Oud 24-03-2004, 18:04
Co
Co is offline
Ik heb een medicijn voorgeschreven gekregen; carbalsalaatcalcium.

Dit moet ik om de 4 uur innemen.

Op de verpakking staat dat ik het niet icm alcohol mag gebruiken. Weet iemand hoeveel tijd hiertussen moet zitten? Want ik ben eigenlijk niet van plan om nuchter te blijven as weekend

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:25
MieX
MieX is offline
Citaat:
4. Als ik dit middel gebruik, mag ik dan...

alcohol drinken?
Alcohol irriteert de maag, net als carbasalaatcalcium. U kunt daardoor eerder last krijgen van uw maag. Probeer het drinken van alcohol eerst met mate uit. U kunt dan zelf inschatten of u hier veel last van krijgt. In het algemeen is enkele keren per week een glas wijn geen probleem.
Ik weet t ook niet precies, maar ik hoop dat je hier wel iets aan hebt
Oud 24-03-2004, 18:47
Somebody Special
Somebody Special is offline
Je kan best een paar (2-3) drankjes drinken af en toe, als je het maar niet te gek maakt.

Mijn vriend slikt een aantal medicijnen waarbij je niet mag drinken, hij drinkt met kerst 2 glaasjes wijn en met oud & nieuw 2 glaasjes champagne, nergens last van.
Oud 24-03-2004, 18:48
Verwijderd
Het ligt heel erg aan de persoon hoe je reageert op de combinatie. Over het algemeen hoeven kleine hoeveelheden alcohol geen probleem te zijn, zolang je je maar niet klem zuipt. Probeer het eerst met mate, en kijk hoe je reageert.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:44
Co
Co is offline
Maar stel dat ik vrijdag de hele dag geen medicijn neem, kan ik dan gewoon flink doordrinken?

Of is dit dan weer schadelijk?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 11:28
MieX
MieX is offline
Citaat:
Co schreef op 24-03-2004 @ 23:44:
Maar stel dat ik vrijdag de hele dag geen medicijn neem, kan ik dan gewoon flink doordrinken?

Of is dit dan weer schadelijk?
Als jij donderdagavond voor de laatste keer innemt en dan vrijdag de hele dag niet is de kans groot dat het medicijn helemaal uit je lichaam is verdwenen (de eliminatiehalfwaardetijd is 0.5 tot 2 uur, meestal wordt er van uit gegaan dat na 4-5 keer die halfwaardetijd alles uit je lichaam is verdwenen), maar het lijkt me slimmer om die medicijnen wel te gebruiken en de alcohol zoveel mogelijk te laten staan, maar ik weet ook niet waar je die medicijnen voor hebt dus ik kan ook niet zeggen of het echt nodig is om die medicijnen elke dag te nemen
Oud 25-03-2004, 15:38
Co
Co is offline
Citaat:
MieX schreef op 25-03-2004 @ 12:28:
Als jij donderdagavond voor de laatste keer innemt en dan vrijdag de hele dag niet is de kans groot dat het medicijn helemaal uit je lichaam is verdwenen (de eliminatiehalfwaardetijd is 0.5 tot 2 uur, meestal wordt er van uit gegaan dat na 4-5 keer die halfwaardetijd alles uit je lichaam is verdwenen), maar het lijkt me slimmer om die medicijnen wel te gebruiken en de alcohol zoveel mogelijk te laten staan, maar ik weet ook niet waar je die medicijnen voor hebt dus ik kan ook niet zeggen of het echt nodig is om die medicijnen elke dag te nemen
Tis voor een ontsteking in mijn keel. Ben er vorige week vrijdag mee begonnen, en heb vorig weekend bijna niks gedronken. Maar mijn keeltje voelt weer perfect en er is niets meer aan te zien. M'n huisarts zei wel dat ik de kuur af moet maken. Maar ik denk dat ik vanavond mijn laatste zakje neem (het is een zakje wit poeder wat ik op moet lossen in een half glaasje water) Dan zit er meer dan 30 uur tussen....

Bedankt voor je reactie iig!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:20
MieX
MieX is offline
Citaat:
Co schreef op 25-03-2004 @ 16:38:
Tis voor een ontsteking in mijn keel. Ben er vorige week vrijdag mee begonnen, en heb vorig weekend bijna niks gedronken. Maar mijn keeltje voelt weer perfect en er is niets meer aan te zien. M'n huisarts zei wel dat ik de kuur af moet maken. Maar ik denk dat ik vanavond mijn laatste zakje neem (het is een zakje wit poeder wat ik op moet lossen in een half glaasje water) Dan zit er meer dan 30 uur tussen....

Bedankt voor je reactie iig!
Als het voor een ontsteking is kun je inderdaad het beste wel je kuur afmaken, het kan zijn dat er nog bactieriën in je lichaam aanwezig zijn maar dat je nergens last van hebt, als je dan stopt met je kuur kan je keelontsteking terugkomen, dat je t wel even weet

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten