Ik heb een broer en een zus, beiden wonen niet meer thuis. Mijn gedachten nu over m'n eenzaamheid zijn hopelijk tijdelijk. Ik ga komend schooljaar naar een andere school, en dan krijg ik dus hele nieuwe kansen. Het is natuurlijk niet echt goed om al m'n hoop daarop te vestigen, ga ik dus ook niet doen... maar ik denk dat dat wel een mooie kans wordt om te laten zien wat voor een persoon ik ben. Op de school waar ik nu op zit is het namelijk helemaal niet meer leuk. Ik ben nu heel erg veranderd, maar om dat echt te merken wil ik ook niet meer naar die school.
M'n grootste probleem is denk ik ook dat ik me niet snel veilig en op m'n gemak voel bij anderen, en dat ik me dan een beetje afscherm. Dat is nu steeds minder vaak het geval, het is ook niet een hele erge ramp, maar het zou dus wel anders kunnen. Er is wel één meisje waarbij ik dat niet meer heb, en zij heeft 't ook niet meer bij mij. Is heel erg fijn! Maar daardoor gaan we wel heel erg vaak met elkaar om, en mijn contacten met anderen wordt dan minder. Maar ja, als het niet is zoals ik het leuk vind, dan maakt het uiteindelijk ook niks meer uit.
Thanks voor al jullie reacties