om zelf te bepalen hoe laat je thuis komt. Als je op kamers woont hebben je ouders niks meer over je te zeggen, vind ik.
EN je bent 18....dan mag je zowiezo alles zelf weten.

Naja ik bepaal altijd zelf hoe laat ik thuis kom. Niet dat ze dat ok vinden...
Oud 27-02-2004, 16:44
blackfairy
blackfairy is offline
eens met oma's verhaaltje..
Bepaal het over t algemeen ook wel zelf... tenzij ik de volgende dag iets moet doen en ze zoiets hebben van kom maar beter wat eerder thuis.. eigenlijk maakt t ze niet uit.. zolang ik maar wel zeg hoelaat ik ongeveer thuiskom..

maarre trouwesn..als je op kamers woont, hoe kunnen ze je dan een tijd opleggen.. gaan ze je om 3 uur bellen en als je nog niet thuis bent dan, dan heb je huisarrest? anyway.. wel kut voor je!..
Oud 27-02-2004, 16:55
Verwijderd
Ik heb nooit een tijd meegekregen van thuis.. als ik uitging vonden mn ouders altijd het belangrijkste dat ik niet alleen naar huis kwam, maar met de rest samen. Zo lang als de rest mocht blijven, bleef ik dan ook

Als je bijna 18 bent, vind ik eigenlijk dat je best zelf kunt bepalen hoe laat je naar huis gaat
Oud 27-02-2004, 16:56
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 27-02-2004 @ 17:20:
Ik ben bijna 18, woon op kamers maar moet in het weekend met uitgaan voor 3.00 thuis zijn van m'n ouders. Meestal lukt dit me niet, omdat ik meerij met oudere jongens/meisjes die pas om 3.00/4.00 bij een discotheek weggaan.

Hoe oud ben jij, en hoe zit het bij jou? En vind jij de regel die bij mij thuis geldt ok?
Ik ben zestien, mijn vader heeft er een hekel aan als ik later dan bijv. half twee thuis kom omdat hij wil opblijven todat ik ook echt thuis ben. Als ik later wil blijven logeer ik wel bij iemand anders.

Mjah ik ken iemand van 17 bijna 18 die dus echt helemaal niets mag. Bijna nooit uit enz. Echt erg.
Oud 27-02-2004, 18:05
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 27-02-2004 @ 17:44:

maarre trouwesn..als je op kamers woont, hoe kunnen ze je dan een tijd opleggen.. gaan ze je om 3 uur bellen en als je nog niet thuis bent dan, dan heb je huisarrest? anyway.. wel kut voor je!..
Jah, das een beetje krom. Als ik niet voor 3 uur thuis ben, houd ik me dus niet aan de regels, dus dan moet ik het helemaal maar zelf uitzoeken. (Dat betekent dus dat ik alleen in het weekend naar huis mag komen, als ik me aan de regels houd.)
Oud 27-02-2004, 18:44
Qimm
Qimm is offline
ben 20 en mag het zelf uitzoeken, ik ben pas begonnen met uitgaan toen ik 18 was, ik kan me alleen niet herinneren wat voor regels er waren, ik weet niet eens of ik voor een bepaalde tijd thuis moest zijn (mijn ouders hebben, vreemd genoeg, vertouwen in mij
Oud 27-02-2004, 18:48
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 27-02-2004 @ 19:05:
Jah, das een beetje krom. Als ik niet voor 3 uur thuis ben, houd ik me dus niet aan de regels, dus dan moet ik het helemaal maar zelf uitzoeken. (Dat betekent dus dat ik alleen in het weekend naar huis mag komen, als ik me aan de regels houd.)
ok hier snap ik echt niks van.. je houd je dan niet aan de regels..dat snap ik..dat je t dan ook zelf moet uitzoeken is een veelvoorkomend gevolg op t feit van je niet aan de regels houden...
maar dat je dan alleen in t weekend naar huis mag komen ..dat stukje snap ik niet haha explain it to me
Oud 27-02-2004, 18:54
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Damn, dat sucks ass.

Mja, kweenie ik vind 3 uur echt niet normaal, zeker als je wel zo "zelfstandig" bent om op kamers te kunnen en dan niet je eigen tijden bepalen?

Maja, ik weet t niet, ik was net 16 en toen ging ik al in Amsterdam uit(met als voorwaarde dat een neef van me meeging die toen 21 was en waar ik bleef slapen) en de keer daarna ging ik gewoon zelf en sindsdien bepaal ik zelf al de tijden.....alleen heel soms geven m'n ouders aan wat zij een goede tijd vinden(als ik niet naar Amsterdam ga en dus ook eerder dan de 1e trein naar huis kan komen) maar dan alsnog laten ze me daar vrij in...
Oud 27-02-2004, 18:55
Nuck
Nuck is offline
Alleen de allereerste keer dat ik uitging, kreeg ik een tijd mee. 2 uur, geloof ik. Toen ben ik ook keurig op tijd thuisgekomen en vervolgens nooit meer een tijd meegekregen . Ze vinden het allemaal prima.
Oud 27-02-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
blackfairy schreef op 27-02-2004 @ 19:48:
ok hier snap ik echt niks van.. je houd je dan niet aan de regels..dat snap ik..dat je t dan ook zelf moet uitzoeken is een veelvoorkomend gevolg op t feit van je niet aan de regels houden...
maar dat je dan alleen in t weekend naar huis mag komen ..dat stukje snap ik niet haha explain it to me
Volgens mij bedoelt ze dat ze door de week op kamers zit, en in het weekend naar huis gaat. Als ze in het weekend uitgaat, moet ze voor 3 uur thuis zijn. Doet ze dat niet, dan mag ze in het weekend niet meer thuis komen..
Oud 27-02-2004, 19:09
ESCO
ESCO is offline
Wel strenge ouders zeg op m'n 17 vond ik 4.00 en 5.00 normaal.
Als je 18 bent zou ik het gewoon eisen,maar zei je niet dat je op kamers zit,hoe willen ze dit eisen van je.
Oud 27-02-2004, 19:56
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Bij mij is het vanaf dat ik uit ga, toen was ik 15, dat het goed is als ik maar met een groepje naar huis fiets. Ben blij dat mn ouders geen tijd hebben dat ik binnen moet zijn. Ik vind, net als zij, dat veiligheid veel belangrijker is
Oud 27-02-2004, 20:15
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
nja, paar jaar terug was het altijd zo van niet te laat thuis he...en als ik dan om 6 uur aan kwam wandelen maakte het gewoon nix uit......opzich heb ik wel relaxe ouders....gaan zelf ook elk weekend op stap...kroeg in...maar tijden krijg ik in het weekend niet mee......

mja bijna 18 en dan al om 3 uur thuis zijn vind ik wat aan de vroege kant.....kijke als je niet op zijn minst 1,5 uur ken rekken...
Oud 27-02-2004, 20:21
Verwijderd
Ik kan me niet echt druk maken om jouw opvoedkundige problemen.
Oud 27-02-2004, 20:26
Pitpoes
Pitpoes is offline
jonge jij zal wel gewoon te dom zijn, logisch dat je voor 3 uur thuis moet zijn. Kleine kinderen moeten op tijd in bed liggen AMATEUR
Oud 27-02-2004, 20:29
Silentwolf
Silentwolf is offline
Whahahaha, precies kleine kindjes horen op tijd in bed. (jah ook ik)
Oud 27-02-2004, 20:46
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-02-2004 @ 20:01:
Volgens mij bedoelt ze dat ze door de week op kamers zit, en in het weekend naar huis gaat. Als ze in het weekend uitgaat, moet ze voor 3 uur thuis zijn. Doet ze dat niet, dan mag ze in het weekend niet meer thuis komen..
that makes sense...

jij kan dr meer van make dan mij op t moment ..

in dat geval..is t nodig om elk weekend bij je ouders te zitten dan..
Oud 28-02-2004, 14:41
vivelafete!
vivelafete! is offline
bij mij maakt het al een paar jaar niet meer uit en ik ben 18. als ik er maar voorzorg dat iemand met me meerijdt of dat ik bij iemand kan blijven pitten!
Oud 28-02-2004, 14:47
Mindfields
Mindfields is offline
Wat is er trouwens mis met 3 uur? De meeste kroegen hier sluiten om 2 uur, als ik naar huis zou moeten zou ik 3 uur prima vinden.. Halfuur na praten, 20 minuten fietsen.. klaar
Oud 28-02-2004, 16:22
rodina
rodina is offline
Nee nooit veel problemen mee gehad.
Alleen het commentaar of ik het niet enorm laat ozu maken, op zondag dan.

Ach slaap bij iemand anders of maak je niet zo druk.
Oud 28-02-2004, 18:01
Luna
Luna is offline
Ze kunnen het toch niet controleren, je woont op kamers!

Toen ik net 16 was ging ik voor het eerst echt uit, elk weekend, en toen moest ik om 2u thuis zijn.
Toen ik 17 was om3 uur, maar op een gegeven moment kwam ik gewoon steeda later thuis. NU ben ik 18 en hebben we het nooit meer over de tijd, ik ga naar huis wanneer ik geen zin meer heb. Soms zeggen ze alleen dat ik het niet telaat moet maken omdat ik een drukke week heb ofzo, maar het is aan mij of ik daar naar luister.
Oud 28-02-2004, 18:04
freakinaround
freakinaround is offline
als ik uitga, mag ik meestal zelf weten tot hoe laat ik ga. of et nou tot 2 uur is of tot 7 uur.
Oud 28-02-2004, 18:12
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
bij mij zeggen ze geen tijd moet niet te gek laat worden, wil ik zelf ook niet wat heb je aan je zondag als je om 7 uur thuiskomt?
Oud 28-02-2004, 18:35
zeehond23
zeehond23 is offline
sorry, maar als je op jezelf woont, wtf heb je dan nog met de regels van je ouders te maken? Ok, ze geven om je en willen dat je niks overkomt... Maar als ze jou niet los laten, hoe moet je dan zelfstandig worden?
Oud 28-02-2004, 19:02
wouterdvries
wouterdvries is offline
ik heb gelukkig geen tijd meer, als et maar geen 10 uur s'ochtends word
Oud 28-02-2004, 19:54
Northern Lights
Northern Lights is offline
toen ik ergens achterin de 17 was mocht ik het wel zelf weten. woon nu ook nog thuis en mag gewoon doen en laten wat ik wil. kwil wel het huis uit eigenlijk, dan wordt het pas relaxt
Oud 29-02-2004, 11:44
very drunk driver
very drunk driver is offline
er zit ook een verschil in tussen jongens en meisjes.
er zit ook verschil in of je altijd in de problemen komt of niet.

kijk als jij zo'n lief meisje bent die nooit in de problemen komt vind ik het onredelijk dat je om 3 uur thuis bent.

als je zo'n meisje bent dat altijd thuis komt met problemen zoals helemaal dronken of stoned of iets dergelijks ik noem maar iets. vind ik het redelijk dat je om 3 uur thuis moet zijn.

het ligt er gewoon helemaal aan hoe je bent kwa karakter. welke van de twee dat je bent weet ik niet.

ik heb een tweelingbroer je zou zeggen alles daaraan is hetzelfde de een krijgt een nieuwe fiets de ander krijgt dat ook. de een moet om 4 uur thuis zijn de ander ook. maar dat is zo niet. mijn broer komt altijd in de problemen en daarom moet hij altijd vroeger thuis zijn als ik. ik mag veel meer als hij ik heb de hele carnaval gelogeerd bij iemand. mijn broer zou dat nooit mogen.

en opzich vind ik dat ook heel redelijk.
Oud 29-02-2004, 13:01
Verwijderd
agossie gos
Oud 29-02-2004, 13:24
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 27-02-2004 @ 19:48:
Ow ja, ik zal het uitleggen. Ik mocht op kamers, mist ik wel in het weekend gewoon weer naar huis zou komen. (Ook voor de was natuurlijk )
Oud 29-02-2004, 13:27
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-02-2004 @ 21:21:
Ik kan me niet echt druk maken om jouw opvoedkundige problemen.
Gelukkig hoeft dat ook niet. Ik vraag om een mening, en situaties van anderen.
Oud 29-02-2004, 13:31
Verwijderd
ik ben 17 en de enige voorwaarde die er bij mij gesteld word bij het uitgaan is dat ik niet alleen naar huis kom fietsen,verder maakt ze het dan niet veel uit hoe laat ik thuiskom
(al is kwart voor negen s'ochtends toch echt te laat,kwam ik laatst achter )
Oud 29-02-2004, 14:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik mag zo lang blijven als ik wil. Heb relaxede ouders wel moet ik zeggen, maar ik ben pas vanaf 17, 18 jaar begonnen met uitgaan na een hele tijd niet echt vrienden gehad te hebben, daar waren ze dus blij mee.

Als ik naar de stad ga, ga ik meestal tot 3 uur, omdat dan de laatste nachtbus gaat. Of ik moet met de fiets gaan, dan ga ik later naar huis.
Naar discotheken is het gemiddeld 5 uur thuis.
Oud 29-02-2004, 15:24
Quantes
Quantes is offline
normaal moet ik om 4.00 thuis zijn, met de carnaval later. dat vind ik best wel ok, heb goede ouders.
Oud 29-02-2004, 17:06
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 29-02-2004 @ 14:24:
Ow ja, ik zal het uitleggen. Ik mocht op kamers, mist ik wel in het weekend gewoon weer naar huis zou komen. (Ook voor de was natuurlijk )
Nee ok dan is t plaatje duidelijk ..

ik snap eigenlijk niet dat sommige mensen wel zelf moge kieze hoelaat ze thuis mogen komen, zolang t maar geen 10 uur s ochtends is.. wat is t probleem daaraan..
je slaapt wat later ok, maar ik snap niet dat daar dan weer ineens moeilijk over gedaan moet worden.

verder is de regel meerijden met iemand ook een beetje aan het verwateren hier..
Oud 01-03-2004, 13:27
Verwijderd
Op een gegeven moment, toen ik bijna 18 was maakt vertrouwden mijn ouders er gewoon op dat ik zelf wel wist wat goed voor me was. Gewoon van de ene dag op de andere kreeg ik geen tijd meer mee. Zolang ik maar met meerdere mensen naar huis terugfietste, of een taxi nam, of bij iemand bleef slapen wast allemaal wel prima. Vind het wel prima... Maar het hangt er ook vanaf waar je woont denk ik. Als de kroegen om 2 uur sluiten dan ist niet zo'n probleem lijkt me, als je tot diep in de ochtend kunt uitgaan (zoals bijvoorbeeld in Groningen hier) is het vervelender...
Oud 02-03-2004, 16:21
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 29-02-2004 @ 14:24:
je MOGT op kamers? mits je thuiskwam...why? Doe je de afwas ofsow?
Oud 02-03-2004, 16:33
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
betaal je de kamer zelf of dokken je ouders dat??
is het het laatste dan kan ik er nog wat van begrijpen....
is het het eerste.......dan is't gewoon total bullshit van je ouders...
Oud 02-03-2004, 16:53
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 27-02-2004 @ 17:20:

Zitten je ouders je dan tot 's nachts op te wachten?

Feitelijk maakt het denk ik geen verschil of je moe, brak en versleten om 03:00 uur, of om 05:00 thuiskomt. Toch?
Oud 02-03-2004, 16:59
Fog
Fog is offline
mag het sinds mn 16e zelf weten als ik het maar even laat weten als ik thuis ben of ergens blijf slapen. mn ouders zijn er nogal vrij in.
Oud 02-03-2004, 17:07
mobie
mobie is offline
mja, toen ik 18 was, hmmm
denk niet dat ik toen nog echt een uur had ofzo....

maar als ik men broertjes nu zie, dat mocht ik toen allemaal niet --> niet dat ik dat erg vind hoor
Oud 03-03-2004, 12:23
attrib
attrib is offline
beetje kinderachtig van je ouders.
je woont al op kamers. dus what's the prob?
dat ze het nog eng vinden ofzo?

nouja, zouden mijn ouders niet moeten flikken zulke regeltjes voor te schotelen.
Oud 03-03-2004, 14:58
Verwijderd
kben zaterdag naar discotheek geweest, bus ging om 3.15 trug was om 4.00 thuis. mja dat is ook niet echt normaal hier ofzo
Oud 03-03-2004, 15:47
Tweeker
Tweeker is offline
Het maakt ze niet veel uit als ik met iemand meefiets. Maar later dan drie uur vinden ze niet echt leuk.
Oud 03-03-2004, 16:18
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik moet ook meestal rond 3 uur thuis zijn en heb hier vrede mee. Soms zijn er uitzonderingen en dan maakt het mn ouders ook niet zoveel uit. Zoals met de carnaval
Oud 04-03-2004, 10:26
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 02-03-2004 @ 17:59:
mag het sinds mn 16e zelf weten als ik het maar even laat weten als ik thuis ben of ergens blijf slapen. mn ouders zijn er nogal vrij in.
Oud 04-03-2004, 11:47
YumemI
YumemI is offline
ik ga zelf al uit sinds mijn 14..
alleen ik begon met 1 keer in de maand tot 2 uur.
toen ik net 15 was had ik het daar wel gezien en heb ik met mijn moeder afgesproken dat ik overal naar toe mocht .. alleen ze kwam me wel halen.. dat betekende dat ik moest bellen als ze me moes komen halen.
nu ga ik al een tijdje met vrienden met de trein,auto enz. maar blijft de regel dat ze weet waar ik heen ga en met wie. en dat ik desnoods d'r ffies wakker maak als ik thuis ben..
Oud 05-03-2004, 07:17
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
blackfairy schreef op 29-02-2004 @ 18:06:
Nee ok dan is t plaatje duidelijk ..

ik snap eigenlijk niet dat sommige mensen wel zelf moge kieze hoelaat ze thuis mogen komen, zolang t maar geen 10 uur s ochtends is.. wat is t probleem daaraan..
je slaapt wat later ok, maar ik snap niet dat daar dan weer ineens moeilijk over gedaan moet worden.

verder is de regel meerijden met iemand ook een beetje aan het verwateren hier..
Ja maar zwartfeetje, jij woont in "de grote stad"

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten