Oud 25-03-2004, 19:15
nienna elensar
nienna elensar is offline
ej mensen,
ik heb ff een vraag. Ik zit nu in 5VWO met C&M en als bijvakken bio1,2 en ak. Nou heb ik bio 1 afgesloten (met ongeveer een 8) maar ik hbe dus nog 1,5 jaar bio 2. En dat is dus een beetje mijn probleem, want 'k vind 't echt niet leuk meer. Het is met echt te scheikundig en 't boeit me gewoon niet. Ik wil het dus laten vallen, maar iedereen in mijn omgeving vind dat niet zo'n slim plan. Ik wil namelijk graag iets in de gezondheidszorg doen en dan is bio wel handig. Maar als ik iets als geneeskunde wil studeren, moet ik toch bijscholen in scheikunde, natuurkunde en wiskunde. Dan kan ik toch net zo goed bio2 bijscholen? Nou was dus mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, of gewoon advies kan geven want 'k weet 't ff niet meer.
kus,
Lotte
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 19:26
Mother Earth
Mother Earth is offline
Of je bio2 nu leert of over 2 jaar, als je de rest ook moet inhalen, wat denk je dat dan handiger is?
Je zegt dat bio2 een beetje 'scheikundig' is, dus dat je er niks aan vindt. Waarom zou je dan nog geneeskunde gaan studeren? Ik denk dat dat juist heel scheikundig is... ^^

En weet je wel zeker dan je scheikunde, natuurkunde en wiskunde nog kan bijscholen? Zoveel vakken?
Oud 25-03-2004, 19:31
Akites
Akites is offline
Je krijgt nog een heleboel dingen die niet met scheikunde te maken hebben. Ecologie, evolutie, etc. Inderdaad: dingen die juist NIET met gezondeidszorg te maken hebben...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:33
In_stilte
In_stilte is offline
Tjah als je geneeskunde wilt doen is het heeel slim om nu al bio 1,2 te volgen. Je zal het EENS moeten volgen en als je het echt niet leuk vind zou ik in jouw plaats aan een andere studie zoeken.

Onthoud wel dat je nu bezig bent met je toekomst, dus is het je niet waard om dat kleine beetje tijd extra in bio te stoppen nu je daar de kans voor hebt, staat wel zo mooi op je diploma!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:56
Saycheese
Saycheese is offline
Ben je serieus van plan om geneeskunde of iets in die richting te gaan doen? Want dan zit je wel behoorlijk met het verkeerde profiel. Natuurlijk zijn er studies die met alle profielen toegankelijk zijn, en natuurlijk kun je bijscholen, maar waarom heb je dan uberhaupt voor C&M gekozen? Dat maakt het alleen maar lastiger. Het voordeel van al die vakken op de middelbare school is dat je juist de samenhang tussen bijvoorbeeld biologie en scheikunde en natuurkunde en wiskunde ziet. Dat is moeilijker als je later die vakken extra gaat volgen. Dus als je geen N&G doet, zou ik je afraden om iets in die richting te gaan doen. Tenzij je het echt heel erg graag wil, maar dan had je denk ik wel N&G gekozen.
Oud 25-03-2004, 20:48
fractuur
fractuur is offline
Als ik jou zo hoor dekn ik niet dat Geneeskunde echt een geschikte studie voor je is. ooral omdat je het nu al te scheikundig vindt worden, en dat wordt echt alleen maar erger. Misschien is Gezondheidswetenschappen meer iets voor jou? Daarbij komt ook nog dat als je nu al wil afhaken met bio, ik heel nieuwsgierig ben hoe jij ooit de motivatie opbrengt om natuur-, schei-, en wiskunde te gaan inhalen..
Misschien is het slimmer om naar een andere studie te gaan uitkijken.
Oud 26-03-2004, 10:07
nienna elensar
nienna elensar is offline
okej ik zal 't ff uitleggen:
Ik heb voor C&M gekozen omdat die vakken mij het meeste aanspraken. Ik vind natuurkunde echt geen leuk vak, maar scheikunde en biologie vond ik in de 3de altijd erg leuk. Omdat ik bij N&G dan dus ook natuurkunde kreeg, en wiskunde B1 (of 2) heb ik ervoor gekozen om een richting te gaan volgen waar de vakken mij het meeste aanspraken. Ik wist toen ook al wel dat ik misschien geneeskunde wil doen, maar mijn zus heeft het ook zo gedaan. Zij was ook niet erg goed in natuurkunde en wiskunde, maar toen ze dat in een extra jaar ging doen ging het super goed. De studie geneeskunde is idd ook wel erg scheikundig, maar dat vind ik dus niet erg. Ik vind het scheikundige deel in bio nu niet leuk, omdat ik geen scheikunde heb. Het is dan best wel lastig en erg moeilijk om je te motiveren. Ik weet ook absoluut niet zeker of ik wel echt geneeskunde wil gaan doen maar het trekt me wel heel erg. En aangezien ik er een jaar voor uit moet trekken om bij te scholen, en dan nog de lotingen moet af wachten kan je denk ik niet zeggen dat ik niet gemotiveerd zou zijn voor die studie!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten