Ik ben ook hulpmentor (nu al 2 jaar).
Ik heb toen ik de 1e keer in de vierde belandde een gesprek gehad met de counselor (vertrouwenspersoon) van onze school waarom ik een goede hulpmentor zou zijn.
Ik heb toen gezegd dat het op de eerste plaats mij gewoon heel erg leuk leek. Verder zei ik dat ik goed kon luisteren naar eventuele problemen en ik zou het geen probleem vinden om eventuele cursussen leerlingbegeleiding te volgen, of extra tijd te steken in excursies voor de bruggers.
Bij mij houdt hulpmentor in, dat ik bij activiteiten altijd bij mijn brugklas aanwezig moet zijn. Dat kan zijn dat ik mee moet naar bijvoorbeeld het stedelijk museum rotterdam. Ik moet er dan van tevoren dingen over opzoeken/leren zodat ze met vragen bij mij kunnen komen.
Ook heb ik een cursus leerlingbegeleiding moeten volgen. Dus wat ik zou moeten doen als ze bij mij aan zouden komen kloppen met problemen.
this wel heel erg leuk hoor, alleen soms erg vermoeiend al die gillende kids om je heen
En het is ook heel erg moeilijk als daadwerkelijk een kind naar je toe komt met problemen. Je denkt dat je er op voorbereid bent, maar het gaat wel gewoon om een mensenleven waar je op dat moment invloed op hebt.
Suc6 iig