Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat is inderdaad stom. Maar dat kan wel iets te maken hebben met de financiën van die gemeenten. Verder bestaat er absoluut geen plicht voor gemeenten in Nederland om alle burgers gelijk te behandelen. Iemand in Amsterdam kan best beter behandeld worden dan in Den Haag.
Ik vind zoals ik zei de hele boel onzin. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, goed. In het algemeen worden Amsterdammers al beter behandeld als Hagenezen ![]() ![]() Maar het komt nogal onrechtvaardig over. Ook al wilt A'dam misschien liever dat potje behouden voor waar t in eerste instantie voor bedoeld was.
|
Verwijderd
|
Ik vind dat niet onrechtvaardig omdat er op geen enkele manier een verband tussen die gemeenten zit. Een ongelijke behandeling zonder grond kan onrechtvaardig zijn, maar niet als er geen enkel verband tussen zit. Als ik een patatje koop omdat ik mijn zakgeld net heb gekregen maar mijn broertje nog niet, is dat dan onrechtvaardig?
|
![]() |
||
Citaat:
(Iedereen heeft wel eens extra kosten. Vaak als gevolg van een bijzondere situatie. Als u bijzondere en noodzakelijke kosten moet maken, dan wordt niet altijd van u verwacht dat u die kosten helemaal zelf betaalt. Soms kunt u die kosten niet zelf betalen, omdat uw inkomsten laag zijn. Dan kan bijzondere bijstand uitkomst bieden. Iedereen met een inkomen rond het minimum kan bijzondere bijstand aanvragen. Bijvoorbeeld voor de kosten van een noodzakelijke verhuizing. Bijzondere bijstand is ook mogelijk voor kosten die u maakt om te kunnen werken, bijvoorbeeld voor een opleiding en/of kinderopvang. Soms kan bijzondere bijstand ook worden verstrekt voor de aanschaf of vervanging van duurzame gebruiksgoederen zoals een koelkast of wasmachine. Bijzondere bijstand voor duurzame gebruiksgoederen wordt meestal verstrekt in de vorm van een geldlening die moet worden terugbetaald. Wanneer u niet in aanmerking komt voor een lening bij de Stadsbank Haarlem is het mogelijk een aanvraag in te dienen. )
Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 16:41. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Of t onrechtvaardig is, is een tweede. Er is wel sprake van willekeur en dat is minder.
||
Citaat:
![]() (of m.a.w. de centrale overheid zou hier OF een stokje voor moeten steken en zeggen dat dat potje daar echt niet voor bedoeld is (hoewel t ook alleen maar bij zeggen kan blijven, volgens mij) of de centrale overheid moet t maar toestaan en de schouders ophalen bij mogelijk willekeurige situaties).
||
Citaat:
*geen zin om uit te wijden*
|||
Citaat:
Citaat:
|
Dat Marokannen die hier wonen de mensen daar willen helpen, ok, dat is ieders recht. Maar waarom moet de Nederlandse staat dat dan betalen? Dit soort mensen kost de Nederlandse staat al genoeg geld (sorry als t discriminerend overkomt), moet dit er dan ook nog bij? Ook al kost het niet veel, het is wel weer geld dat niet aan de mensen wordt besteed die hiervoor hard gewerkt hebben. Laat ze dit geld dan in de zorg steken, die hebben dat geld stukken harder nodig dacht ik zo.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Joostje schreef al: Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Weet niet in hoeverre daarvan sprake is in dit geval, though
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(tenzij je t over stromfronters hebt enzo)
|
ik vind het echt belachelijk
en dat meen ik serieus toen mn oom in italie op sterfen lag en wij het geld er niet voor hadden om hem te zien hebben wij toch ook niks gehad en moest me oma toch ook meer als 1000 euro betalen en heeft toen ook niks vergoed gekregen en nu die ...... marokanen die mogen ineens gratis naar maroko mensen geef ze maar een enkeltje veel verstandiger het is tenslotte wel ons geld die daar aan besteed word gelukkig doet gemeente utrecht daar niet aan mee |
![]() |
||
Citaat:
Maar dan nog is het grote onzin.
||
Citaat:
Ik vraag me af of het ook zo'n probleem zou zijn geweest wanneer het niet om marokkanan zou gaan. Ze kunnen het geld beter besteden aan hulpgoederen, onderdak, medicijnen of kleren ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Foute zaak.
Sommige Marokannen krijgen wel een ticket, anderen niet. Waarom dat in hemelsnaam? Bij de dijkdoorbraak in Wilnis konden mensen niet of nauwelijks op een schadevergoeding rekenen. Een ramp die zich duizenden kilometers verderop afspeelt is kennelijk van groter belang? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|