Oud 04-03-2004, 19:13
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik krijg voor m'n verjaardag een mp3-speler of iets vergelijkbaars die ik zelf mag uitzoeken. Budget is rond de 100 euro, waar ik zelf nog een 50 euro aan kan bijdragen. Nee, 'k ben niet zo rijk. Alleen nu vroeg mijn broer zich af of ik niet beter een MD-speler kan nemen. Maar ik heb daar nagenoeg geen verstand van; ik weet hoe ze eruit zien, maar daarmee houdt het wel zo'n beetje op.

Owja, omdat het budget niet zo daverend groot is, is 't denk ik 't handigste dat ik als ik voor een mp3-speler zou kiezen een mp3-cd-speler zou nemen, aangezien je voor die prijs alleen maar mp3-spelers met ongeveer 128 Mb ruimte kan krijgen. En dan heb ik liever data-cd's met zo'n vijf keer meer ruimte.

Dus, zou iemand me de voor- en nadelen kunnen vertellen van MD's tov mp3-spelers en omgekeerd? (En graag een beetje de werking van minidiscs in 't algemeen... )
Oud 04-03-2004, 19:18
Bruut
Bruut is offline
toevallig gister een mp3 speler gekocht.. 20gb ruimte dit is zooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan die kut MD speler die ik ook heb
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:33
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Bruut schreef op 04-03-2004 @ 20:18:
toevallig gister een mp3 speler gekocht.. 20gb ruimte dit is zooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan die kut MD speler die ik ook heb
En zo'n ding valt dus ruim buiten mijn budget.
Oud 04-03-2004, 19:52
AlienX_NL_
AlienX_NL_ is offline
kheb zelf een sony md 505 wat me erg goed bevalt. ik raad je aan om een sony net md 510 te kopen €150. je krijgt hierbij een kabel die je aan je usb kan koppelen en muziek overmaken (32x zo snel als de oudere minidiscs) dus in een paar minuten heb je een heel album op gezet..je kan ongeveer 74 liedjes op 1 minidiskje zetten (zo'n klein schijf) en kwaliteit is beter als mp3.
ik raad je echt aan om een minidisc te kopen omdat je dan gewoon goedkope schijfjes kan kopen en daarop andere muziek zetten (of op huidige schijf alles verwijderen ..)
ga dus nu naar de v&d en haal uhm voor 149€!
greetz

ps: nee kwerk nie bij de v&d
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:27
Verwijderd
Het grote voordeel van MD's boven mp3-discmans ofzo, is dat het veel makkelijker is om dingen op een MD te zetten. Kabeltje erin en overpompen maar. Ik heb zelf nog een (kapotte) oude MD, maar dat was echt wel relaxed. Kabeltje in m'n radio, andere eind in m'n MD, opnemen en klaar was Ik. Met een cd'tje is het zo'n gehannes. Pas opzich wel heel veel op, maar als je ff 1 nummertje wilt hebben ofzo, gaat dat niet lukken...

Nadeel van mp3-spelers is over het algemeen het kleine geheugen (tenzij er 2 gig inzit ). 128 MB is ongeveer 30 nummers, en dat is toch wel weinig...

Anyway, succes met de aanschaf
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 21:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik heb een mp3 speler van 128 mb
ja, das niet zoveel nee, er staan nu 39 nummers op
Maar dat ding is superklein en superlicht, er gaat maar 1 aaa (dat heet toch zo?) batterij in
Oud 12-03-2004, 22:03
]{ing
]{ing is offline
128 mb is voldoende voor dagelijks gebruik. het geluid van een degelijk mp3 spelertje is beter dan dat van bijvoorbeeld een sony minidisc speler. bovendien is een mp3 speler écht solid state, en gaat het overladen van nummer een stuk sneller (met behulp van pc zo'n 8 mbps over usb of een analoge bron; direct encoding functie tot 320kbps mp3). het formaat en gewicht zijn natuurlijk ideaal, er zijn modellen van 1024mb in een behuizing van 30 gram. (met batterij ca 50) De speelduur is 24 uur, daar kan geen minidisc of jukebox aan tippen

Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 23:40
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Formaat
ik denk dat men formaat van md en mp3 nauwlijks tegen elkaar op kan wegen, md zijn misschien tot wel een derde kleiner, maar md is al klein, en die passen ook al in je broekzak

Kwaliteit
Ik weet niet wat de mees(consumentengids van vorig jaar ergens)ten denken, maar MD heeft over het algemeen beste kwaliteit, bij MD kun je zelf ook kiezen welk niveau kwaliteit je wilt! Stereo is best, 30 nummers, dan nog LP2 en LP$ die zelf tot 320 minuten gaan! Ja merkt dan echt niks van kwaliteits verlies, tenzij je turbo man ben o.i.d.

Schijfjes
Groot voordeel bij MD= schijfjes! relatief goedkoop, super klein, dus je neemt erzo een pakketje van 5 mee, en jelkan switshen, bij MP3 heb je een PC nodig voor nieuwe nummers, bij MD doe je er gewoon een nieuw MDtje in, vooral handig als je opo vakantie geen beschikking over pc hebt.

Kosten
MD is vaker duurder, MP3 is vaker wel sterkere behuizing tegen vallen enz, en geen losse onderdelen, maar bij nieuwe MD heb je ook jog en schok proof enz

ik ben MD man,

vul maar aan:
Oud 12-03-2004, 23:57
Rhinus
Rhinus is offline
Voor 150 Oiro kun je een MP3 spelertje kopen van 256 MB. Heb ik ook gedaan deze week (had eerst 1 van 64 MB die niet via USB ging (oud ding) en dat was een beetje erg traag ).

Licht, klein en kan niet snel kapot. Muziek overzetten gaat snel. Kan lang doen op 1 AAA. (Gewoon oplader kopen met 2/4 baterijtjes.)

En 't is ook fijn omdat je er ook hele andere bestanden op kan zetten. Documentjes die te groot zijn voor diskette. Ik ben er erg tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 00:21
Flshman
Flshman is offline
Het heeft ook best wel te maken met hoe je je muziek hebt.

Ik zelf heb eigenlijk al mijn muziek op mijn computer, in de vorm van een berg mp3'tjes. Dit gaat goed in combinatie met mijn (3 jaar oude) mp3-speler. Ik heb 64Mb flashgeheugen en 2 losse smartmedia-thingy's van elk 64Mb.
Dit werkt voor mij goed, vaak past er wel een hele Cd op 1X 64 Mb.

Voordelen:
- Klein, past makkelijk in mijn binnenzak
- Ik zet mijn muziek van de computer er zo op, zonder gezeur
- Hij gaat lang mee, 3 1/2 jaar trouwe dienst, hij heeft zelfs een rit in de wasmachine overleefd (mijn telefoon niet, kun je nagaan )

Nadelen:
- Die 'leuke' mp3-spelertjes die nu de markt overspoelen zijn best wel crappy. Mijn moeder heeft er 1 bij conrad gekocht; we hebben hem al 2 keer terug kunnen sturen. Gammel ding
- Die van mij heeft soms wat moeite met een bepaalde codec. Hij hakkelt een beetje in het rond, zonder iets dat op muziek lijkt te produceren. Ik recode de nummers dan gewoon, dan lukt het weer. Makkelijk is het alleen niet.

Als je alleen maar mp3'tjes hebt is een mp3-player wel makkelijk. Als je veel cd's hebt is een minidiskplayer in mijn ogen weer wat makkelijker, omdat je dan de Cd niet hoeft te rippen. De huidige snelheid van de minidiskplayers is in mijn ogen nu wel aardig snel.

Dus, eh, zie maar wat je doet Misschien heb je er wat aan
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 10:38
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-03-2004 @ 23:03:
het geluid van een degelijk mp3 spelertje is beter dan dat van bijvoorbeeld een sony minidisc speler.
Dat is echt de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Klinkklare onzin, behoeft verder geen argumentatie.

Als je een erg klein eenvoudig apparaat wilt, koop een mp3-speler. Als je meer mogelijkheden wilt, betere geluidskwaliteit en meer opslagruimte, koop een MD-speler, zo eenvoudig is het.
Ik zou voor een MD-speler gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 12:33
matrix21
matrix21 is offline
Ik heb ze allebei (md en mp3)
Gebruik op het moment meer m'n mp3 speler, ik vind het alleen zwaar irritant dat ik een computer nodig heb wil ik eens wat andere muziek luisteren.
Ik heb iets van 30 md's waar al muziek opstaat dus wil ik eens wat anders dan pak ik gewoon mijn md speler, ook op vakantie is dat beter.
Andere optie is natuurlijk zo'n mp3 speler met hd erin maar dat is wel erg duur en persoonlijk vind ik het dan geen voordeel meer hebben boven md. Die mp3 spelers met hd zijn dan net zo groot als een mdspeler.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 13:34
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Barbapappa schreef op 13-03-2004 @ 11:38:
Dat is echt de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Klinkklare onzin, behoeft verder geen argumentatie.

Als je een erg klein eenvoudig apparaat wilt, koop een mp3-speler. Als je meer mogelijkheden wilt, betere geluidskwaliteit en meer opslagruimte, koop een MD-speler, zo eenvoudig is het.
Ik zou voor een MD-speler gaan.
Welke mogelijkheden heeft een md speler dan die een mp3 speler niet heeft? Meer opslagruimte? Nee..
Een goede mp3 speler klinkt beter dan md. Ik heb een Sony en Aiwa mindisc recorder vergeleken met twee Iriver spelers. Het zal niet zozeer het formaat zijn maar ook de kwaliteit en vermogen van de uitgang.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 13:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 13-03-2004 @ 13:33:
Ik heb ze allebei (md en mp3)
Gebruik op het moment meer m'n mp3 speler, ik vind het alleen zwaar irritant dat ik een computer nodig heb wil ik eens wat andere muziek luisteren.
Ik heb iets van 30 md's waar al muziek opstaat dus wil ik eens wat anders dan pak ik gewoon mijn md speler, ook op vakantie is dat beter.
Andere optie is natuurlijk zo'n mp3 speler met hd erin maar dat is wel erg duur en persoonlijk vind ik het dan geen voordeel meer hebben boven md. Die mp3 spelers met hd zijn dan net zo groot als een mdspeler.
Met een mp3 speler met direct encoding kun je precies op dezelfde manier opnemen als met een md recorder (direct van de bron zonder pc)

30 md's nemen wel even wat meer ruimte en gewicht in dan bijv een 2GB mp3 speler (die redelijk betaalbaar zijn, bijv de Iriver igp)

Het grote voordeel van zo'n harddisk speler (die overigens tot zo'n 80GB gaan) lijkt me duidelijk; tot 1500 cd's op dezelfde kwaliteit als minidisc in een apparaat. Minidiscs zijn handig vanwege de fysieke vorm van de schijfjes, klein en minder kwetsbaar dan cd's. Het is dan ook wel wat makkelijker om ze uit te wisselen mocht je geen computer in de buurt hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:47
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 13-03-2004 @ 14:40:
Met een mp3 speler met direct encoding kun je precies op dezelfde manier opnemen als met een md recorder (direct van de bron zonder pc)

30 md's nemen wel even wat meer ruimte en gewicht in dan bijv een 2GB mp3 speler (die redelijk betaalbaar zijn, bijv de Iriver igp)

Het grote voordeel van zo'n harddisk speler (die overigens tot zo'n 80GB gaan) lijkt me duidelijk; tot 1500 cd's op dezelfde kwaliteit als minidisc in een apparaat. Minidiscs zijn handig vanwege de fysieke vorm van de schijfjes, klein en minder kwetsbaar dan cd's. Het is dan ook wel wat makkelijker om ze uit te wisselen mocht je geen computer in de buurt hebben.
Ik bedoelde niet het opnemen maar meer het snel ff wisselen van muziek. Ik heb een 128 mb mp3 speler en daar kan dan 1 cd op. Ben ik die zat moet ik eerst via mijn computer er wat anders op gooien (of met zo'n direct encoding mp3 speler, eerst wat nieuws opnemen). Bij een md-speler gooi je er een ander schijfje in.

Zo'n mp3speler met hd is natuurlijk een goede optie, maar het lijkt me zo kwetsbaar. Kan jij er wat over vertellen hoe het zit met stoten e.d? Ook ben ik benieuwd hoe lang een batterij meegaat, anders zit je daar met 80 gieg mp3's en kan je het niet luisteren
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 15:16
]{ing
]{ing is offline
Ik kan geen uitspraak doen over de betrouwbaarheid vd harddisks aangezien ik daar geen ervaring mee heb. De interne buffergeheugens van die harddisk spelers zijn wel vaak zo groot dat er meerdere nummers in staan waardoor de harddisk niet constant bezig is. Specs iriver ihp 140;
40GB harddisk. MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis, USB 2.0, 12MB DRAM anti shock buffer, 2x 20mW, 1300mAh Lithium-ion batterij tot 16 uur, afmetingen 60mm x 22mm x 105mm, 172 Gram incl. batterij, Signal to Noise ratio > 90DB

12MB zijn zeker 2 a 3 nummers, daarnaast haalt deze speler 16 uur op een lading. de ipod haalt volgens mij maar de helft daarvan.

Hoezo 1 cd per 128mb? Ik krijg met gemak twee a drie albums op 128mb

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:38
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
]{ing schreef op 13-03-2004 @ 14:34:
Welke mogelijkheden heeft een md speler dan die een mp3 speler niet heeft? Meer opslagruimte? Nee..
Een goede mp3 speler klinkt beter dan md. Ik heb een Sony en Aiwa mindisc recorder vergeleken met twee Iriver spelers. Het zal niet zozeer het formaat zijn maar ook de kwaliteit en vermogen van de uitgang.
Meer opslagruimte dmv meerdere schijfjes eenvoudig meenmen. En mogelijkheden: muziek editten zonder computer, opnemen rechtstreeks vanuit de cdspeler etc.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 23:22
Tóney
Tóney is offline
Ik zou eens kijken naar een MSI Megastick 256 MB.
Superklein en licht, met verlicht display, te gebruiken als USB flashdrive, MP3 speler, FM radio en dictafoon.
En van goede kwaliteit.
Meer info:
http://www.msi.com.tw/program/produc...il.php?UID=543

Rond de 130 euro
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten