Oud 28-04-2004, 23:23
duifeltje
duifeltje is offline
'k heb hierover op mystiek (jaar geleden ofzo) wel eens eerder een topic over geopend.
Een tijdje geleden zag ik voor het slapen soms hele enge beelden in m'n hoofd. Het was er gewoon als een droom, maar dan terwijl ik wakker was.
Meestal was het alleen een stel enge rode ogen of een tijger ofzo (hecht ik niet veel waarde aan )
maar ik heb ook een keer zo'n "beeld"gehad wat me nu nog steeds bang maakt. Vlak voordat ik in slaap viel hoorde ik ineens een hele harde klap in m'n hoofd, daarna zag ik zegmaar heel fel licht een een vrouw met bruin haar op de operatietafel liggen met allemaal dokters eromheen die heel ernsitig keken.

Ik had die avond niet naar een enge film ofzo zitten kijken en er was toen ook niet iets gaande. Wie heeft er nog meer zoiets gehad? (dat van mij was dus iets van een jaar geleden nu) en wat denken jullie hiervan?

(sorry als dit toch beter op mystiek past)
Oud 28-04-2004, 23:27
Miracle
Miracle is offline
Mystiek -->
Oud 29-04-2004, 00:03
metropolis
metropolis is offline
Ik denk dat ik het wel een beetje kan verklaren...

Je zou je bewustzijn, je denkvermogen (je mag het ook 'ziel' noemen als je wilt) kunnen zien als een gefaseerd iets, opgedeeld in verschillende gebieden... En je bent steeds bezig op een bepaald gebied. Maar die andere gebieden van je denkvermogen zitten dan niet stil, net als jij beweegt in je bed als je slaapt. Er worden daar ook gedachtes gevormd, je hebt nooit je hele denkvermogen onder controle, er ontstaan heel vaak gedachtes wat je zelf niet onder controle hebt.

Zo ook dit beeld. Je denkt er niet aktief aan, maar toch komt - èrgens in je bewustzijn - om een bepaalde reden die gedachte op, wat zich dan vertaald als een beeld, dat meestal dus symbolisch opgevat moet worden. Eigenlijk een beetje hetzelfde als dromen die je snachts krijgt! Snachts ben je niet actief met je denkvermogen maar het is nooit helemaal stil, onbewust denk je altijd op bepaalde gebieden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is wel ingewikkeld, misschien moet je het een paar keer lezen om te begrijpen wat ik bedoel.

Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten