Oud 13-05-2001, 20:56
scooterman
scooterman is offline
wat gebeurt er dan, ik bedoel, krijg je dan een hele harde schok, of is meteen je lul verlamd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2001, 15:32
marloesje
marloesje is offline
Je krijgt een schok (heb ik gehoord, heb het zelf nog nooit gedaan!)

xxx, marloes

P.S. -> hoezo, wil je het gaan proberen???
Met citaat reageren
Oud 14-05-2001, 15:45
John Sickbock
John Sickbock is offline
je krijgt een schok, maar niet als je op goed geisoleerde laarzen of zo staat. (denk ik)
en hoe hard de schok is hangt van de spanning af...
Oud 14-05-2001, 19:25
Verwijderd
nou....k zou het gewoon proberen als ik jou was....beetje je grenzen verleggen enzo

suc6

Alicia
Met citaat reageren
Oud 15-05-2001, 17:47
yzziD
yzziD is offline
hoezo? heb je schrikdraad in rond je toillet gespannen?
Oud 16-05-2001, 13:30
Pyro
Pyro is offline
Citaat:
yzziD schreef:
hoezo? heb je schrikdraad in rond je toillet gespannen?
Lol.

Volgens mij krijg je wel een schok, je hart gelijk verlamd enzo, pik deraf. Nah, valt wel mee, probeer gewoon Je zult er niet dood aan gaan...
Oud 16-05-2001, 15:15
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Pyro schreef:
Lol.

Volgens mij krijg je wel een schok, je hart gelijk verlamd enzo, pik deraf. Nah, valt wel mee, probeer gewoon Je zult er niet dood aan gaan...
ik geloof nooit dat je als je op goed geisoleerde laarzen staat er last van kan hebben.
Oud 18-05-2001, 21:24
autodropje
autodropje is offline
dat schijnt heeel erg pijnlijk te zijn (ook al sta je op van die laarzen)
Oud 18-05-2001, 22:12
BBEM
BBEM is offline
een vriend van mij die woont op een bunker daar is het ook weleens gebeurd op een draad dat op de grond lag
het was geloof ik niet z'n lekker gevoel maar het lig er ook aan hoe goed je plas stroom geleid
Oud 21-05-2001, 14:22
Onze hond heeft een keer tegen schrikdraad gepist, hij sprong wel een meter de lucht in. sindsdien is dat beest schijtersbang voor koeien geworden, "stonden in de buurt"!!!!!!!
Ik raad je niet aan voor de lol er een keer tegen aan te pissen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2001, 18:25
GRaBBeR
GRaBBeR is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Dat IS heeel erg pijnlijk....

Niet echt een aanradertje.
Oud 23-05-2001, 21:02
XtotheC
XtotheC is offline
wat krijg je als je het schikdraad gewoon vasthuodt? precies weet je ook meteen wat er gebuert als je er overheen zeikt?!?!¿
of je gaat op rubber laarzen staan (gebeurt er nix voor de idioten onder ons) maar je moet nix anders aan raken!!! dus ook geen gras ofzo

[Dit bericht is aangepast door XtotheC (23-05-2001).]
Met citaat reageren
Oud 23-05-2001, 21:39
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
XtotheC schreef:
wat krijg je als je het schikdraad gewoon vasthuodt? precies weet je ook meteen wat er gebuert als je er overheen zeikt?!?!¿
of je gaat op rubber laarzen staan (gebeurt er nix voor de idioten onder ons) maar je moet nix anders aan raken!!! dus ook geen gras ofzo

[Dit bericht is aangepast door XtotheC (23-05-2001).]
Als je het gewoon vasthoudt dan zal het stroom via je armen langs je borstkas en je benen de grond in gaan. Hangt van de sterkte van het schrikdraad af hoe pijnlijk het is.

Als je op rubberen laarzen zou staan en verder nix aanraakt, dan zal er nix gebeuren. Het stroom zal namelijk niet zomaar jouw lichaam ingaan. Er is (vrijwel) geen sprake van spanningsverschil, terwijl de weerstand toch vrij hoog is (hoger dan dat van het schrikdraad). Gevolg: stroom blijft in het schrikdraad zitten.
Oud 24-05-2001, 18:53
beuk
beuk is offline
je zal er zowiezo niet dood van gaan of gewond van raken (denk na, dat zou toch nooit goed gekeurd worden door de overheid om te gebruiken). je voelt een schokje, dat is alles.. na een paar seconden is het wel weer over.

hoe dat met rubberen laarzen zit weet ik niet precies, maar met gewone schoenen voel je het iig wel. als ik rubberen laarzen had zou ik het ff proberen
Oud 27-05-2001, 08:35
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
autodropje schreef:
sorry toch geloof ik niet dat het met laarzen gevaarlijk is. maar omdat ik niet helemaal zeker genoeg ben om het te proberen, kun je me uitleggen waarom het met laarzen ook gevaarlijk is?
Oud 27-05-2001, 18:30
Punkiepatat
Punkiepatat is offline
zou het niet proberen straks word je nog impontent enzo oja ik spreek niet uit ervaring heheh
Met citaat reageren
Oud 31-05-2001, 15:14
Chakotay
Chakotay is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
sorry toch geloof ik niet dat het met laarzen gevaarlijk is. maar omdat ik niet helemaal zeker genoeg ben om het te proberen, kun je me uitleggen waarom het met laarzen ook gevaarlijk is?

Als je (goed isolerende) laarzen aan hebt, en verder niets aanraakt, voel je niets omdat er simpelweg geen massa is!

Met citaat reageren
Oud 31-05-2001, 17:29
scooterman
scooterman is offline
Citaat:
beuk schreef:
je zal er zowiezo niet dood van gaan of gewond van raken (denk na, dat zou toch nooit goed gekeurd worden door de overheid om te gebruiken). je voelt een schokje, dat is alles.. na een paar seconden is het wel weer over.

Ja, das natuurlijk onzin wat je over het goedkeuren zegt nu. Want je doet toch met het het voorwerp dingen die je niet hoort te doen. Dat is toch bv ook hetzelfde als je met een naald in het stopcontact gaat poeren

[Dit bericht is aangepast door scooterman (31-05-2001).]

[Dit bericht is aangepast door scooterman (31-05-2001).]
Met citaat reageren
Oud 31-05-2001, 21:15
Verwijderd
wildplassen is verboden hoor, haha
Met citaat reageren
Oud 01-06-2001, 18:10
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
ooit met rubberlaarzen aan stroomdraad vastgepakt?
ik wel

Oud 01-06-2001, 22:22
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
scooterman schreef:
Ja, das natuurlijk onzin wat je over het goedkeuren zegt nu. Want je doet toch met het het voorwerp dingen die je niet hoort te doen. Dat is toch bv ook hetzelfde als je met een naald in het stopcontact gaat poeren
Ja, maar we zijn het erobver eens dat de kans dat je per ongeluk tegen schrikdraad aanloop íéts kleiner is dan de kans dat je de stroom van een stopcontact door je heen krijgt. Schrikstroom moet dus wel veilig zijn..
Oud 02-06-2001, 12:41
Chakotay
Chakotay is offline
Tuurlijk is het veilig, het is gebonden aan een maximale spanning (bij een bepaald amperage), en het is pulserend.

Maar ja, er tegenaan plassen geeft geleiding, en waarschijnlijk dus ook een versterkend effect. Maar gevaarlijk is het nog steeds niet!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2001, 15:47
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chakotay schreef:
Tuurlijk is het veilig, het is gebonden aan een maximale spanning (bij een bepaald amperage), en het is pulserend.

Maar ja, er tegenaan plassen geeft geleiding, en waarschijnlijk dus ook een versterkend effect. Maar gevaarlijk is het nog steeds niet!
nee, het is helemaal niet gevaarlijk, het doet alleen erug zeer

Oud 05-06-2001, 10:44
Isa
Isa is offline
heeft mijn vader gedaan toen hij 12 was.
een week van helse pijnen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2001, 14:27
Ik denk dat je daarna heel lang met een stijve rondloopt.(als het hetzelfde effect geeft als met je haar)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten