Oud 11-04-2004, 13:36
Marinka
Marinka is offline
he,

mijn vriend vertelde vrijdag avond dat hij bij een vriendin wilde blijven slapen omdat het anderhalf uur heen rijden is en anderhalf uur terug rijden is ik wist dat hij daar heen ging zaterdag (gister) opzich vond ik dat niet leuk (haar relatie is pas uitgegaan en heeft op dit moment geen vriend),maar toen ik eenmaal aan het idee gewend was vertelde hij er ook nog maar bij dat hij er wou blijven slapen nu zegt hij dat ik ziekelijk jarlours ben, nu is mijn vraag hoe zouden jullie er op reageren of ben ik echt ziekelijk jalours?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 13:40
Marinka
Marinka is offline
nu ben ik dus vanaf vrijdagavond chagerijnig en geef ik volgens mijn vrind hem de schuld.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:40
Madgirl
Madgirl is offline
Nee, ik zou het ook niet leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:42
Verwijderd
Nouja, ziekelijk zou ik het niet noemen, maar iets te jaloers ben je nu wel, vind ik. Hij gaat er gewoon naartoe voor de gezelligheid, toch? En natuurlijk ben jij niet de enige gezellige persoon die hij kent, dat zou pas zielig voor 'm zijn. En dat hij liever niet midden in de nacht anderhalf uur wil rijden, dat begrijp ik ook wel.

Ik begrijp óók dat jij er geen gat in de lucht om springt, maar om er nou moeilijk over te gaan doen...

En wat boeit het nou of zij een vriend heeft? Jouw vriend heeft toch een vriendin? Of vertrouw je haar beter dan je eigen vriend?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:43
Stefanie
Stefanie is offline
Van mij zou het absoluut niet mogen. Ten eerste ik ben heel jaloers. Ten tweede ze is vrijgezel (als zegt dat soms niets) en ten derde zou mijn vriend het ook niet goed vinden als ik bij een andere gozer zou blijven slapen.

Hij rijdt maar gewoon weer terug naar huis...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:50
Marinka
Marinka is offline
het is niet dat ik mijn vriend niet vertrouw ik vertrouw hem (als dat niet het geval was zou het niet best zijn) maar ik vertrouw die vrouw niet, ze is ouder dan mij, heeft een baan, enz enz
ik zit nog op school, ben 19 jaar oud. en zit dan allemaal rare dingen in het hoofd te halen, en dat wil ik helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 11-04-2004 @ 14:43 :
Van mij zou het absoluut niet mogen. Ten eerste ik ben heel jaloers. Ten tweede ze is vrijgezel (als zegt dat soms niets) en ten derde zou mijn vriend het ook niet goed vinden als ik bij een andere gozer zou blijven slapen.

Hij rijdt maar gewoon weer terug naar huis...
Dat laatste is een argument, dat eerste is geen argument maar wel een oorzaak, maar dat tweede, dat vat ik nog steeds niet. Wat doet het er toe of de ánder vrijgezel is? Je vriend is géén vrijgezel. Vind je dat de relaties van alle andere mensen beter zijn dat de jouwe?

enne, 'niet mogen', en anders wat? krijgt-ie huisarrest van je?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:53
annetjuh
annetjuh is offline
ik weet niet hoe het pcies zit .
maar het zou moeten kunnen denk ik.
alhoewel als mijn vriend dat zou doen zal er waarscheinlijk ook een heel gesprek aan vooraf gaan
vooral nu zij single is dan.
Maar ik zou het met pijn in mijn hart wel goed vinden want ik vertrouw hem.
Jij toch ook.
Oud 11-04-2004, 13:54
Verwijderd
Moest mijn vriendin mij verbieden om bij een vriendin te blijven slapen zou ik mij ernstig bedenkingen maken.
Een minimum aan vrijheid is wel gewenst.
Als je zou weten dat die vriendin gevoelens heeft voor je vriend, tot daar aan toe, maar anders...
In mijn ogen ben je te jaloers ja!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:57
*Latego*
*Latego* is offline
Ik ga akkoord met Z, je kan hem niet altijd thuis vasthouden
mijn lief slaapt nu momenteel bij een ex samen met haar ouders en zijn ouders maar ik heb best wel veel vertrouwen in haar enne niet teveel jaloers zijn want anders maak je het best erger
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:15
Marinka
Marinka is offline
maar zij heeft alle vastigheid die ik mijn vriend nog niet kan bieden, en ik laat hem wel vrij alleen hij vertelde het vrijdagavond, dat hij zaterdagavond daar had willen blijven slapen als hij het een aantal weken van tevoren had verteld had ik eraan kunnen wennen en niet thuis hoeven zitten maar had ik ook wat afgesproken met een aantal vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:22
Mindfields
Mindfields is offline
Tjah.. Mijn vriend vindt het ook niet tof als ik bij een andere gozer zou slapen, en andersom zou ik ook niet al te leuk vinden, maar ik vertrouw hem. En dat zou jij ook moeten doen.
Oud 11-04-2004, 14:24
Marinka
Marinka is offline
dus volgens jullie stel ik me aan ????
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:27
Qimm
Qimm is offline
een beetje wel ja. Je hebt toch wel wát vertrouwen in je vriend?
Oud 11-04-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Marinka schreef op 11-04-2004 @ 14:50 :
het is niet dat ik mijn vriend niet vertrouw ik vertrouw hem (als dat niet het geval was zou het niet best zijn) maar ik vertrouw die vrouw niet, ze is ouder dan mij, heeft een baan, enz enz
ik zit nog op school, ben 19 jaar oud. en zit dan allemaal rare dingen in het hoofd te halen, en dat wil ik helemaal niet.
Ah, je bent dus bang dat zij hem aanrandt en hij, het arme schaap, zich op geen enkele mogelijke manier kan verweren?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:34
olifant
olifant is offline
Haaj

Nou ik vind niet dat je je aanstelt. Ik kan me goed voortsellen hoe je je voelt hoor! Ik denk niet dat je ziekelijk jaloers bent, je bent jaloers maar dat is menselijk en ook logisch als je van iekmand houd.

Probeer je niet te veel druk te maken, hoe moeilijk het ook is, mijn vriend heeft afgelopen donnderdag ook bij een goeie vriendin geslapen en door mijn jaloezie is het bijna uitgegaan terwijl er niks was gebeurt.

Probeer ook voor jezelf na te gaan of je niet te onzeker bent want ik denk dat die jaloezie dara misschien wel vandaan kan komen.

Ik hoop dta je er wat aan hebt,

Anne
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-04-2004 @ 14:51 :

enne, 'niet mogen', en anders wat? krijgt-ie huisarrest van je?
Nee, dat niet natuurlijk, maar hij krijgt het wel te horen. En dat hij het ook niet cool vindt dat ik bij een ander blijf slapen is zeker een argument. Je moet het gezicht van mn vriend ns zien als ik daarmee aan kom zetten Dan wil hij meteen niet meer blijven slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:37
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Marinka schreef op 11-04-2004 @ 15:24 :
Ik vind niet dat je je aanstelt. Ik weet precies hoe het voelt als je zoiets echt niet wilt en je vriend het dan toch doet. Sommige mensen vinden het wel goed, anderen niet. Wij horen bij het laatste...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:39
Stefanie
Stefanie is offline
Het ligt trouwens ook aan andere factoren of het van mij zou 'mogen' of niet. Als het zijn ex is of hij haar ooit heeft leuk gevonden dan wil ik het niet nee, maar als ik die meid goed ken en zeker weet dat het bij 'blijven slapen' blijft, dan zou het wel mogen (ook al heb ik liever dat ie thuis slaap).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:43
Marinka
Marinka is offline
ik ken haar niet goed, ik hem haar een keer ontmoet en ik had er geen goed gevoel bij het was wel gezellig, maar iets in me zei nee, en zij had haar relatie met die exvriend uitgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:51
snoopy
snoopy is offline
Ik zou het absoluut niet leuk vinden, maar wel weten dat dat ook deels bij mij ligt. Ik zou het hem dus niet verbieden (sowieso vind ik verbieden in een relatie nogal dubieus).
Wat ik wél nogal lomp van hem zou vinden is als ze samen in hetzelfde bed zouden slapen. Hij mag wel een beetje rekening houden met mijn gevoelens.
Oud 11-04-2004, 15:29
mariekegirl
mariekegirl is offline
doe niet zo moeilijk zou ik zeggen...
maar vriend is van et weekend ook blijven slapen bij zijn eerste vriendinnetje. wat ik heb daar over te zeggen? niks
ik vertrouw hem, dus ik doe echt niet moeilijk
tis wel msischien anders dan dat meisje al 4 jaar een vriend heeft en nog meer mensen daar sliepen maar toch.
ik vertrouw hem, dus zal daar denk niet zo snel moeilijk over doen. er hoeft toch niet meteen wat te gebeuren osfow
ga pas moeiljk doen als hij raar doet of als hij is vreemdgegaan
sterkte nog ermee
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:59
Last Resort
Last Resort is offline
Ik vind dat je je aanstelt, als mijn vriendin me dat zou verbieden zouden we toch een flink probleem hebben.
Oud 11-04-2004, 16:04
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Je moet je vriend vertrouwen, hij houdt echt alleen van jou en er zitten echt geen andere redenen achter dan alleen die practische reden van dat reisgedoe.

Zet het van je af en maak het weer gezellig want met die chagerijnige situatie schiet niemand op...
Oud 11-04-2004, 16:25
Coral
Coral is offline
Menig keer meegemaakt. Ach, wat doe je eraan. Je kan het moeilijk verbieden en buiten dat, ik slaap zelf ook wel eens bij goede (mannelijke) vrienden als ik een vriendje heb, omdat t gewoonweg niet te doen is om s avonds laat naar huis te gaan. Natuurlijk ben ik bang als 'hij' bij een goede vriendin pit. En als ik het betreffende meisje niet ken dan gaat er een naar gevoel door me heen (in mijn vorige geval hebben ze ook eens wat gehad, maar k had dr nooit gezien, dus had ook geen flauw idee hoe ze met elkaar omgingen). Maar je moet je vriend vertrouwen, anders is je relatie ook niets waard, toch? Ik zou het niet verbieden, maar misschien kun je erover praten hoe je je eronder voelt?

Veel succes iig
Oud 11-04-2004, 16:28
Alistar
Alistar is offline
Ik denk dat ik t niet zo heel erg leuk zou vinden, maarik zou er geen probleem van maken. Vooral ook om t feit dat ik ook gewoon bij een goede vriend wil kunnen logeren, zonder dat mijn vriend daar moeilijk over doet.
Ik denk dat hij gewoon het gevoel heeft dat je hem niet vertrouwt, en dat vindt ie waarschijnlijk (=logisch) vervelend. Zolang hij jou geen redenen geeft om hem NIET te vertrouwen, zou ik hem gewoon laten gaan
Ik vind idd ziekelijk nogal overdreven, want dan ben je wel vreselijk jaloers

Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:29
Balance
Balance is offline
Voor 'dingen die niet mogen' () zijn 2 mensen nodig. Of die vrouw dus vrijgezel is doet er niet toe, het gaat erom of jouw vriend daaraan mee doet. En dan is het dus wél een kwestie van vertrouwen. Ik geef je vriend groot gelijk als hij zegt dat je te jaloers bent. (ziekelijk vind ik overdreven).
Oud 11-04-2004, 17:10
Daevrem
Daevrem is offline
Ik vind het behoorlijk erg als iemand iemand anders verbied normale vriendschappelijke relaties te hebben met met andere mensen, danwel vrouwelijk of niet. Ik ken de omstandigheden niet precies maar als ik jouw was, en dat ben ik dus niet dus trek het je niet teveel aan, zou ik stoppen met de relatie danwel omdat hij niet te vertrouwen ben of dat ik niet toe ben aan een relatie omdat ik niet in iemand anders kan vertrouwen. Een gebrek aan vertrouwen is naar mijn mening destructief en zelfs onmogelijk in een goede relatie tussen twee personen. Nu weet ik wel dat heel erg veel mensen voor hun belangrijke relaties hebben die volgens mijn ideeen niet zouden moeten bestaat omdat ze niet als basisfundament het idee dat ik bij vriendschap heb hebben maar toch wil ik even zo mijn mening uiten.
Oud 11-04-2004, 17:24
Verwijderd
het is een overwinning voor jou als je het wle toestaat en je komt erachter dat er niks gebeurd is... beschouw het als een uitdaging!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:19
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
Marinka schreef op 11-04-2004 @ 15:24 :
nee, dat niet. het is je gevoel en wat kun je daar aan veranderen? ik denk dat hij blij moet zijn dat je in ieder geval durft te zeggen wat je denkt. maar aan de andere kant zou ik het als ik hem was niet bepaald fijn vinden om te horen, en ik kan me zijn reactie ook wel voorstellen. het is niet fijn om van je vriendin te horen te krijgen wat je wel en niet mag doen.

kijk, hij heeft nu eenmaal met jou, en hij heeft voor jou gekozen, ook al kun je geen vastigheid bieden (maar misschien wil hij dat juist wel helemaal niet!! dat kun je toch wel van hem inschatten?), dus hij zal echt niet zomaar met haar in hetzelfde bed duiken. maar als jullie nog niet zo lang met elkaar hebben, snap ik je gevoel wel. vertrouwen moet groeien, dat is er niet zomaar.

(ik vind het wel lastig om me in je te verplaatsen want ik ben zelf nog nooit jaloers op m'n vriendjes geweest)
Oud 11-04-2004, 19:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-04-2004 @ 14:42 :
Nouja, ziekelijk zou ik het niet noemen, maar iets te jaloers ben je nu wel, vind ik. Hij gaat er gewoon naartoe voor de gezelligheid, toch? En natuurlijk ben jij niet de enige gezellige persoon die hij kent, dat zou pas zielig voor 'm zijn. En dat hij liever niet midden in de nacht anderhalf uur wil rijden, dat begrijp ik ook wel.

Ik begrijp óók dat jij er geen gat in de lucht om springt, maar om er nou moeilijk over te gaan doen...

En wat boeit het nou of zij een vriend heeft? Jouw vriend heeft toch een vriendin? Of vertrouw je haar beter dan je eigen vriend?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:31
92.7
92.7 is offline
Dat komt wel goed, joh. Goed dat je gezegd hebt dat je het niet zo hemeltergendsuperleuk vindt, maar zet het nu maar van je af en laat hem zijn gang gaan, je kunt hem vast wel vertrouwen.
Oud 12-04-2004, 15:31
Verwijderd
je moet je vriend wel vertrouwen... maar ik zou het toch ook niet echt leuk vinden hoor! maar ik denk maar zo: zij kan wel heel mooi en alles zijn, maar hij heeft er toch ook nog een aandeel in en als hij besluit het te doen, is hij jou niet waard en weet je ook weer hoe hij is...
maar je kan hem echt niet altijd in de gaten houden...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 16:06
ilse
ilse is offline
heyy!
ik heb de andere reacties niet gelezen, misscjhien zeg ik nu wel iets dat allang gezegd is. maar ik heb dus hetzelfde, en ik heb met mijn vriend afgesproken dat hij dan maar bij een vriend moet gaan slapen. ik weet het, ben behoorlijk jaloers, maar dat weet hij en dat accepteert hij. dan moet je het niet in de hand gaan werken door bij andere meisjes te gaan slapen toch!?! ik vind het nogal logisch dat je het niet leuk vind!
Oud 12-04-2004, 17:11
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik zou het niet erg vinden. Maar dan moet ie wel een goede reden hebben. Bijvoorbeeld als hij niet meer naar huis kan of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:22
Verwijderd
van mij zou ie gewoon mogen gaan, als ik een vriend heb vertrouw ik hem volledig tot t moment dat ie bewijst dat ie niet te vertrouwen is, dat heb ik ook met exen ect.

en zodra ie bewijst dat ie niet te vertrouwen is,is t hoog tijd om heel goed na te gaan denken en eventueel te dumpen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:04
Marinka
Marinka is offline
ik wil het helemaal niet uitmaken we hebben in mei 2,5 jaar en ik merk nu dat ik jarlours ben, hij is ook nog nooit eerder bij een meisje blijven slapen, en heb dit ook niet als hij met andere meisjes staat te praten alleen nu.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:15
Verwijderd
Ik vind het wel normaal als ie bij haar blijft slapen, het is gewoon veel praktischer. Bij mij blijven ook vaak goede vrienden slapen en mijn vriend zeurt daar niet over.. en dat moet ie ook niet proberen zegmaar... Als je vriend niets met die vriendin van hem wil zal dat heus niet opeens veranderen als ie bij haar blijft slapen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:29
Dzjes
Dzjes is offline
Ik zou het wél erg vinden.. Mijn vriend zou het ook niet graag hebben als ik bij iemand anders dan bij hem zou slapen dus..

Ik zou het hem zeker nooit verbieden (verbieden in een relatie is ) maar toch hopen dat hij uit zichzelf zou zeggen dat hij voor mij wel naar huis rijdt .. Ook al vertrouw ik hem
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:28
miro
miro is offline
Ik zou dr ook niet tegen kunnen eerlijk gezegd. Niet dat ik m niet vertrouw, maar slapen doet ie bij mij, en niet bij iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:48
Verwijderd
Ik snap je reactie, ik zou het zelf niet leuk vinden, ik ben helaas nogal jaloers ingesteld, maar ik weet mezelf ook altijd weer te relativeren. Als hij bij een vriendin zou willen blijven slapen, moet hij dat doen, dat ik mij daarrond klote voel, wil niet zeggen dat hij daarom ook daadwerkelijk bepaalde dingen gaat doen, dan zou hij ook nix met mij hebben.
En zelf blijf ik ook makkelijk bij vrienden slapen omdat ik nu eenmaal niet zo kort bij het studentenleven woon. Hij kan daar best jaloers om zijn en mag dat ook met mij daarover hebben en ik zal alles proberen om hem gerust te stellen, feit blijft gewoon dat hij zich niet ongerust zal hoeven te maken. Daarbij, dan zou ik niet eens meer bij vriendinnen kunnen blijven slapen. Ik val op jongens en meisjes en heb ooit met een goede vriendin gewoon gekust, dat zou dus inhouden dat ik daar nooit meer zou kunnen blijven slapen ook al houdt het nix in voor mij.
Vrienden zijn vrienden en normaal nix meer.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:56
Verwijderd
ik zou het ook zeker niet leuk vinden. ik vind de jaloezie eigenlijk dus terecht. maar t is nou eenmaal niet te veradneren. *en met dat laatste zit ik zelf ook nog altijd.*
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 22:03
Cruz
Cruz is offline
No can do! Nee echt, mijn vriend mag gewoon niet bij een ander meisje blijven slapen. Simpelweg omdat ik een ander niet zou vertrouwen en hem ook niet 100% daarin. Hoe lullig dat misschien ook klinkt. Maar hij zou het ook niet goed vinden als ik bij een vriend zou blijven slapen. Hij is ook snel jaloers/onzeker. En trouwens, ik mag nog niet eens bij hem slapen en ik ben zijn vriendin Dus waarom zou een ander meisje dat dan wel mogen? Nee. Sorry.
Oud 12-04-2004, 22:29
AngelLena
AngelLena is offline
Ik denk dat ik hem wel zou vertrouwen, maar haar niet. Zij zit natuurlijk wel in een rottige periode nu haar relatie pas uit is gegaan. Wat doen meiden (heel vuil, maar wel veel voorkomend) automatisch? Troost zoeken bij een andere vent en via hem proberen ex lief te vergeten.

Dus ik zou er ook niet zo kapot van zijn nee, maar je kunt hem niet tegenhouden. Ik zou hem vertellen dat ik er niet blij mee ben, niet zozeer omdat ik hem niet vertrouw, maar meer omdat ik haar niet vertrouw en hoop dat hij voorbereid is op bepaalde situaite die zich voor kunnen doen daar. Maar ik zou hem ook vertellen dat als hij daar echt wil blijven slapen ik hem niet tegen zou houden. Het is nog altijd zijn leven en die moet hij indelen zoals hij dat wil.

Als ik dit tegen mijn vriend zou zeggen zou hij al niet eens meer willen blijven slapen daar, hoe jouw vriend daarover denkt weet ik niet. Maar probeer hem niet in de hand te houden, dat werkt averechts. Laat hem gaan maar maak wel duidelijk hoe jij erover denkt. Daar bereik je uiteindelijk altijd meer mee.
Oud 12-04-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Cruz schreef op 12-04-2004 @ 23:03 :
No can do! Nee echt, mijn vriend mag gewoon niet bij een ander meisje blijven slapen. Simpelweg omdat ik een ander niet zou vertrouwen en hem ook niet 100% daarin. Hoe lullig dat misschien ook klinkt.
Dat vind ik niet lullig klinken, hoor. Ik denk, nee, ik WEET dat er heel wat jongens mét vriendin zijn, die zich op het 'moment supreme' echt niet kunnen (en misschien zelfs wel niet willen) inhouden op het moment dat die pas-vrijgezelle-vriendin avances maakt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:43
Daevrem
Daevrem is offline
Als je z'n vriend hebt dan maak je het uit.
Oud 12-04-2004, 23:44
Verwijderd
Wederom wijkt praktijk van theorie af.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:41
Marinka
Marinka is offline
ja, helaas is het in de praktijk iets lastiger dan in tijdschriften wordt beschreven.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 11-04-2004 @ 15:51 :
Ik zou het absoluut niet leuk vinden, maar wel weten dat dat ook deels bij mij ligt. Ik zou het hem dus niet verbieden (sowieso vind ik verbieden in een relatie nogal dubieus).
Wat ik wél nogal lomp van hem zou vinden is als ze samen in hetzelfde bed zouden slapen. Hij mag wel een beetje rekening houden met mijn gevoelens.
Hey ja, dat wou ik ook gaan schrijven.

Je hoort idd weleens van die verhalen dat mensen bij anderen in bed slapen, ookal hebben ze een relatie. Zoiets is natuurlijk niet te controleren maar ik zou het wel belachelijk vinden als dat zou gebeuren.

En idd je kunt de ander niet gaan verbieden om bij iemand te blijven slapen, dat werkt uiteindelijk averechts in je relatie. Er moet wel een bepaalde mate van vrijheid zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 10:35
duvelke21
duvelke21 is offline
vertrouw je je vriend?
ik moet wel hij woont 4 en half uur bij me vandaan

x saskia
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: