Oud 30-04-2004, 09:11
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Is het mogelijk om een geheugenreepje van 256 MB RAM in een computer te zetten die eerst alleen 128 MB RAM heeft?

Want het is me opgevallen dat elk reepje een andere grootte heeft (kheb alleen nog geen 256 MB RAM reepjes gezien).

Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 16:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2004, 12:30
Marcus
Marcus is offline
Wat bedoel je precies? Memory sticks of intern geheugen?
Oud 30-04-2004, 14:54
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Intern geheugen (sorry, was et woord ervoor ff kwijt).
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 15:00
Verwijderd
Dat zal in de regel niet uitmaken. Als jij een computer hebt met éen reepje van 128 MB dan zul je daar in 99% van de gevallen makkelijk een 256 MB reepje naast kunnen zetten.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 15:40
LB06
LB06 is offline
Je moet wel zorgen dat je het juiste type geheugen koopt.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 16:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Facelift
Oud 30-04-2004, 21:49
Boozle
Boozle is offline
Tuurlijk wil dat wel. Mits je het goeie geheugen koopt.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 23:19
Verwijderd
Precies. En welk geheugen je nodig hebt is afhankelijk van je moederbord. Zo zal in een oudere Pentium-II nooit DDR-geheugen moeten maar gewoon single-datarate (SDR) geheugen. In een Pentium-IV moet in beginsel ook DDR-geheugen, tenzij je echt een oude hebt. Die slikken vaak alleen Rambus-geheugen (RDRAM). Een AMD Athlon XP zal in de regel DDR-geheugen gebruiken, terwijl veel oudere Athlons en Durons (de Slot-A versies, dus onder de ~800 MHz) weer alleen SDR-geheugen slikken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 08:52
Shock
Shock is offline
Let ook op de snelheid. Alle geheugen zal de snelheid van het langzaamste reepje aannemen.
Oud 01-05-2004, 10:48
LB06
LB06 is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-05-2004 @ 00:19 :
Precies. En welk geheugen je nodig hebt is afhankelijk van je moederbord. Zo zal in een oudere Pentium-II nooit DDR-geheugen moeten maar gewoon single-datarate (SDR) geheugen. In een Pentium-IV moet in beginsel ook DDR-geheugen, tenzij je echt een oude hebt. Die slikken vaak alleen Rambus-geheugen (RDRAM). Een AMD Athlon XP zal in de regel DDR-geheugen gebruiken, terwijl veel oudere Athlons en Durons (de Slot-A versies, dus onder de ~800 MHz) weer alleen SDR-geheugen slikken.
Oudere socket-A mobo's eten ook alleen SDR. Ik heb hier een MSI k7T-Turbo(VIAKT133A) met een AMD Athlon ThunderBird 1,4 en 512 PC133.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 01-05-2004 @ 09:52 :
Let ook op de snelheid. Alle geheugen zal de snelheid van het langzaamste reepje aannemen.
Mja, maar dat maakt voor de werking niet uit. Als hij een PC met PC100 SDR heeft, of met PC2100 DDR, dan zal hij waarschijnlijk PC133 SDR of PC2700 DDR moeten kopen. Dat is op dit moment gewoon het voordeligst. Dan heeft hij geen snelheidswinst inderdaad, maar het werkt wel gewoon.

Citaat:
LB06 schreef:
Oudere socket-A mobo's eten ook alleen SDR. Ik heb hier een MSI k7T-Turbo(VIAKT133A) met een AMD Athlon ThunderBird 1,4 en 512 PC133.
Heb je ook gelijk in, daarom hield ik het ook nogal algemeen. De uiteindelijke beslissing moet je gewoon maken met het boekje van je moederbord bij de hand. Er zwerven ook wel ouwe Pentium-IV's rond met SDR-geheugen en er schijnen ook Pentium-III's met RDRAM te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten