Oud 07-03-2004, 11:55
Shock
Shock is offline
Na alle aanwijzingen uit de manuals en van verschillende websites opgevolgd te hebben, is het tot nog toe niet gelukt om verbinding te krijgen. M'n pc direct aan internet werkt goed, m'n pc en de router communiceren ook, maar internetten met de router ertussen wil niet.
De router geeft alle computers hier in m'n netwerk een dynamisch IP, het mac-adres om naar buiten te gaan is ook gecloned.
Heeft iemand idee waar het verder nog aan kan liggen?
Oud 07-03-2004, 12:16
Martin
Martin is offline
- Juiste werkgroepnaam?
- Juiste computernaam ingesteld?
- Extern-IP verkrijgen staat op dynamisch?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 16:10
Shock
Shock is offline
Ik heb het nu zover dat de verbinding met chello er is. Pingen naar ip-nummers op internet vanuit dos gaat inmiddels ook, maar op het moment dat je die ip-nummers in je browser toetst kan ie 'm niet meer vinden.. DNS wil ook niet zo, al worden wel de goeie servers herkend door middel van dhcp...
Oud 07-03-2004, 16:30
Martin
Martin is offline
Citaat:
Shock schreef op 07-03-2004 @ 17:10:
Ik heb het nu zover dat de verbinding met chello er is. Pingen naar ip-nummers op internet vanuit dos gaat inmiddels ook, maar op het moment dat je die ip-nummers in je browser toetst kan ie 'm niet meer vinden.. DNS wil ook niet zo, al worden wel de goeie servers herkend door middel van dhcp...
Typ je het IP of URL in de adresbalk?

Doe eens een ipconfig /all op een client-pc en kijk eens of je de DNS wel goed door krijgt van de DHCP.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:21
Shock
Shock is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-03-2004 @ 17:30:
Typ je het IP of URL in de adresbalk?

Doe eens een ipconfig /all op een client-pc en kijk eens of je de DNS wel goed door krijgt van de DHCP.
Een IP-nummer in de adresbalk werkte dus ook niet..

Ipconfig werkt niet onder WinME, Win98SE wil ook niet
Bij winipcfg kon ik ook niks ontdekken, dan zie je alleen de dhcp en gateway staan
Oud 07-03-2004, 17:32
Martin
Martin is offline
Citaat:
Shock schreef op 07-03-2004 @ 18:21:
Een IP-nummer in de adresbalk werkte dus ook niet..

Ipconfig werkt niet onder WinME, Win98SE wil ook niet
Bij winipcfg kon ik ook niks ontdekken, dan zie je alleen de dhcp en gateway staan
start -> Uitvoeren -> COMMAND -> ipconfig /all

Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:50
Shock
Shock is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-03-2004 @ 18:32:
start -> Uitvoeren -> COMMAND -> ipconfig /all

Zover was ik ja, maar dat deed is dus niet
Oud 07-03-2004, 17:55
Martin
Martin is offline
Citaat:
Shock schreef op 07-03-2004 @ 18:50:
Zover was ik ja, maar dat deed is dus niet
Wat zegt ie dan?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:59
Shock
Shock is offline
Citaat:
Martin schreef op 07-03-2004 @ 18:55:
Wat zegt ie dan?
C:\Windows\Desktop>ipconfig /all
Windows IP configuration
Command line options:
/All - Display detailed information
/Batch [file] - Write to file or ./WINIPCFG.OUT
/renew_all - Renew all adapters
/release_all - Release all adapters
/renew N - Renew adapter n
/release N - Release adapter n
Oud 07-03-2004, 19:29
Moonspell
Moonspell is offline
Hint:

je moet je mac niet clonen van je netwerkkaart,maar idd releasen, zodat hij je nieuwe mac pakt van je router
Oud 07-03-2004, 19:49
Shock
Shock is offline
Oké, het codewoord: Fabrieksinstellingen.
Het mac-adres heb ik in de router netjes gecloned zoals dat overal op internet te vinden is, werkt (tot nu toe) prima? Wat bedoel je precies met clonen en releasen?
Oud 07-03-2004, 19:57
Moonspell
Moonspell is offline
voordat ik dat beantwoord: wat voor modem heb je van chello?
Oud 07-03-2004, 20:03
Shock
Shock is offline
Het bekende blauwe Com21 bakkie
Oud 07-03-2004, 22:26
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Shock schreef op 07-03-2004 @ 21:03:
Het bekende blauwe Com21 bakkie

oooooow. dan moet je dat in 5 minuten geconfigged hebben, en draaiend hebben

Dan hoef je niet te releasen e.d. die moet hem automatisch pakken! Voer je statische Ip & e.d. in, en probeer als het niet werkt, eens een andere DNS.
Oud 07-03-2004, 22:39
Shock
Shock is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 07-03-2004 @ 23:26:
oooooow. dan moet je dat in 5 minuten geconfigged hebben, en draaiend hebben

Dan hoef je niet te releasen e.d. die moet hem automatisch pakken! Voer je statische Ip & e.d. in, en probeer als het niet werkt, eens een andere DNS.
Met de fabrieksinstellingen heb ik alleen maar gezegd dat ie naar een dhcp-server moet zoeken, en dat deed ie. DNS kwam nog niet eens aan de orde, die mocht ik volgens de tut zelfs niet invullen.
Oud 08-03-2004, 12:40
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Shock schreef op 07-03-2004 @ 23:39:
Met de fabrieksinstellingen heb ik alleen maar gezegd dat ie naar een dhcp-server moet zoeken, en dat deed ie. DNS kwam nog niet eens aan de orde, die mocht ik volgens de tut zelfs niet invullen.
Bij com21 heb je toch statische IP's?!

Oftewel ( zelf invullen, met gateway & DNS e.d. )

Je moet geen DHCP gebruiken bij je router (de verbinding naar buiten dan.. ) Als je kiest voor statische IP moet het wel lukken, en kun je kiezen om zelf alles in te vullen

Je router kan binnen je EIGEN netwerk als DHCP server fungeren, die dan een IP zelf zal toekennen aan al je pc's in je eigen netwerk.

Zolang je eigen netwerk een ip toegevoegd krijgt, is dat wel ok, maar dat heeft niets te maken met de verbinding naar buiten die je krijgt d.m.v. de Com21.

Als het goed is heb je papieren van chello gekregen met je ip & DNS instellingen.

Dus het enigste wat ik je aanraad:

- kijk in de handleiding van je router hoe je een statisch IP kan invullen met daarbij DNS & Gateway e.d.
- Kijk naar je papieren met je chello gegevens. ( ip e.d. )
- Vul dan die gegevens in.
- Lukt dit niet, kan je ook mailen:

Sjoerd@iTsolutions.nl
Oud 08-03-2004, 23:02
Shock
Shock is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 08-03-2004 @ 13:40:
Bij com21 heb je toch statische IP's?!

Oftewel ( zelf invullen, met gateway & DNS e.d. )

Je moet geen DHCP gebruiken bij je router (de verbinding naar buiten dan.. ) Als je kiest voor statische IP moet het wel lukken, en kun je kiezen om zelf alles in te vullen

Je router kan binnen je EIGEN netwerk als DHCP server fungeren, die dan een IP zelf zal toekennen aan al je pc's in je eigen netwerk.

Zolang je eigen netwerk een ip toegevoegd krijgt, is dat wel ok, maar dat heeft niets te maken met de verbinding naar buiten die je krijgt d.m.v. de Com21.

Als het goed is heb je papieren van chello gekregen met je ip & DNS instellingen.

Dus het enigste wat ik je aanraad:

- kijk in de handleiding van je router hoe je een statisch IP kan invullen met daarbij DNS & Gateway e.d.
- Kijk naar je papieren met je chello gegevens. ( ip e.d. )
- Vul dan die gegevens in.
- Lukt dit niet, kan je ook mailen:

Sjoerd@iTsolutions.nl
Vanaf het moment dat de UPC-installateur het zaakje kwam installeren heb ik al een dynamisch IP, dus dat heb ik hier ook maar gewoon aangehouden met goed resultaat, m'n router had alleen het mac-adres van m'n NIC nodig. In m'n LAN heb ik idd ook dhcp ingeschakeld, dat heeft sowieso al geen problemen gegeven.
Naar die papieren van chello zou ik even moeten zoeken, maar zolang het werkt (zoals het altijd gedaan heeft op deze manier) blijf ik er mooi vanaf
Oud 09-03-2004, 00:34
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Shock schreef op 09-03-2004 @ 00:02:
Vanaf het moment dat de UPC-installateur het zaakje kwam installeren heb ik al een dynamisch IP, dus dat heb ik hier ook maar gewoon aangehouden met goed resultaat, m'n router had alleen het mac-adres van m'n NIC nodig. In m'n LAN heb ik idd ook dhcp ingeschakeld, dat heeft sowieso al geen problemen gegeven.
Naar die papieren van chello zou ik even moeten zoeken, maar zolang het werkt (zoals het altijd gedaan heeft op deze manier) blijf ik er mooi vanaf
Mij was het niet bekend dat Com21 ook Dynamische IP's had..
Werkt het zaakje nu?

Sjoerd
Oud 09-03-2004, 22:49
Shock
Shock is offline
Citaat:
Moonspell schreef op 09-03-2004 @ 01:34:
Mij was het niet bekend dat Com21 ook Dynamische IP's had..
Werkt het zaakje nu?

Sjoerd
Ik heb het nooit anders gezien, 'k kan me ook geen brief herinneren waarin een vast IP-adres aangegeven is (anders had ik 'm waarschijnlijk een stuk beter bewaard )..
Maar goed, alles werkt nu dus ik ben tevreden, thnx
Oud 06-04-2004, 17:31
--Rob Smid--
--Rob Smid-- is offline
hallo

ik heb ook een vreemd probleem met een chello-internet verbinding+netwerk met router

1 pc wil gewoon via de router het internet op, een andere via wlan ook, maar een andere gewone pc(via gewone LAN) wil niet, terwijl ik precies dezelfde instellingen heb, en het ip adres word ook automatisch toegewezen.

Wat is nou weer het probleem??

alvast bedankt voor en reactie
Oud 06-04-2004, 18:06
Shock
Shock is offline
Weet je zeker dat je NIC en bekabeling goed zijn? Zit je in hetzelfde subet? Kun je pingen?
Oud 06-04-2004, 18:19
--Rob Smid--
--Rob Smid-- is offline
Weet je zeker dat je NIC en bekabeling goed zijn? Zit je in hetzelfde subet? Kun je pingen?

help??? wat is in godsnaam subet??en hoe moet ik pingen??
Oud 06-04-2004, 18:32
Shock
Shock is offline
Citaat:
--Rob Smid-- schreef op 06-04-2004 @ 19:19 :

help??? wat is in godsnaam subet??en hoe moet ik pingen??
- Je netwerkkaart en netwerkkabels moeten goed zijn
- De subnetmaskers moeten overal hetzelfde zijn als op de pc's die wel werken
- Pingen doe je in de dos-prompt met ping x.x.x.x waarbij x.x.x.x een ip is van een computer die wel werkt (op te vragen met winipcfg).

Kijk anders eens op http://www.chelloo.com/
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten