Oud 20-03-2004, 21:23
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Mijn huidige studie (lucht en ruimtevaarttechnologie in delft) gaat me eigenlijk best wel makkelijk af, daarom zit ik er over te denken er een tweede studie bij te gaan doen. Iets wat meer in de alfa/gamma hoek, zoals rechten, economie of bedrijfskunde.

Nu ben ik op zoek naar een studie waar ik nauwelijks vakken/projecten heb waar ik verplicht aanwezig moet zijn. Ik kan prima zelf studeren, maar als ik steeds naar een andere stad moet reizen wordt het me wel erg druk. Eigenlijk wil ik alleen maar voor de tentamens daar naartoe gaan.

Wie weet dus een studie in de genoemde richting in Leiden of Rotterdam, waarbij je maar weinig dingen hebt waar je ook naartoe moet?
Oud 20-03-2004, 21:50
NN
NN is offline
Rechten wordt tegenwoordig ook al schoolser met steeds meer verplichte dingen.

Sowieso is Leiden heel erg schools met het bindend studieadvies.
Oud 21-03-2004, 00:56
PV
PV is offline
wil je alleen een 2e studie erbij, omdat 1 studie je makkelijk af gaat? als dat de enige reden is (en dus niet omdat je echt een bepaalde studie erbij WILT) zou ik 't niet eens overwegen.. de kans dat je het uiteindelijk niet interessant/leuk genoeg vindt lijkt me nogal groot.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 09:41
Poesket
Poesket is offline

Gaat lucht en ruimtevaart tecniek je gemakkelijk af??

Ik ken iemand die dat doet en die gaat het echt alles behalve makkelijk af. En volgens hem ook heel veel meer mensen die net als hem 1e jaars zijn.
En hij is dan al 21
Nouja netjes, maar ik zou nog even afwachten tot dat je weet wat er komen gaat...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:46
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Eerised schreef op 21-03-2004 @ 10:41:
Ik ken iemand die dat doet en die gaat het echt alles behalve makkelijk af. En volgens hem ook heel veel meer mensen die net als hem 1e jaars zijn.
En hij is dan al 21

en die drie studies die je noemt zijn vaak inderdaad halve LOIcursussen maar denk dat dat per universiteit meer verschilt dan per studie.

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 12:35
Poesket
Poesket is offline
hij doet m dan wel in het engels... Weet niet of jij de nederlandse of engelse doet?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 12:48
Qamra
Qamra is offline
*edit*dom gemekker*edit*

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:28
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-03-2004 @ 13:48:
Delft is nederlands (iig niet overwegend engels).

Offtopic: ik wist trouwens niet dat er ook ruimtevaart bij zat, dacht dat het alleen luchtvaarttechnologie was. Nou ja.. Ken je nagaan hoeveel ik van mijn eigen school weet
je weet dan inderdad niet veel want je kan bij lucht en ruimtevaart techniek kiezen tussen nederlandse en de engelse.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 17:20
MickeyV
MickeyV is offline
Puik dat lucht en ruimtevaart je gemakkelijk af gaat. Ook ik hoor wel andere berichten.

Uit de mogelijke tweede studies die je zelf noemt zou ik, uiteraard, kiezen voor Rechten. De mogelijkheid van zelfstandige studie, zonder overige verplichtingen, is echter, wegens de intrede van het eclatante BaMa-systeem, hoogst illusoir geworden.

Ongeacht de keuze, moet onderstreept worden, zoals ook door PV gedaan, dat enige motivatie wel vereist is. Mij is bekend dat, met name onder de beta-studenten, die doorgaans menen dat slechts hún vakgebied de naam van universitaire studie waardig is, nog wel eens erg gemakkelijk gedacht wordt over de alfa- en gammastudies.
Oud 21-03-2004, 17:30
beuk
beuk is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-03-2004 @ 13:48:
Delft is nederlands (iig niet overwegend engels).
ehh...

De colleges van de bachelor zijn doorgaans nog in het Nederlands, mijn studiemateriaal is voor pakweg 90% engels. Tentamens krijg ik ook zo nu en dan in het Engels.
Alle Delftse masters zijn voor zover ik weet volledig in het Engels (hoorcolleges incluis, hoewel niet alle docenten vloeiend Engels spreken ), vanwege de alom geprezen BaMa structuur.

Ontopic: ik speel wel eens met de gedachte om Filosofie erbij te doen. Zijn er hier mensen die een indicatie kunnen geven van de tijd die ze er aan kwijt zijn? Net als de topicstarter heb ik weinig zin om de spoorstudent uit te gaan hangen, dus de mogelijkheid tot overwegend zelf studeren vind ik ook wel een vereiste.
Oud 21-03-2004, 17:31
MickeyV
MickeyV is offline
Me dunkt, beuk, dat, ook bij Filosofie, de BaMa-structuur zelfstandig studeren in hoge mate frustreert. Sowieso lijkt de huidige regering weinig gecharmeerd te zijn van studenten die twee studies willen studeren, gelet op, naar ik begrijp, het volle pond dat een student voor de tweede studie betalen zal moeten.
Oud 21-03-2004, 17:36
beuk
beuk is offline
Hm. als ik dubbel collegegelad moet gaan betalen is het sowieso geen optie eigenlijk. Hoe zeker zijn die plannen?
Oud 21-03-2004, 17:38
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
beuk schreef op 21-03-2004 @ 18:30:
ehh...

De colleges van de bachelor zijn doorgaans nog in het Nederlands, mijn studiemateriaal is voor pakweg 90% engels. Tentamens krijg ik ook zo nu en dan in het Engels.
Alle Delftse masters zijn voor zover ik weet volledig in het Engels (hoorcolleges incluis, hoewel niet alle docenten vloeiend Engels spreken ), vanwege de alom geprezen BaMa structuur.
Weetje, het schiet me ineens te binnen dattie het misschien wel eens over de TU kan hebben. Dat verklaard ook de ruimtevaart erbij

God, ik schaam me echt dóód hier

*trekt zich terug uit dit topic*
Oud 21-03-2004, 18:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-03-2004 @ 18:38:
Weetje, het schiet me ineens te binnen dattie het misschien wel eens over de TU kan hebben. Dat verklaard ook de ruimtevaart erbij

God, ik schaam me echt dóód hier

*trekt zich terug uit dit topic*
Wat dacht jij dan
Oud 21-03-2004, 18:09
beuk
beuk is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-03-2004 @ 19:02:
Wat dacht jij dan
Zelden zo'n goede visuele representatie gezien van "van een mug een olifant maken"
Oud 21-03-2004, 20:43
Verwijderd
Ontopic

Je zou de open universiteit kunnen overwegen, ik dacht dat die hetzelfde principe hanteerden wat jij net noemde. Zelfstudie, e.d.

http://www.openuniversiteit.nl/
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 09:56
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Natuurlijk ben ik ook geinteresseerd in die vakken, anders had ik wel wat leukers bedacht om te gaan doen in mijn vrije tijd Zal wel eens gaan informeren bij wat universiteiten hoe de mogelijkheden zijn voor zelfstudie. Bedankt voor alle reacties.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten