Oud 07-04-2004, 22:09
Verwijderd
Een op tien Britten gelooft niet in bestaan Hitler

Uit: "De Standaard"
http://www.standaard.be/nieuws/uitsm...cleID=G155683U
Britten hebben grote moeite om historische feiten en fictie uit elkaar te houden, zo blijkt uit een onderzoek. Ruim een op de tien Britten denkt dat Adolf Hitler een verzonnen figuur is. Robin Hood daarentegen heeft volgens 25 procent wél echt bestaan. Iets meer dan 2.000 volwassenen van boven de zestien werden face-to-face ondervraagd in het onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van Blenheim Palace, het kasteel waar Churchill is geboren. Het bestuur van het kasteel wilde nagaan hoeveel Britten de Slag bij Blenheim nog kenden. Amper een kwart van de Britten bleek nog te weten dat Churchills voorvader, de eerste hertog van Marlborough, in die veldslag van driehonderd jaar geleden een van de grootste Britse militaire overwinningen aller tijden behaalde op Frankrijk, Beieren en Pruisen. De onderzoekers wijten het gebrek aan historisch besef aan slecht onderwijs en de invloed van Hollywood.

Nog opmerkelijke resultaten van het onderzoek: bijna de helft denkt dat William Wallace - de dertiende eeuwse Schotse held, door Mel Gibson vertolkt in Braveheart - nooit echt heeft bestaan. Meer dan de helft verkeert dan weer in de veronderstelling dat de mythische King Arthur werkelijk koning van Engeland is geweest. Negen procent gelooft niet in Sir Winston Churchill. Zes procent denkt dat de ,,War of the Worlds'' - een invasie van Marsmannetjes - werkelijk heeft plaatsgevonden.

>> Miss hoort dit eerder thuis bij "tiswah", maar het is in ieder geval wel opmerkelijk nieuws!

ERG HE! de verkleutering van de maatschappij...
Advertentie
Oud 07-04-2004, 22:11
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik geloof er geen barst van
Oud 07-04-2004, 22:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
MarKel schreef op 07-04-2004 @ 23:11 :
Oud 07-04-2004, 22:17
Metallinos
Metallinos is offline
Het waren vast voor het grootste deel Britten die de vragen zo belachelijk vonden dat ze maar een belachelijk antwoord gaven voor de gein. Dit onderzoek betekent echt niet gelijk dat de Britten echt zo denken.
Oud 07-04-2004, 22:22
Manus J. van Alles
Er staat overigens "volwassenen van boven de 16". Ben je in België bij 16 al volwassen (nee toch?) of klopt er iets niet?
Oud 07-04-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 07-04-2004 @ 23:22 :
Er staat overigens "volwassenen van boven de 16". Ben je in België bij 16 al volwassen (nee toch?) of klopt er iets niet?
Miss wel in G.B.?!
Vraag het hun is
Oud 07-04-2004, 22:24
Manus J. van Alles
(ik bedoel Groot-Brittannië, sorry )
Oud 07-04-2004, 22:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat heb je toch een onbenullen in deze wereld.
Oud 07-04-2004, 23:38
Joostje
Joostje is offline
Ja, het geschiedenisonderwijs is niet meer wat het geweest is.
Oud 07-04-2004, 23:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ach, ik neem aan dat de meesten gewoon een geintje maakten. En zo niet, dan is het een prima voorbeeld waarom er een stemtest ingevoerd moet worden.
Oud 07-04-2004, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-04-2004 @ 00:52 :
Ach, ik neem aan dat de meesten gewoon een geintje maakten. En zo niet, dan is het een prima voorbeeld waarom er een stemtest ingevoerd moet worden.
Oh, ik dacht waarom geboortebeperking ingevoerd moet worden.
Oud 08-04-2004, 09:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik geloof het wel, ik weet van mezelf dat ik er hier en daar ook nog wel eens moeite mee heb hoor. Niet met adolf hitler dan, maar dat was voor ons zelfs nog dichterbij dan voor de britten. Meer met andere figuren die wat verder van m'n bedje afliggen dan die anderhalve generatie...

Echt triest vind ik het niet ofzo, want het aandeel is te overzien (10%), maar het geeft wel aan hoe makkelijk mensen te beinvloeden zijn!
Oud 08-04-2004, 09:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Oh... Enne... Tiswah, ik kan er niks aan doen?

Ben je topic-post-geil ofzo?
Oud 08-04-2004, 09:12
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 07-04-2004 @ 23:11 :
maar hij bestond echt!
Oud 08-04-2004, 09:21
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-04-2004 @ 10:12 :
maar hij bestond echt!
Oud 08-04-2004, 09:35
Gatara
Gatara is offline
Triest, erg en maar hopen dat men ze in een dronken bui hadden geinterviewd waardoor ze wartaal gingen uitslaan.

Maar di's toch meer een tiswah topic.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten