Oud 24-04-2004, 23:43
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik zat vanavond tv te kijken en zag een programma over problemen binnen jeugdzorg op dit moment. Ik ben daar behoorlijk van geschrokken..Ik wist niet dat zoiets kon, laat staan dat er zoiets aan de hand is in Nederland.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hiermee hebben, en wat jullie ervan vinden..

(Hieronder een artikel over het onderwerp)

Jeugdzorg luidt noodklok
24 april 2004, 23:26:43

HILVERSUM (ANP) - Jeugdzorg Nederland luidt de noodklok over de ongeveer achthonderd jongeren die in afwachting van psychiatrische hulp in de gevangenis zitten. Dat heeft woordvoerder W. Janssen zaterdag in het EO-televisieprogramma Knevel op Zaterdag kenbaar gemaakt.

,,Wij kunnen niet meer de verantwoordelijkheid nemen voor het verblijf van kinderen in jeugdgevangenissen'', zei Janssen. Hij deed een klemmend beroep op staatssecretaris Ross (Volksgezondheid) om maatregelen te nemen, zodat de kinderen snel een behandelplek in de jeugdpsychiatrie kunnen krijgen.

Als ze in de gevangenis verblijven, wenst niemand nog verantwoordelijkheid voor hen te nemen, aldus Janssen. Die uitte de noodkreet, nadat in de tv-uitzending het relaas was getoond van een veertienjarig meisje dat in afwachting van de juiste behandeling in een justitiele inrichting zelfmoord pleegde.

Van de afgelopen week aangenomen Wet op de Jeugdzorg verwacht Janssen weinig, omdat volgens Jeugdzorg Nederland psychiatrische hulp voor kinderen onvoldoende blijft geregeld.

(Ik weet niet of dit beter hier of op het nieuwsforum hoort, als hij hier niet hoort verplaats hem dan gerust )
Oud 25-04-2004, 08:37
Verwijderd
ik hoorde het toen we het er de vorige maand het erover hadden in een fractie vergadering.

ik vind het niet kunnen, ik vind het niet normaal.

maar het probleem is dat jeugdzorg te weinig capiciteiten heeft, dat is jammer want zo ontstaan deze problemen.

voor de rest heb ik er nog niet zo heel veel over gelezen etc dus ik kan niet echt iets zeggen

wel vraag ik me af of het jeugdgevangenissen zijn die in gebruik zijn of dat het jeugdgevangenissen zijn die leeg staan. Dat maakt denk ik wel een enorm verschil.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:58
Verwijderd
tjah... eeuh

ik verwacht niet dat er de komende tijd wat aan zal gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:08
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-04-2004 @ 09:37 :

wel vraag ik me af of het jeugdgevangenissen zijn die in gebruik zijn of dat het jeugdgevangenissen zijn die leeg staan. Dat maakt denk ik wel een enorm verschil.
Volgens mij zijn het gewoon jeugdgevangenissen die in gebruik zijn. Een ervan werd gisteren in het programma Knevel op Zaterdag genoemd: De Doggershoek, en die is gewoon in gebruik.
Oud 25-04-2004, 10:27
Verwijderd
Kijk, het zou een oplossing zijn om in elke provincie een Jeugdpsychiatrie-opvangcentrum neer te zetten met een duo psychiaters (schrijf je dat zo?!). Maar de regering heeft daar natuurlijk geen geld voor (bullshit), en de verzekering zal deze "behandeling" natuurlijk ook niet betalen... ander potje dan maar.

Het vakantiegeld wat de ambtenaren per jaar krijgen bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 12:11
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 25-04-2004 @ 11:27 :
Kijk, het zou een oplossing zijn om in elke provincie een Jeugdpsychiatrie-opvangcentrum neer te zetten met een duo psychiaters (schrijf je dat zo?!). Maar de regering heeft daar natuurlijk geen geld voor (bullshit), en de verzekering zal deze "behandeling" natuurlijk ook niet betalen... ander potje dan maar.

Het vakantiegeld wat de ambtenaren per jaar krijgen bijvoorbeeld
Uhm, 1 instelling per provincie is in mijn optiek ietwat weinig. In A'dam alleen al heb je in iedere wijk een psy.-instelling zitten en zèlfs daar is de capaticteit bij lange na niet groot genoeg...

Vanwaar vind je het 'bullshit' dat de regering niet afdoende geld ter beschikking heeft? Ze kunnen het niet rukraak uitbesteden (je dient immers die 3% in je achterhoofd te houden welke de regering niet mag overschreiden). Wanneer ze juiste prioreiten stellen, kan het financieel toelaatbaar zijn meer in de ggz te investeren. Afgelopen dinsdag was ik in discussie met een dame uit de tweede kamer van GroenLinks. Zij beweerd dat bijvoorbeeld het aantal zittingen bij psychotherapie weer terug gedraait naar 90 zittingen kan en dat de eigenbijdrage van menschen met PGO tevens omlaag kan... Ze bracht het ietwat pathetisch, doch is het een zalig idee...
Woensdag was eveneens de uitslag van het onderzoek naar 'opzeggingen thuiszorg', ik ben uitermate benieuwd wat voor acties er genomen worden.......

Joyce.

Politiek is een plastisch voorbeeld van de 'parafencultuur' ofwel; bureaucratie!
Oud 25-04-2004, 13:56
Verwijderd
ik had het ook gezien gister, echt belachelijk. daarmee maak je alleen maar meer traumas. je straft iemand voor iets waar hij/zij niks aan kan doen. een crisisopname op een psychiatrische gesloten afdeling is al niet fijn, laat staan als je dan tussen criminelen komt te zitten.
de mensen maken de wereld steeds meer kapot en de gene die daar niet tegen kunnen krijgen ook nog niet es fatsoenlijke hulp.
ik geloof dat ik erg vaag begin te worden, komt omdat ik behoorlijk kwaad ben... sorry
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:36
*Speechless*
*Speechless* is offline
Ik heb langdurig op een gesloten afdeling in een algemeen psychiatrisch ziekenhuis gezeten en ik kan je vertellen dat dit niet goed is voor een mens. Ik maak me daarom erge zorgen over al die jongeren die noodgedwongen in jeugdgevangenissen zitten. Deze mensen hebben stuk voor stuk professionele hulp nodig om een kans te maken om goed terug te keren in de maatschappij. Ik kan me voorstellen dat er een tekort aan geld is en aan personeel etc. maar deze jongeren onderbrengen in gevangenissen lijkt me geen verstandige zaak. Vaak is het ook zo dat als mensen te lang in een gesloten omgeving verblijven zij angsten zullen ontwikkelen om zich in de 'open' omgeving te bevinden. Kortom, zo krijg je probleem op probleem. Misschien zijn woongroepen een idee. Een plek waar een aantal jongeren bij elkaar wonen onder begeleiding en toch een soort van hulp kunnen krijgen in de vorm van gesprekken bijv. om zo toch een soort van vertrouwde omgeving te creeeren en de wachttijd wat dragelijker te maken. Nou, in ieder geval vind ik het heel erg om te horen dat het er zo aan toe gaat.

Flowergirl
Oud 25-04-2004, 15:53
Verwijderd
We kunnen best de belasting maal twee doen en dat allemaal besteden aan jeugdzorg, maar een overheid heeft nou éenmaal prioriteiten. Je kunt niet én veel gevangenissen hebben én veel politie én goede jeugdzorg én goede bejaardenzorg én superdeluxe onderwijs én topmasters én goede sociale zekerheid én inflatiecorrectie én kinderopvang én noemallesmaarop. Je moet afwegingen maken. Het is kut, allicht, maar in zekere zin onvermijdelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:21
Eend
Eend is offline
Voor ouderen heb je de bed-op-recept-regeling, waarom niet voor jongeren?

Waarom zijn er geen instellingen waar je 6 weken (tenzij je speciale verlenging hebt) Kunt verblijven om afdelingstherapie te krijgen van sociotherapeuten en waar je door afdelingsartsen (psychiaters e.d.) individuele therapie krijgt en dat er een overplaatsing wordt geregeld (al zou je dat nodig hebben) naar een kliniek met echte dagbehandeling en zo.

Ik vind zoiets wel genoodzaakt in elke stad.

who the hell plaatst zo'n kind nou weer in een jeugdinrichting?! Dan ben je ook mesjokken.
Oud 25-04-2004, 16:26
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Flowergirl_18 schreef op 25-04-2004 @ 15:36 :
Ik heb langdurig op een gesloten afdeling in een algemeen psychiatrisch ziekenhuis gezeten en ik kan je vertellen dat dit niet goed is voor een mens. Ik maak me daarom erge zorgen over al die jongeren die noodgedwongen in jeugdgevangenissen zitten. Deze mensen hebben stuk voor stuk professionele hulp nodig om een kans te maken om goed terug te keren in de maatschappij. Ik kan me voorstellen dat er een tekort aan geld is en aan personeel etc. maar deze jongeren onderbrengen in gevangenissen lijkt me geen verstandige zaak. Vaak is het ook zo dat als mensen te lang in een gesloten omgeving verblijven zij angsten zullen ontwikkelen om zich in de 'open' omgeving te bevinden. Kortom, zo krijg je probleem op probleem. Misschien zijn woongroepen een idee. Een plek waar een aantal jongeren bij elkaar wonen onder begeleiding en toch een soort van hulp kunnen krijgen in de vorm van gesprekken bijv. om zo toch een soort van vertrouwde omgeving te creeeren en de wachttijd wat dragelijker te maken. Nou, in ieder geval vind ik het heel erg om te horen dat het er zo aan toe gaat.

Flowergirl

Dan zou je denken aan crisisopvang woongroepen?, ik denk dat je dan hetzelfde probleem tegen komt. Er is stomweg geen genoeg plaats (gemaakt).
Oud 25-04-2004, 16:27
Eend
Eend is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2004 @ 16:53 :
We kunnen best de belasting maal twee doen en dat allemaal besteden aan jeugdzorg, maar een overheid heeft nou éenmaal prioriteiten. Je kunt niet én veel gevangenissen hebben én veel politie én goede jeugdzorg én goede bejaardenzorg én superdeluxe onderwijs én topmasters én goede sociale zekerheid én inflatiecorrectie én kinderopvang én noemallesmaarop. Je moet afwegingen maken. Het is kut, allicht, maar in zekere zin onvermijdelijk.
Als ze alle mensen zonder verblijfsvergunning, die de wet overtreden nou eens het land uit zetten. Nederland is veel te lief. Als je hier wilt blijven, dan moet je je maar gedragen. Er zijn hele speciale gevangenissen voor dit soort mensen en weet je wat ze daar hebben?! Fitnessruimtes, televisies, noem maar op. Ooooooo, dus daar zit het geld wat voor jeugdzorg bedoeld was?
In normale gevangenissen hebben ze 2!!!! tv's per cel. Dat is toch achterlijk?! Laat ze het maar verdienen om tv te kijken! De gevangenissen zijn nog veel te goed. Er zijn daklozen die zich expres op laten pakken, omdat ze t daar veel beter hebben.

Als je die dingen nou allemaal afschrapt hou je op z'n minst honderden euro's over, die je dan weer bij Jeugdzorg in het potje kan stoppen voor extra mensen.

Ik vind dat jongeren die zelfmoord plegen, omdat ze in een jeugdinrichting worden gestopt, omdat ze het geestelijk niet meer aan kunnen net iets erger dan een boef die zijn maat in de cel afmaakt, omdat ze lopen te bekvechten omdat ze geen tv's hebben.
Oud 26-04-2004, 10:48
Verwijderd
Laatst op het nieuws zag ik dat er een jongetje bij ons in de stad was, die ook in een jeugdgevangenis zit. Ze filmden dat jongetje en ik vroeg me af waarom hij daar zat, omdat het een lief en speels jochie was. Blijkt dus dat zijn ouders niet voor hem kunnen zorgen en dat er geen gezin is die hem wil hebben...

Sad...

Dat het üiberhaupt mag vind ik al een raadsel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 25-04-2004 @ 13:11 :
Uhm, 1 instelling per provincie is in mijn optiek ietwat weinig. In A'dam alleen al heb je in iedere wijk een psy.-instelling zitten en zèlfs daar is de capaticteit bij lange na niet groot genoeg...
... etc
Ja, ik begrijp, ik gaf maar een voorbeeld....
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 25-04-2004 @ 17:27 :
Als ze alle mensen zonder verblijfsvergunning, die de wet overtreden nou eens het land uit zetten. Nederland is veel te lief. Als je hier wilt blijven, dan moet je je maar gedragen. ..... etc
Er zijn net zoveel Nederlanders die zich in het criminele circuit bevinden, hier wordt alleen niet zo over gezeikt Mensen zonder verblijfvergunning hebben geen verblijfsvergunning omdat wij ze aan het lijntje houden, en we snel 10 jaar verder zijn voordat deze mensen "menselijk " behandeld worden en gewoon als burger hier kunnen wonen.
Ook moet je er rekening mee houden dat er maar een klein percentage van de "buitenlanders" werkloos is, net zoveel als het percentage Nederlanders. De buitenlanders betalen overigens ook net zoveel belasting..... als we al die 26.000 (en veeeeel meer) buitenlanders eruit zetten, hebben we ook geen belastinginkomsten meer, en waarom zo gemeen.... door deze buitenlanders eet jij met kerst bij de Chinees.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 26-04-2004 @ 12:10 :
Er zijn net zoveel Nederlanders die zich in het criminele circuit bevinden, hier wordt alleen niet zo over gezeikt Mensen zonder verblijfvergunning hebben geen verblijfsvergunning omdat wij ze aan het lijntje houden, en we snel 10 jaar verder zijn voordat deze mensen "menselijk " behandeld worden en gewoon als burger hier kunnen wonen.
Ook moet je er rekening mee houden dat er maar een klein percentage van de "buitenlanders" werkloos is, net zoveel als het percentage Nederlanders. De buitenlanders betalen overigens ook net zoveel belasting..... als we al die 26.000 (en veeeeel meer) buitenlanders eruit zetten, hebben we ook geen belastinginkomsten meer, en waarom zo gemeen.... door deze buitenlanders eet jij met kerst bij de Chinees.
Offtopic: Heb jij voor twee weken geleden ook meegelopen in de demonstratie 'Generaal Pardon' te A'dam?!
Mij wel

Buitenlanders zitten in het Verdonkhoekje...
Oud 26-04-2004, 11:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-04-2004 @ 16:53 :
....Heb jij overigens toevalligerwijs een verklaring voor het goedwerkende beleid van Noorwegen? Op gebied van zorg, veiligheid et cetera wordt er hoog gescored.. Offtopic: (Levensmiddelen, sigaretten e.d. zijn daarentegen schrikbarend duur)
Oud 26-04-2004, 14:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
OH, ik dacht per ongeluk even dat het om jongeren ging, die psychiatrische hulp nodig hadden, maar in de gevanigenis zaten.

SORRY, het gaat blijkbaar over allochtonen en hoe we geld kunnen besparen op andere kostenposten
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-04-2004 @ 15:28 :
OH, ik dacht per ongeluk even dat het om jongeren ging, die psychiatrische hulp nodig hadden, maar in de gevanigenis zaten.

SORRY, het gaat blijkbaar over allochtonen en hoe we geld kunnen besparen op andere kostenposten
Inderdaad. Soms dien je kaderverbredend bezig te zijn, hetgeen perspectief biedt in (macroniveau)problematiek. Je kunt nieuwe inzichten verwerven, je zienswijze aanpassen et cetera.
Oud 26-04-2004, 17:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2004 @ 17:07 :
Inderdaad. Soms dien je kaderverbredend bezig te zijn, hetgeen perspectief biedt in (macroniveau)problematiek. Je kunt nieuwe inzichten verwerven, je zienswijze aanpassen et cetera.
Dit gaat veel te breed. Daarbij is er gewoon niet genoeg kennis om te zeggen wat goede en slechte investeringen zijn. Slimmer, dunkt mij, is het om verbeteringen binnen de jeugdzorg te hebben, met de middelen die zij nu heeft, en dan veelal geld en hoe zij die zelf beter kunnen benutten. Je kunt in elke probleemsector wel geld (blijven) pompen. Misschien ligt de oplossing bij het beter gebruiken van het daadwerkelijke beschikbare geld en middelen.

Maarja je kan het natuurlijk ook over allochtonen, idols, en het nieuwe olieprijzen hebben, waarvan 10 eurocent naar de jeugdzorg moet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 19:51
Daevrem
Daevrem is offline
Dit was vorig jaar ook al in de media. Ik kan me nog herinneren dat er ongeveer een half jaar geleden kamervragen over waren. Donner deed alles af met wat juridisch slap gelul "Regels zijn regels en daarmee basta!". Hij durfde niet eens toe te geven dat ze eigenlijk geld zouden moeten hebben om die kinderen te helpen ipv ze tussen moordenaars en verkrachters te plaatsen.
Oud 26-04-2004, 21:03
coopergirl
coopergirl is offline
Fade of Light kindly wrote;
Citaat:
Daarbij is er gewoon niet genoeg kennis om te zeggen wat goede en slechte investeringen zijn.
In mijn wijze van zien wordt er zowel op de fora, alswel in het 'dagelijks leven' meer dan eens over zaken gespeculeerd waar we in principe weinig tot geen verstand van hebben..
Citaat:
Slimmer, dunkt mij, is het om verbeteringen binnen de jeugdzorg te hebben, met de middelen die zij nu heeft, en dan veelal geld en hoe zij die zelf beter kunnen benutten. Je kunt in elke probleemsector wel geld (blijven) pompen. Misschien ligt de oplossing bij het beter gebruiken van het daadwerkelijke beschikbare geld en middelen.
...Dit concept is tamelijk abstract. Kun je het niet ietwat concretiseren?
Overigens, uit jou redenatie kan ik concluderen dat jij meer perspectief ziet in 'de verantwoordelijkheid bij de instellingen leggen'?. Ik ben me er terdege van bewust dat het hier betrekking heeft op een semi-overheidsinstantie... Echter, in mijn optiek heeft de overheid ten alle tijden de eindverantwoording en kun je dit niet bij een bestuurscollege neerleggen.. Voorheen zijn er van het geïnfesteerde geld in de gezondheidszorg miljoenen euro's 'verdwenen'. Anders gezegd; men kon reçu noch nota traceren wat opheldering had kunnen verschaffen..
Citaat:
Maarja je kan het natuurlijk ook over allochtonen, idols, en het nieuwe olieprijzen hebben, waarvan 10 eurocent naar de jeugdzorg moet.
...Bijtend cynisme.
Ikzelf ben er overigens van overtuigd dat er op veel punten efficienter gewerkt kan worden waardoor er geld overblijft wat in ggz WhatSoEver geinfesteerd kan worden.. (Ben het wel met je eens dat enkel geld geen uitkomst biedt. Er dient eveneens een 'goed' plan van aanpak te zijn'...)

Joyce

Laatst gewijzigd op 26-04-2004 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 22:39
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Eend schreef op 25-04-2004 @ 17:27 :
Als ze alle mensen zonder verblijfsvergunning, die de wet overtreden nou eens het land uit zetten. Nederland is veel te lief. Als je hier wilt blijven, dan moet je je maar gedragen. Er zijn hele speciale gevangenissen voor dit soort mensen en weet je wat ze daar hebben?! Fitnessruimtes, televisies, noem maar op. Ooooooo, dus daar zit het geld wat voor jeugdzorg bedoeld was?
In normale gevangenissen hebben ze 2!!!! tv's per cel. Dat is toch achterlijk?! Laat ze het maar verdienen om tv te kijken! De gevangenissen zijn nog veel te goed. Er zijn daklozen die zich expres op laten pakken, omdat ze t daar veel beter hebben.

Als je die dingen nou allemaal afschrapt hou je op z'n minst honderden euro's over, die je dan weer bij Jeugdzorg in het potje kan stoppen voor extra mensen.

Ik vind dat jongeren die zelfmoord plegen, omdat ze in een jeugdinrichting worden gestopt, omdat ze het geestelijk niet meer aan kunnen net iets erger dan een boef die zijn maat in de cel afmaakt, omdat ze lopen te bekvechten omdat ze geen tv's hebben.

Volgens mijn neef hebben ze zelfs Playstation in de gevangenissen...heeft hij gehoord/gezien/gelezen...

Mogen die dan naar Jeugdzorg???

Ik heb Knevel op Zaterdag ook gezien, verschrikkelijk verhaal, werd er helemaal verdrietig van...

Laatst gewijzigd op 26-04-2004 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 23:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2004 @ 22:03 :

In mijn wijze van zien wordt er zowel op de fora, alswel in het 'dagelijks leven' meer dan eens over zaken gespeculeerd waar we in principe weinig tot geen verstand van hebben..
Klopt, is dat een argument om het toch te doen? Neen. Daarbij probeerde ik aan te geven, dat je, als je zover doorgaat, je uiteindelijk bij een evolutietheorie vs creationisme gaat komen. Het is zonde om zo direct in een topic uit te zwabberen zodat het directe probleem naar de achtergrond wordt gedrukt. Daarbij is de besteding van overheidskapitalen een discussie die al tal van keer is gevoerd (ook op het forum) en zijn er zoooooveeeel verbanden, dat een goede discussie volgens mij niet echt op gang kan komen over de besteding van het geld. Zoals Nare man al zei ... <zie zijn reactie>...je moet prioriteiten stellen, afwegingen maken. Dan heb je bepaald geld, doe er dan iets nuttigs mee.

Citaat:
...Dit concept is tamelijk abstract. Kun je het niet ietwat concretiseren?
Overigens, uit jou redenatie kan ik concluderen dat jij meer perspectief ziet in 'de verantwoordelijkheid bij de instellingen leggen'?. Ik ben me er terdege van bewust dat het hier betrekking heeft op een semi-overheidsinstantie... Echter, in mijn optiek heeft de overheid ten alle tijden de eindverantwoording en kun je dit niet bij een bestuurscollege neerleggen.. Voorheen zijn er van het geïnfesteerde geld in de gezondheidszorg miljoenen euro's 'verdwenen'. Anders gezegd; men kon reçu noch nota traceren wat opheldering had kunnen verschaffen..
Precies, het geld was 'verdwenen'. Conclusie: de 'lagere' instanties zijn niet goed omgesprongen met hun geld. Concretisatie? Nee, ik liet het juist open voor andermans insteek, omdat ik de wereld van de psychologie/psychiatrie en andere hulporganisaties niet genoeg ken. Doch hoor ik nogal wat klachten, zo ook op het forum, en slechte ervaringen e.d. waarvan ik denk dat het best efficienter (dus beter?) kan (economisch alswel voor 'de patient').
Dat de overheid de eindverantwoordelijke is, is juist iets waar ik vind dat je het niet zomaar moet afschuiven. Kijk eerst wat er op microniveau fout gaat, anders ben je aan het dweilen met de kraan open.

Citaat:
...Bijtend cynisme.
Ikzelf ben er overigens van overtuigd dat er op veel punten efficienter gewerkt kan worden waardoor er geld overblijft wat in ggz WhatSoEver geinfesteerd kan worden.. (Ben het wel met je eens dat enkel geld geen uitkomst biedt. Er dient eveneens een 'goed' plan van aanpak te zijn'...)
(that's me )

Precies de essentie van mijn verhaal.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 08:21
Eend
Eend is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 26-04-2004 @ 12:10 :
Ik heb niks tegen buitenlanders, maar er zijn genoeg mensen die nog geen verblijfsvergunning hebben en die stelen e.d. Ja, als dat kan in Nederland...

Dat soort Nederlanders mogen ze van mij ook het land uit flikkeren. Is goed voor de te kortkoming aan huizen
Oud 27-04-2004, 11:42
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Klopt, is dat een argument om het toch te doen? Neen. Daarbij probeerde ik aan te geven, dat je, als je zover doorgaat, je uiteindelijk bij een evolutietheorie vs creationisme gaat komen. Het is zonde om zo direct in een topic uit te zwabberen zodat het directe probleem naar de achtergrond wordt gedrukt. Daarbij is de besteding van overheidskapitalen een discussie die al tal van keer is gevoerd (ook op het forum) en zijn er zoooooveeeel verbanden, dat een goede discussie volgens mij niet echt op gang kan komen over de besteding van het geld. Zoals Nare man al zei ... <zie zijn reactie>...je moet prioriteiten stellen, afwegingen maken. Dan heb je bepaald geld, doe er dan iets nuttigs mee.
hahaha, ikzelf heb enkele posts hierboven eveneens aangegeven dat er in dit type issues prioriteiten gesteld dienen te worden..
...Overigens wordt er in mij wijze van zien eveneens veel geld afhandig gemaakt door de zogeheten 'parafencultuur', dit ter zijde...
Citaat:
Precies, het geld was 'verdwenen'. Conclusie: de 'lagere' instanties zijn niet goed omgesprongen met hun geld. Concretisatie? Nee, ik liet het juist open voor andermans insteek, omdat ik de wereld van de psychologie/psychiatrie en andere hulporganisaties niet genoeg ken. Doch hoor ik nogal wat klachten, zo ook op het forum, en slechte ervaringen e.d. waarvan ik denk dat het best efficienter (dus beter?) kan (economisch alswel voor 'de patient').
Dat de overheid de eindverantwoordelijke is, is juist iets waar ik vind dat je het niet zomaar moet afschuiven. Kijk eerst wat er op microniveau fout gaat, anders ben je aan het dweilen met de kraan open.
...Inderdaad! Doch is het in mijn optiek de taak van de overheid deze 'controlerende' functie uit te oefenen.
Citaat:
(that's me )

Precies de essentie van mijn verhaal.
..Heimelijk toegegeven; ik conformeer ... Jammerlijk, de discussie an sich verliep aangenaam
Oud 27-04-2004, 17:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-04-2004 @ 12:42 :
...Inderdaad! Doch is het in mijn optiek de taak van de overheid deze 'controlerende' functie uit te oefenen.
Klopt waarschijnlijk, maar dat is verder niet interessant voor de discussie.

Citaat:
..Heimelijk toegegeven; ik conformeer ... Jammerlijk, de discussie an sich verliep aangenaam
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten