Oud 09-04-2004, 13:44
Boogie
Boogie is offline
Oftewel: De Hel van het Noorden. 26 kasseistroken krijgen de heren voor de kiezen, waaronder het Bos van Wallers/Arenberg (zie foto).

Wie wordt dit jaar de beste kasseivreter? En wat voor weer wordt er voorspeld? Wat voor invloed zal het weer hebben op de wedstrijd?

Oud 09-04-2004, 15:14
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
9-15 graden, mogelijk bewolkt, weinig kans op neerslag volgens teletekst en www.weeronline.nl. Begint de uitzending net als vorige week weer om 12.50?

leuke wedstrijd door al die smalle steenweggetjes maar de finale (het deel voor de wielerbaan, die is wel leuk) vind ik stom.
Oud 09-04-2004, 17:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 09-04-2004 @ 16:14 :
9-15 graden, mogelijk bewolkt, weinig kans op neerslag volgens teletekst en www.weeronline.nl. Begint de uitzending net als vorige week weer om 12.50?

leuke wedstrijd door al die smalle steenweggetjes maar de finale (het deel voor de wielerbaan, die is wel leuk) vind ik stom.
Yep, het is echt mijn favo klassieker, het is voor mij echt de mooiste koers van het jaar.
Jammer dat er weinig kans is op neerslag, ik hoop vooraf altijd dat De Hel zo spectaculair mogelijk wordt.
Dat de finish op een wielerbaan is vind ik net wel leuk, het heeft iets speciaals. Maar ja, tis wel rotter sprinten ja...
12.50? Bij de Nederlander begon hij pas om kwart voor 2... maja dat kwam door de Marathon van Rotterdam. Ik hoop niet dat ze al beginnen met uitzenden voor 12 uur, want ik ga die avond nog op stap en moet 10 uur nog op om ergens heen te gaan en ben pas 12 uur terug.
Maja, we zien wel, in ieder geval, ik verheug me weer op Het Bos van Wallers, Carrefour de l'Arbre en nog meer kasseistroken!
Oud 09-04-2004, 17:29
mobie
mobie is offline
1. Museeuw
2. Van Petegem
3. Boonen

Vlaanderen boven
Oud 09-04-2004, 18:31
Verwijderd
Di Luca gaat verrassen. Ik blijf het volhouden.

Maar serieus: eigenlijk geen idee. Ik hoop op een verrassing à la Knaven.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 19:40
von Carrstein
von Carrstein is offline
Museeuw
Boonen
VDB

Da's mijn top-drie.

Ertur: Knaven heeft 'm al eens gewonnen, van 'n echte verrassing kun je dan niet spreken.
Oud 09-04-2004, 23:55
graag gedaan
graag gedaan is offline
meseeuw gaat winnen, ik weet nog steeds niet hoe je dat schrijft
Oud 10-04-2004, 09:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
von Carrstein schreef op 09-04-2004 @ 20:40 :
Ertur: Knaven heeft 'm al eens gewonnen, van 'n echte verrassing kun je dan niet spreken.
Daarom zegt hij ala Knaven. Toen knaven hem wond was dat best een verrassing, nou, zoiets hoopt hij nu ook op...
Oud 10-04-2004, 10:02
mobie
mobie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-04-2004 @ 10:27 :
Daarom zegt hij ala Knaven. Toen knaven hem wond was dat best een verrassing, nou, zoiets hoopt hij nu ook op...
toen Knaven hem won, was omdat hij dat mocht van Museeuw
Oud 10-04-2004, 10:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
mobie schreef op 10-04-2004 @ 11:02 :
toen Knaven hem won, was omdat hij dat mocht van Museeuw
Maar het was wel een verrassing
Oud 10-04-2004, 12:26
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-04-2004 @ 11:41 :
Maar het was wel een verrassing
Niet echt, van de ploeg die Museeuw rond zich heeft, weet je al jaren dat ze met minstens 5 kandidaat-winnaars rondrijden...
Oud 10-04-2004, 12:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
* kan geen deelnemersveld op internet vinden *
Oud 10-04-2004, 12:49
von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 10-04-2004 @ 13:42 :
Logisch, veel ploegen beslissen pas vandaag wie rijdt en wie niet rijdt, heel wat renners zijn in Gent-Wevelgem gehavend uit de strijd gekomen...
Oud 10-04-2004, 12:51
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 10-04-2004 @ 13:42 :
Landbouwkrediet-Colnago

191 Ludo Dierckxsens (Bel)
192 Lorenzo Bernucci (Ita)
193 Tony Bracke (Bel)
194 Ludovic Capelle (Bel)
195 Jacky Durand (Fra)
196 Marc Streel (Bel)
197 Geert Van Bondt (Bel)
198 Johan Verstrepen (Bel)

http://www.cyclingnews.com/road/2004.../?id=startlist

jammer dat nijs niet meedoet.
Oud 10-04-2004, 13:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
th@nkz

Ik zet mijn geld op Tom Boonen. Maar ik hoop ook op een mooie afsluiting van de carrière van Johan Museeuw. Andere kanshebbers naar mijn mening: Hincapie, Weseman en Van Petergem.
Outsiders: Let op mannen als Marc Wauters, Andrea Tafi, Marco Serpellini, Romans Vainsteins, Rolf Aldag en Gianluco Bortolami.
Oud 10-04-2004, 15:05
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
Weet je wat ik eigenlijk een beetje raar vind? Alle wielerfans zijn helemaal weg van die kassei-stroken... Terwijl een RACEfiets gebouwd is om zo hard mogelijk te gaan
Oud 10-04-2004, 15:16
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
ditbenikdus schreef op 10-04-2004 @ 16:05 :
Weet je wat ik eigenlijk een beetje raar vind? Alle wielerfans zijn helemaal weg van die kassei-stroken... Terwijl een RACEfiets gebouwd is om zo hard mogelijk te gaan
Datzelfde kan je dan natuurlijk zeggen van bergen.
Oud 10-04-2004, 15:26
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
Ja oke, maar dat is niet 'schadelijk' voor de fiets. Ik weet niet of jij weleens met 30-40 per uur met een wielrenfiets over kasseien ben geknald... Ik hield geen armen meer over, daarom is zon rit natuurlijk zo knap en dus ook populair ( denk ik )

Het mooiste van bergen is dat je weer naar beneden mag
Oud 10-04-2004, 15:30
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
ditbenikdus schreef op 10-04-2004 @ 16:26 :
Ja oke, maar dat is niet 'schadelijk' voor de fiets. Ik weet niet of jij weleens met 30-40 per uur met een wielrenfiets over kasseien ben geknald... Ik hield geen armen meer over, daarom is zon rit natuurlijk zo knap en dus ook populair ( denk ik )

Het mooiste van bergen is dat je weer naar beneden mag
Wel met 60 met een auto, en dat klinkt ook al niet best

Je hebt gelijk, het is niet echt natuurlijk om daar over te fietsen. Maar het levert wel spektakel op
Oud 10-04-2004, 15:35
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
Ckers.
Oud 11-04-2004, 01:22
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Parijs-Roubaix ligt jammer genoeg droog, voordeel is wel dat we dan minder renners een half jaar er uitliggen.

Voorspelling:

1. Museeuw
2. Hoste
3. Boonen
4. Van Bon
5. Bartko

Het is zeker niet mijn favoriete koers, maar het is toch altijd wel een mooie klassieker apart. Het is jammer dat een paar toppers altijd missen, die ook daar het verschil zouden kunnen maken. Hinault heeft dit eerder bewezen (hoewel dat wel een erg grote is).
Oud 11-04-2004, 12:11
Verwijderd
Iemand idee op welke zender en vanaf hoe laat het uitgezonden wordt?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:12
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Z schreef op 11-04-2004 @ 13:11 :
Iemand idee op welke zender en vanaf hoe laat het uitgezonden wordt?
Vanaf 13.30 op Canvas (VRT 2)
Oud 11-04-2004, 13:12
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Nu.
Oud 11-04-2004, 16:51
Verwijderd
Bah, kuteinde
Van Petegem was duidelijk de sterkste man van de wedstrijd.
Moesten Museeuw en hij net dan lekrijden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 17:19
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik zat er toch wel ver naast. Is meestal zo als ik ga voorspellen . Maar ik had liever Backsted niet zien winnen. Ik was meer voor Hoffman en Hammond.

Rabobank heeft wel een flutprestatie neergezet deze Parijs-Roubaix. Alleen Hunter was mee en die was constant achteraan te vinden. Iets van 25ste geworden?

Verder had van Bon de goede vorm die ik had verwacht, alleen was hij te vroeg in de koers al gretig. Wel sneu voor Museeuw om zo afscheid te moeten nemen. Maar dit einde typeert wel het wielrennen en hoe het allemaal maar net moet meezitten.
Oud 11-04-2004, 17:31
Verwijderd
Van Bon heeft volgens mij een schitterende wedstrijd gereden! Lotto heeft het ontzettend tactisch gespeeld! Quickstep was verplicht de hele tijd te rijden omdat Van Bon vooraan zat.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:01
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Volgens mij heeft de Rabobank nog nooit een goede Parijs-Roubaix gereden

Backstedt hmm ik vind het altijd wel een grappige renner
Maar ik vond Hoffman nogal stom sprinten(hij probeerde het helemaal niet )

Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Backsteddt dus... mja verrassing, maar das ook wel eens leuk. Had liever Museeuw zien winnen, maar jammer genoeg reed hij lek. Zijn finish met Van Petergem vond ik eigenlijk mooier dan de sprint
Mooi van Hoffman, hij rijdt vaak goed in Parijs-Roubaix maar hij is geen superkiller, die een koers kan domineren en winnen. Wat frappant was, was dat van zowel Lotto als van T-Mobile (en ook QuickStep als je Museeuw niet meerekent) niet één renner bij de beslissende demarrage zat.
Jammer dat het een bewolkte hel was eigenlijk. Een natte hel is altijd veel spectaculairder met iedereen onder de modder. Een hel met veel zon is ook mooier omdat er meer stof opkomt waardoor het zicht voor de renners ook minder wordt. Maar vandaag was niet veel zon en was het droog. De gemakkelijkste omstandigheden om de koers dus te rijden, wat aan de andere kant minder spectakel biedt.
Oud 11-04-2004, 20:33
Sisyfus
Sisyfus is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 11-04-2004 @ 19:01 :
Volgens mij heeft de Rabobank nog nooit een goede Parijs-Roubaix gereden

Backstedt hmm ik vind het altijd wel een grappige renner
Maar ik vond Hoffman nogal stom sprinten(hij probeerde het helemaal niet )
hij deed het fout ofzo.
hij wilde eerst buitenom maar hij zag dat dat toch iets te ver was en probeerde het (te laat) binnendoor.
Oud 11-04-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 09-04-2004 @ 19:31 :
Backsted gaat verrassen.
Wie had het weer juist voorspeld?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:47
Sisyfus
Sisyfus is offline
Citaat:
Ertur schreef op 11-04-2004 @ 21:43 :
Wie had het weer juist voorspeld?
di luca of backsted, zo'n groot verschil is het niet
Oud 11-04-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Sisyfus schreef op 11-04-2004 @ 21:47 :
di luca of backsted, zo'n groot verschil is het niet
Precies.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:59
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik baal!
Oud 12-04-2004, 11:04
mobie
mobie is offline
Fuck zeg, ik ben gewoon van de tv weggegaan op het moment dat Museeuw lek reed.

Zo zeker dat hij ging winnen

kut kut kut kut kutrace
Oud 12-04-2004, 17:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
mobie schreef op 12-04-2004 @ 12:04 :
Fuck zeg, ik ben gewoon van de tv weggegaan op het moment dat Museeuw lek reed.
En ik ben voor de TV weggegaan bij het Carrefour de L'Arbre toen stond er net een vriend aan de deur. Slechtere timing kun je niet hebben. Toen ik 5 minuten of zo later weer de kamer inkwam zag ik opeens een heel andere kopgroep en had dus weer iets belangrijks gemist
Maar heb wel het stukje nog gezien dat Museeuw lek reed. Jammer voor die kerl.
Oud 13-04-2004, 08:13
Tofke_H
Tofke_H is offline
Van de VRT-teletekst

Johan Museeuw trof het niet. Na zijn laatste WB-race weende hij een halfuur als een klein kind. "Ja, ik durf dat te zeggen", sprak Museeuw. "Ik dacht dat mijn vierde zege hier in de knip was."

"Net voor ik lek reed, zei ik tegen mezelf "Ik win vandaag". 2 seconden later hoor ik "ssssssss" (lekke band, nvdr). Ik ben vroeger ook al in dezelfde put gereden. Ik ken die put. Alles stortte als een kaartenhuisje in elkaar. Het is toch normaal dat ik emotioneel ben?"

"De manier waarop ik afscheid neem, is heel groot. Op het hoogste niveau deed ik mee voor winst. Ik had malchance."

Man, man. Op Belgie 1 zag je hem die woorden zeggen, dat gezicht sprak boekdelen.. De tranen kwamen toen bijna weer in de ogen. En zeker toen de televisieman hem bedankte voor alles wat hij ons gegeven had... Toen 'liep' ie weg om niet voor de camera te moeten huilen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten