Mijn konijnen staan op ons dak, waar ze al 4 jaar onbekommerd rondrennen. Maar vanochtend was ik er 1 kwijt, dat gebeurt wel vaker omdat ze erg van verstoppertje spelen houden. De ander zat heel stil in een hoekje. Ik ging dus rustig naar mn werk. Rond een uur of 2 belde mijn vader. Mijn lieve zwarte konijntje was dood. Hij was van het dak afgerend en in de tuin van de buren terecht gekomen. De buurman had m gevonden. Mn lieve knijn is 4 verdiepingen naar beneden gevallen. Ik ben meteen naar huis gegaan, want mijn zusje was helemaal overstuur. Thuisgekomen vond ik m, helemaal stijf maar nog helemaal gaaf. Hij had alleen een bloedneusje. Ik dacht, ik haal mn andere konijn naar binnen voordat haar ook iets overkomt. Zij zat nog steeds in het zelfde hoekje en liet zich makkelijk vangen, wat ze normaal nóóit toe zou laten. Mijn zusje pakte haar op en ik zag iets uit haar bekje steken, het was een stukje plastic. Ik haalde het eruit en bekeek haar. Haar achterpoten waren helemaal stijf en ze had dr urine laten lopen. Verder was ze helemaal suf. Ik nam haar mee naar beneden, waar ik haar op tafel zette. Ze zakte opeens in elkaar. Ze reageerde nergens meer op en ademde nog maar heel zachtjes. Ik ben meteen op de fiets gesprongen met mn zusje plus konijn achterop. Wij naar de dierenarts. Daar aangekomen werden we meteen geholpen. Onderweg stopte ze nog even met ademhalen, zodat mn zusje nog een soort halve hart massage heeft zitten geven achterop mijn fiets. De dokter onderzocht haar en zag dat er op haar achterpoten wonden zaten, ook bleek ze helemaal in shock te zijn. Ze kreeg een anti-shock injectie en antibiotica omdat haar mondje kapot was van binnen en ze ook heel raar knarsde met eten. De dokter kwam tot de conclusie dat ze zijn aangevallen door een roofvogel, die hier in Amsterdam worden gebruikt voor de jacht op duiven. Mijn lieve zwartje konijntje is dus uit angst van het dak afgerend. Hij ligt nu in een kistje met een groen dekentje te wachten om begraven te worden in de tuin. De ander ligt in de woonkamer met kruiken en warme dekens. Ik hoop dat ze uit de shock komt en weer beter wordt. Ik mag dan wel 18 zijn en ook nog vrij nuchter zijn, maar toen ik dit hoorde moest ik toch wel even slikken. Ik kon altijd mn verhaal bij ze kwijt..
Bij ons is het nu een groot konijnendrama en ik haat vanaf nu roofvogels.
|