Oud 02-04-2004, 20:42
ilse
ilse is offline
ik was vandaag bij mijn vriend. ik word alleen helemaal gek van zijn broertje!! hij is echt onuitstaanbaar, zit te boeren onder het eten, en scheten te laten. en hij zit de hele tijd me vriend voor lul te zetten.

ook zit hij steeds een beetje half mij te "versieren". nou neem ik dat niet serieus, het zal allemaal wel. maar waar ik me het meest aan erger is dat hij steeds, als ik er ben, dingen zegt die me vriend "zogenaamd gezegd heeft". maar het probleem is, de ene keer heeft me vriend dat wel gezegd, de andere keer niet.

vandaag ook weer. zit ik op mijn vriend ze kamer, zit ze broertje daar op de pc (gebeurd wel vaker, erg irritant maar zijn ouders zeggen dat dat broertje dat mag). zegt hij opeens: Ilse, *naam vriend* zegt dat je niet zo goed was als hij had verwacht. me vriend zit hem dan raar aan te kijken, maar ik hbe dan zoiets van: hallo, klopt dit nou of niet???

en dan zei hij vandaag: *** (naam vriend), jij vond ilse toch te dik? nou zegt hij tegen mij altijd dat hij me echt niet te dik vindt, maar dan ga k toch twijfelen. wat denken jullie? want soms als dat broertje wat zegt, is het iets dat mijn vriend wel gezegd MOET hebben anders kan hij het niet weten...

xxx ilse

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 10:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 20:53
probeer
probeer is offline
een heel groot stuk hout pakken en zelfs als ie op de grond ligt door blijven slaan..

uhmm nee ik denk dat je het hier in eerste instantie met je vriend over moet hebben, dat tussen jullie duidelijk wordt hoe het nu precies zit met wat wel en niet gezegd is. als dat vertrouwen er is, kunnen jullie hem gewoon negeren en em keihard boycotten.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 20:54
snootie
snootie is offline
jaloers rotjochie, hmm hoeveel jaar is het kind eingelijk, vervelend voor je. sterkte
Oud 02-04-2004, 21:07
Lilything
Lilything is offline
1 woord: ADHD?
Oud 02-04-2004, 21:27
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Niets van aantrekken, en dat broertje per ongeluk uit het raam kukelen ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:33
Verwijderd
Hij is jaloers omdat jij zijn grote broer inpikt.
Grote broer moet kleine broer duidelijk maken dat kleine broer niet in een hoekje geschoven wordt vanwege de vriendin.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:33
Verwijderd
Ik zou hier toch echt eerst met je vriend over praten..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 02-04-2004 @ 21:42 :
vandaag ook weer. zit ik op mijn vriend ze kamer, zit ze broertje daar op de pc (gebeurd wel vaker, erg irritant maar zijn ouders zeggen dat dat broertje dat mag). zegt hij opeens: Ilse, dennis zegt dat je niet zo goed was als hij had verwacht. me vriend zit hem dan raar aan te kijken, maar ik hbe dan zoiets van: hallo, klopt dit nou of niet???

en dan zei hij vandaag: *** (naam vriend), jij vond ilse toch te dik? nou zegt hij tegen mij altijd dat hij me echt niet te dik vindt, maar dan ga k toch twijfelen. wat denken jullie? want soms als dat broertje wat zegt, is het iets dat mijn vriend wel gezegd MOET hebben anders kan hij het niet weten...

xxx ilse
Moet je wel ook in het eerste stuk de naam van je vriend weghalen. >:]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 02-04-2004 @ 22:57 :
Moet je wel ook in het eerste stuk de naam van je vriend weghalen. >:]
zag ik ook al idd
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 07:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-04-2004 @ 22:33 :
Ik zou hier toch echt eerst met je vriend over praten..
Inderdaad. Je vriend mag wel eens zijn best doen om je twijfels weg te nemen. Ik vind het begrijpelijk dat je gaat twijfelen als zijn broertje continu van die dingen zegt en je vriend er niet tegenin gaat. Waarom zegt dat kind zulke dingen? Ik vind het echt niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 00:13
Verwijderd
Gewoon dat hele broertje negeren (gewoon altijd). En er dan iets heel denigrerends bij zeggen ofzo 'sorry ik luister niet naar kleine jongens die zich niet weten te gedragen)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:21
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Hoe oud is dat broertje eigenlijk? Ik vind het namelijk we heel ziek wat hij doet. Zegt hij die dingen ook als zijn ouders erbij zijn? En zeggen die er dan niet wat van? Heb je er al eens met je vriend over gepraat?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:49
Weylyn
Weylyn is offline
Wat een etter zeg, hoe oud issie eigenlijk? Dit is wel een heel sterk staaltje misselijk gedrag. Ik zou hem gewoon negeren.
Oud 04-04-2004, 13:53
Gwinnie
Gwinnie is offline
wat een vervelend rotjong...
wat doet je vriend hier aan? hoe reageert hij als dat jochie zoiets zegt? en zijn ouders?

ik vind dat ze hem daar wel eens flink op mogen aanspreken..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:09
Verwijderd
hmm bij mij zit het iets anders, de broer van mijn vriend heeft een pesthekel aan mij..
hij kan het niet hebben dat zijn broer slimmer is dan hem (vriend zit in 5 vwo, de broer is 20 en zit in het eerste jaar HBO geschiedenis na in de 4e van de havo te zijn blijven zitten en vorig jaar ook HBO wiskunde te zijn gezakt)

mijn vriend wil geschiedenis studeren en die broer zeikt de hele tijd over het feit dat HIJ eigenlijk beter naar de universiteit kan want HIJ is geweldig en HIJ doet al HBO

hij is volgens mij echt super jaloers en nu ook dat zijn broer een vriendin heeft
daarom heeft hij de pik op mij en zeikt zeikt zeikt
dan zijn we aan het eten, vindt die broer dat er met lepel gegeten moet worden, mijn vriend wil geen lepel en ik zeg zo van, geef de lepel dan maar aan mij, zegt die broer 'nee, jij krijgt geen lepel, want jij telt niet mee'

en dan verwacht die broer ook nog dat ik altijd maar aardig tegen hem doe..
argh
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:47
LaGoon
LaGoon is offline
niet op letten ik heb ook zoon klote broertje
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:07
sientjuh
sientjuh is offline
Ik zou hierover met je vriend gaan praten en vragen of hij hier niet eens met zijn ouders over wil praten. Het lijkt me heel vervelend voor jullie allebei dat je viend's broertje zich zo kinderachtig gedraagt.
Oud 04-04-2004, 19:57
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Broertjes zijn nu eenmaal irritant
...Is mijn zus ff blij dat ze geen vriend heeft...

Nee, je moet gewoon ff een gebaar maken om aant te geven of het waar is of niej..
= ja, broertje heeft geleik
= nee, broertje heeft geen geleik

en als jullie daar over eens zijn... euuh, ja, dat stuk hout sprak me wel aan...
...of je bedenkt iets anders origineels...
Oud 05-04-2004, 12:01
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
per piacere schreef op 04-04-2004 @ 15:09 :
hmm bij mij zit het iets anders, de broer van mijn vriend heeft een pesthekel aan mij..
hij kan het niet hebben dat zijn broer slimmer is dan hem (vriend zit in 5 vwo, de broer is 20 en zit in het eerste jaar HBO geschiedenis na in de 4e van de havo te zijn blijven zitten en vorig jaar ook HBO wiskunde te zijn gezakt)

mijn vriend wil geschiedenis studeren en die broer zeikt de hele tijd over het feit dat HIJ eigenlijk beter naar de universiteit kan want HIJ is geweldig en HIJ doet al HBO

hij is volgens mij echt super jaloers en nu ook dat zijn broer een vriendin heeft
daarom heeft hij de pik op mij en zeikt zeikt zeikt
dan zijn we aan het eten, vindt die broer dat er met lepel gegeten moet worden, mijn vriend wil geen lepel en ik zeg zo van, geef de lepel dan maar aan mij, zegt die broer 'nee, jij krijgt geen lepel, want jij telt niet mee'

en dan verwacht die broer ook nog dat ik altijd maar aardig tegen hem doe..
argh
daar gaat niet over.

Ik zou er ook met mijn vriend over praten,waarom hij dat zegt en of het waar is of niet.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal geen steek houdt en is ie gewoon jaloers.
Oud 05-04-2004, 13:38
pyres
pyres is offline
mijn "zwager" zeg maar is ook zo
super asociaal en ronduit smerig
en als ik er wat van zeg dan krijg ik op mn kop
logisch he
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 13:45
Elvira
Elvira is offline
Sjeez, hey ik zal je zeggen als een van de broertjes van mijn vriend zo tegen mij zouden doen nah dat kan echt niet. Hij had ze meteen een tik gegeven. Dat jochie heeft totaal geen respect ofzo wat een eikel. Ik vind het raar dat je vriend er niks van zegt tegen hem, dat klopt toch niet?! Mijn kleine broertje bemoeit zich nooit met mijn relaties hoor, moet ie ook niet doen. Alleen als een jongen niet goed voor me, dan gaat ie naar die jongen toe, maar verder niet.
Oud 05-04-2004, 14:44
Verwijderd
Hmm, gelukkig heb ik zelf een beschaafd broertje en is mijn 'zwager' hartstikke leuk.

Ik denk dat het het verstandigste is dat je vriend hiervan weet, en die zijn broertje op zijn donder kan geven. Zou hij dat willen denk je?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:27
Pixxa
Pixxa is offline
en je vriend zegt niet zoiets vannne ... hee! dak heb ik nooit gezegd, wat lul je nou man, mafkees.... die laat ehm lekker lullen ...

hoppie vriend dan
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:56
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
haha zo vet grappig
dat jochie is echt een sadist
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 08:44
ilse
ilse is offline
nou, lees allemaal maar even over die naam heen, niet de bedoeling, maar kan het niet meer veranderen .

maar thnx voor de reacties. dat broertje is btw 14.

xxx ilse
Oud 06-04-2004, 08:51
ilse
ilse is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 04-04-2004 @ 14:53 :
wat een vervelend rotjong...
wat doet je vriend hier aan? hoe reageert hij als dat jochie zoiets zegt? en zijn ouders?

ik vind dat ze hem daar wel eens flink op mogen aanspreken..
mijn vriend reageert er amper meer op. die lacht er soms om, of hij zegt: je mag hem slaan hoor. maar dan weet ik dus niet of het waar is of niet. ik ga de volgende keer wel ff meteen vragen of het waar is of niet, en dan maar hopen dat ik er achter kom. dat ie niet over iets dat hij wel heeft gezegd, zegt dat ze broertje het bedacht heeft.

zijn ouders zijn meer op de hand van dat broertje. hij mag ook altijd computeren op de kamer van me vriend als we daaar mt ze tweeen zitten. dat is best wel vervelend. maar ze zeggen er nix van, en dat broertje doet ook best wel irritant met mij er bij. vooral aan tafel, dan zegt ie vanalles over me vriend en dan doet soms ze vader ook nog ff mee. niet leuk!!!!!!

hoe ga ik dat nou oplossen...??

xxx ilse
Oud 06-04-2004, 10:34
Pixxa
Pixxa is offline
hmmm ik denk niet dat et zo erg is.

als je nu gwn met je vriend is lekker gaat praten, vertel ehm dat je et niet leuk vind wat zn broertje je flikt ... vertel hem dat je het niet waardeerd dat tie van je ouders op ZIJN kamer mag zitten als jullie samen zitte 'omdat tie 24/7 moet computeren. vertel hem dat tie er maar eens wat van moet zeggen als zn broertje weer zoiets lomps doet, dat slaan geen zin heeft en je ook niet wilt doen.

ik denk dat je et maar es flink duidelijk moet maken dat je et allemaal niet waardeerd en dat je daar komt voor hem en niet om dat gezeik van zn broertje elke keer maar aan te horen met hoe hij je vriend de grond in stampt
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 06-04-2004 @ 09:44 :
nou, lees allemaal maar even over die naam heen, niet de bedoeling, maar kan het niet meer veranderen .

maar thnx voor de reacties. dat broertje is btw 14.

xxx ilse
heb t voor je veranderd
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:56
Verwijderd
Ik had dat broertje allang onthoofd, vriendin of vriend zijnde.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:07
Verwijderd
Valt denk ik vrij weinig aan te doen. Dat jochie weet gewoon dat hij altijd gelijk krijgt van zijn ouders. De ouders hebben dat niet in de gaten of willen het niet zien..
Enige optie is dus hem zelf aanpakken. Door iets te vinden waarvoor hij zich schaam, waarmee je hem kunt kwetsen of hem gewoon negeren..Ik zou het anders ook niet echt weten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:41
Verwijderd
Als dat broertje weer een keer iets zegt wat hij eigenlijk niet zou kunnen weten, dan kun je het beste daarna aan je vriend vragen van "hey, hoe kan dat?". En dan niet waar dat broertje bij is natuurlijk.

Verder vind ik het erg slap van je vriend dat hij een beetje mee zit te lachen en zichzelf niet eens verdedigt. Als hij niet eens zegt "dat is niet waar, hou je mond" (oid ) wanneer z'n broertje iets zegt, is het logisch dat jij je op een gegeven moment af gaat vragen wat je nou moet geloven.

Als iemand zou zeggen dat ik iets gezegd had en het was niet waar, dan zou ik dat natuurlijk duidelijk maken.

Je moet niks tegen die ouders zeggen en ook niet tegen dat broertje. Daar schiet je niks mee op, jij kunt het toch niet oplossen. De enige met wie je die dingen moet bespreken is je vriendje. Hij kan op z'n minst z'n best doen om jouw twijfels weg te nemen.

Ik snap sommige jongens sowieso niet.. Als iemand iets lulligs over je vriendin zegt (ookal is het een familielid) dan verdedig je haar toch.. je laat iemand toch niet zomaar negatieve dingen over je vriendin zeggen..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:44
Pixxa
Pixxa is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 06-04-2004 @ 12:41 :
Ik snap sommige jongens sowieso niet.. Als iemand iets lulligs over je vriendin zegt (ookal is het een familielid) dan verdedig je haar toch.. je laat iemand toch niet zomaar negatieve dingen over je vriendin zeggen..
Hmm, zoiets doe je niet indd ... ik snap je vriendje ook niet helemaal in dat opzicht..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:39
Jarahh
Jarahh is offline
Ignore him.... *heeft zelf 3 broertjes....
Oud 06-04-2004, 19:18
ilse
ilse is offline
hmm... negeren gaat moeilijk...
ik zal idd eens met me vriend gaan praten, maar ik kan hem ook natuurlijk niet zeggend dat hij me "moet"verdedigen. moet hij zelf weten. maar ik dnek dat hij het gewoon veel,lichter opneemt...

Verder, loontjuh bedankt dat je die naam veranderd hebt.

als er bij mij thuis iets gezegd wordt over me vriend dan verdedig ik hem automatisch, maar ik denk dat hij het niet zo erg vindt... ik moet er idd met em over praten, maar als hij het niet serieus neemt... hij wet wel dat ik die opmerkingen niet leuk vind want dat heb ik al vaak gezegd...

Oud 06-04-2004, 21:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nix van die grapjurk aantrekken lijkt mij
Oud 06-04-2004, 22:37
Dragon God
Dragon God is offline
vraag eens of jullie met z'n 2en op de pc op je vriendjes kamer mogen (voor school ofzo ), dan kun je nog beslissen of je d'r achter gaat zitten of niet (muziek v/af de pc als je em toch moet gebruiken)
heeft dat scharminkel ook geen excuus om de kamer te enteren.

misschien is et een leuk idee, om als dat kreng een boer laat, er een hardere tegen aan te leggen (j/k)

als mijn broertje (kheb er 3) zoiets zou flikken, dan is het aai over de boltijd, daarna is het joch "spontaan" verdwenen

affijn, ik weet dat negeren nogal moeilijk is, maar probeer het gewoon, en als dat echt niet lukt, zeg je maar dat ie een IQ van een glasbak heeft ofzow

suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:51
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik zou toch je vriend maar geloven en niet dat verschrikkelijke rotjoch. Ik zou je vriend er ook eens op aanspreken dat je dit niet normaal vind en dat het eens moet ophouden. Eventueel haalt je vriend zijn ouders erbij.

Zorg in ieder geval dat je zo min mogelijk je hoeft te ergeren aan dat broertje.

Mijn broertje is echt over-enthousiast als mijn vriend er is en zijn broertje is super lief, dat is ook een beetje mijn broer!
Oud 08-04-2004, 10:19
Verwijderd
Volgens mij vind dat ventje het gewoon leuk om mensen te ergeren, k zou het niet te serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:43
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
In de eerste plaats blijf ik geduldig en probeer ik respect te krijgen door mezelf te zijn, maar bij jouw situatie lijkt dat niet te werken.

Kleine irritante kereltjes (dus ook vervelende broertjes) hebben meestal een plekje ergens in hun shouderholte waar als je daarop drukt, zij meteen op hun knieen gaan.

Na een paar waarschuwingen gebruik ik dat en als ze dan niet ophouden ga ik dreigen met knuffels en zoentjes. Meestal geloven ze het niet dus dan maak ik mijn dreigement van een knuffel waar. Daarna houden ze wel op uit angst dat ik idd een beetje de homo uit ga lopen hangen. (eigenlijk zou ik dat laatste nooit doen, maar dat bluffen heeft totdusver enorm goed gewerkt).

Helaas heb je aan die laatste tip denk ik niet zoveel. Misschien als dat broertje vriendjes over de vloer hebt kun je wat vernederende dingen over hem zeggen dat ie uit wordt gelachen door die vriendjes.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:54
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
lullig idd.. maar goed wij kennen jouw vriend niet..
is hij zon figuur die na zon domme opmerking vanbroertje gewoon zoiets heeft van ach ikga er nie eens meer op in heeftgeen zin nl...
of i shij zon figuur die er als ie geen gelijk zou hebbenj in zn beschuldiging fel tegen in zou gaan???
daaraankun je misschien al veel opmaken.. danweet je misschienook iets beter of je terecht twijfelt!
'praat er ook met je vriend overdat je dit echt niet leukvind en dat t je serieus aan t twijfelen maakt!
als ie dorogaat: idd gewoon net zo lang slaan tot tbroertje niet meer beweegt
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:58
ilse
ilse is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 08-04-2004 @ 20:54 :
lullig idd.. maar goed wij kennen jouw vriend niet..
is hij zon figuur die na zon domme opmerking vanbroertje gewoon zoiets heeft van ach ikga er nie eens meer op in heeftgeen zin nl...
of i shij zon figuur die er als ie geen gelijk zou hebbenj in zn beschuldiging fel tegen in zou gaan???
daaraankun je misschien al veel opmaken.. danweet je misschienook iets beter of je terecht twijfelt!
'praat er ook met je vriend overdat je dit echt niet leukvind en dat t je serieus aan t twijfelen maakt!
als ie dorogaat: idd gewoon net zo lang slaan tot tbroertje niet meer beweegt
kgeef dat broertje wel eens een mep... (vraagt ie om ) maar verder... maar krijg die neiging wel jha . maar mjn vriend si denk het type: er tegen ingaan heeft toch geen nut... dus gaat moeilijk, maar ik vind het irri!!
Oud 08-04-2004, 20:07
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ok, maar dan kun je daaruit wel misschien opmaken dat t broertje t echt verzint...
zo is mijn vriend ook, enikweet hoe irritant dat kanzijn want ik zou dus echt t liefst opstaan en hem een mep verkopen...
frustrerend maar tis niet anders...
vraag anders of jevriend er wat tegen zn ouders over wil zeggen??
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:10
ilse
ilse is offline
zn ouders kiezen partij voor ze broertje, zoals bijvoorbeeld onder het eten...:'s
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten