Ik heb een vraagje mbt. de vrijwillige schoolbijdrage. Hier op mijn school is het zo dat ze een schoolbijdrage vragen om de bekende zaken te bekostigen. In ruil voor deze bijdrage krijg je "korting" op zaken als printkosten en kantinekosten (zelfs op de cola-automaat). Dit alles wordt geregeld via een chip op je schoolpas. Dus eigenlijk heb je 2 tarieven: het kortingstafief en het normaaltarief.
Nu is het zo dat de prijzen in de kantine gericht zijn op het kortingstarief. Zo staat op de cola-automaat 0.80 euro. Dit is dus het kortingstarief. Het normaaltarief is 0.96 en dat staat er niet op. Ik krijg dus het idee dat hier eigenlijk niet sprake is van korting die je krijgt op bepaalde kosten die je maakt binnen de school als je je bijdrage hebt betaald. Het lijkt mij eerder dat ze een toelage berekenen als je het niet betaald hebt.
Mijn vraag is dus de volgende: Mag een school je een toelage berekenen op de kosten die je maakt (zoals printkosten, readerkosten, kantinekosten, etc) als je je vrijwillige schoolbijdrage niet hebt betaald? Ik vind dat dit namelijk een erg krom systeem is.
PS.
Nog even wat in de brief stond die met de acceptgiro vergezeld ging:
De kosten van verzekeringen, excursies/beursbezoeken, festiviteiten, extra sportactiviteiten en extra investeringen in computers worden betaald uit de schoolbijdrage, omdat deze niet worden vergoed door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 08:24.
|